Parijs-Brest 2015
Ik zit met een brandende vraag. Ik heb de 200 en 300 km in de knip. Door omstandigheden heb ik de 400 km gemist. Mag ik nu de 400 km overslaan en dit weekend de 600 km rijden om later alsnog de 400 km rijden? Op deze manier kan ik sneller voorinschrijven. In het PBP reglement zie ik het niet staan.
Want ik lees hier en daar dat je de brevetten op volgorde moet rijden. Maar is dat zo ? Wat zijn nou de echte regels en waar vind ik die ? Alvast bedankt.
Want ik lees hier en daar dat je de brevetten op volgorde moet rijden. Maar is dat zo ? Wat zijn nou de echte regels en waar vind ik die ? Alvast bedankt.
De echte regels zijn wat onduidelijk. Waar wel duidelijkheid over is is dat de variant 200-300-600-600 ook telt. Je mag namelijk een afstand vervangen door een hogere afstand. Dus als dit weekend een 600 rijdt en over enkele weken een 2e 600 dan is dat geen probleem.
Voor de voorinschrijving maakt het niet uit. Voor de voorinschrijving geld het langste in 2014 gereden brevet. Inschrijven kan vanaf 31 mei als je in 2014 geen brevet hebt gereden. Als ik het helemaal goed heb gelezen kan je inschrijven (of de voorinschrijving omzetten in inschrijving) als je 3 brevetten hebt gereden en mag je de 600km iets later aanvullen. Dus als je voor 31 mei een 400km rijdt kan je inschrijven en heb je tijd genoeg om de 600km nog te rijden in juni, dan worden er genoeg georganiseerd.
De volgorde is voor zover ik in de regelementen heb gelezen wel van belang, volgens mij kan je je superrandonneurbrevet ook alleen aanvragen als je in een niet PBP jaar alle afstanden in oplopende volgorde hebt gereden. Dus ik zou niet gokken om de 400 km na de 600 km te rijden. 2x een 600km mag in elk geval wel.
De volgorde is voor zover ik in de regelementen heb gelezen wel van belang, volgens mij kan je je superrandonneurbrevet ook alleen aanvragen als je in een niet PBP jaar alle afstanden in oplopende volgorde hebt gereden. Dus ik zou niet gokken om de 400 km na de 600 km te rijden. 2x een 600km mag in elk geval wel.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Monique,
Bedankt voor je antwoord. Het is me duidelijk nu. Ik ga volgend weekend de 400 km in Zwolle rijden en dan 31 mei (voor) inschrijven en daarna de 600 km op 6-6-2015 in Zwolle of ergens anders.
PS Ik heb je blog nog gelezen. Je fiets kwam me bekend voor. Want ik was een paar weken geleden bij Patrick voor het aanmeten van een fietsframe en zag jouw fiets daar ook staan. Alleen met een ander kleur stuurlint.
Ik heb ook