Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

twijfel tussen handgespaakt carbon wielen

henk1964
Forum-lid

henk1964 06 jun 2015 23:18

Kijk ook eens naar de CC38 of CC50 carbon clincher wielset van Julius: www.juliuscycling.nl
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

DannydenHollander
Forum-lid

DannydenHollander 15 jun 2015 15:41

Heeft er iemand ervaring met die wielen van Kuiper??

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 15 jun 2015 16:50

DannydenHollander schreef:Heeft er iemand ervaring met die wielen van Kuiper??
Hier is een heel topic over, zie zoek functie.
Kuiper zijn top wielen, heb ik zelf nu ook een aantal jaren!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2015 16:53

wasbeer2006 schreef:Ik zou vooral kijken welke velg je het liefst hebt. Ik zou geen 200 a 300 euro meer uitgeven aan dt240 naven tov bv wheeltec, hope of zelfs novatec. Tune zou kunnen, maar dat zou ik vooral voor een licht setje doen en niet voor een poldersetje, die 100 gram in het midde gaan je hier niet merken en hetvis gewoon wat onderhoudsgevoeliger dan de andere naven.

Ik zou voor het wheeltec setje gaan of geld in je zak houden en voor kuiper gaan, net hoeveel je het geld gaat/kan missen.
Helemaal mee eens. DTSwiss 240 zijn degelijk, maar steken er niet echt (meer) bovenuit. Op Fairwheelbikes staat een heel uitgebreide review. Samengevat: prijs/kwaliteit doet White Industries het goed. Is gewicht een issue, dan is Tune de naaf die je wilt hebben.

Voor de velgen zou mijn keuze een velg zijn met een breed velgbed (17+ mm). Ik heb nu drie van die setjes (H+son Archetype rond Campa Record, Reynolds Attack rond Tune en Ryde Pulse, ook rond Tune) en ik ben helemaal om. Zijn comfortabeler, maar vooral het gedrag in bochten is merkbaar fijner.

Handgespaakt heeft voor mij drie voordelen: Je kunt je wiel precies zo samenstellen als je wilt, je wiel is relatief eenvoudig te fixen bij spaakbreuk, en bij een "opgeremde" velg kun je de naven eenvoudig laten overzetten (alleen interessant bij high-end naven, mijn Campa record naven zijn nu dus bijvoorbeeld aan hun tweede setje velgen begonnen :-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 15 jun 2015 18:08

En een setje Campagnolo Bullet 50 Ultra (909€ bij hopmans)?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 15 jun 2015 21:55

Cuball schreef:Bij dforce en anderen (zogenaamde stickermerke ) die chinese import wielen gebruiken ben ik altijd beetje achterdochtig omdat je niet echt weet waar de velg vandaan komt.. Hebben deze dezelfde kwaliteit garanties en toleranties als bv een Reynolds velg? Je vindt er ook zo weinig van terug en lijkken allemaal op elkaar..

Het blijft moeilijk om objectief te oordelen welke nu de betere zijn, veelal vindt iedereen z'n eigen set wel goed...
Daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen.
Als leverancier kan je niet 100% objectief zijn, ervaring en mond tot mond reclame van de klant is voor mij de beste manier.

Op Fiets Forum is er afgelopen 8 jaar veel geschreven.
Voor klant ervaring zie:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=28435
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2#p1019042

Wel kan ik je in een adviserende rol een hoop uitleggen en vertellen.

Kuiper, Infinito, Supra, Quasar, Scope, Wheeltec maken allen gebruik van dezelfde velgen fabrikant voor de clinchers. Verschil zit hem in het model velg, spaken, type naaf en lagers (dat niet persé met de eindprijs altijd in verhouding staat).

Het advies wat ik je vooral wil meegeven;
Tegenwoordig door e-commerce is er steeds minder contact met de klant vanuit bedrijven. Bel de leveranciers van de merk wielen waar je over twijfelt eens op voor een informatief gesprek.

Ik ben bereikbaar via 0174-220104 of chris@kuipertrading.com
(De website is van 15 juni tot 18 juni slecht bereikbaar i.v.m. defecte server).

Cuball
Forum-lid

Cuball 16 jun 2015 13:04

Welke leverancier is dit dan? Wordt uiteindelijk niet alles in china gemaakt?

Voorlopig heb ik een lichte voorkeur voor D-force, verschillende positieve commentaren gehoord en gelezen. De gebruikte velg is een 3K full carbon, mat afgewerkt met basalt remoppervlak, velgbreedte 27mm.

Qua naven heb ik mijn oog laten vallen op de Hope mono RS( schappelijk qua prijs als je dit vergelijkt met DT SWISS 240). Deze naven zijn ietsje zwaarder, maar maakt me niet zoveel uit.
Echter nog vraagje bij deze naven, op een site gelezen dat het niet aangeraden is om deze voornaaf radiaal te spaken (al zegt de leverancier dat het zonder problemen kan). Wat denk jullie? Radiaal of toch eerder voor 2x patroon gaan?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 16 jun 2015 16:15

Cuball schreef:Welke leverancier is dit dan? Wordt uiteindelijk niet alles in china gemaakt?
Ik zet €10 in op de firma Gigantex uit Taiwan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 16 jun 2015 18:18

Bij de door mij genoemde merken worden de Clincher velgen niet in China geproduceerd.

Ik zou vooral uitkijken met de hier lokale Carbon Clincher leveranciers die velgen uit China gebruiken. Voordeel voor jou is dat je ze lokaal hier kan aanspreken. Een arbeider in China komt vaak van dieper in het vaste land (zijn goedkoper). Deze werkt er een jaar lang (of korter) en komt na Chinees nieuwjaar (rond februari) vaak niet meer terug. De kwaliteit is daardoor niet stabiel.

Een tube velg kan iedereen maken, dat is vrij eenvoudig.
Dat is wel bewezen met de FFWD tube velgen, alleen voor Clincher zie je de gerenommeerde merken toch al gauw een velg vanuit Taiwan gebruiken.

Ongetwijfeld zullen er aanbieders zijn met goede velgen.
Alleen productie dat kwalitatief stabiel blijft is in China de grootste uitdaging.

janssensroel
Forum-lid

janssensroel 16 jun 2015 20:37

Ik rij nu een 2 maand met kuipers en bevallen me prima stevig en betrouwbaar en mooi maar dat is smaak! Het enige wat je hebt met fullcarbon is wel wat gepiep van de remmen soms.prijs kwaliteit vind je geen betere dan kuiper .ik kan ze je alleen maar aanbevelen.succes

STOUTEN
Forum-lid

STOUTEN 13 aug 2015 13:15

heb nu 2 set wielsets van Julius (cc38 en cc50) en vind ze niet duurzaam/betrouwbaar. Met name gevoelig op spaakbreuk. Met nieuwe wielset cc50 (gekocht feb 2015) heb ik inmiddels al 3 keer spaakbreuk gehad uit het niets (nu laten herspaken door Wheel-Tec). Vorige wielset cc38 ook diverse spaakbreuken gehad maar toen was ik gevallen en kon toen oorzaak niet met 100% wijten aan wiel. Nu ervaring met cc50 twijfel ik.. Ben 78 kg en rij wedstrijden (klasse trimmers)

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 13 aug 2015 15:20

STOUTEN schreef:heb nu 2 set wielsets van Julius (cc38 en cc50) en vind ze niet duurzaam/betrouwbaar. Met name gevoelig op spaakbreuk. Met nieuwe wielset cc50 (gekocht feb 2015) heb ik inmiddels al 3 keer spaakbreuk gehad uit het niets (nu laten herspaken door Wheel-Tec). Vorige wielset cc38 ook diverse spaakbreuken gehad maar toen was ik gevallen en kon toen oorzaak niet met 100% wijten aan wiel. Nu ervaring met cc50 twijfel ik.. Ben 78 kg en rij wedstrijden (klasse trimmers)
Deze post in alle carbon-wiel-topics aan het copy/pasten?

Ik zou mijn licht opsteken bij Julius als ik jou was. Daar kun je meer mee regelen dan modder gooien op het internet :)

Plaats reactie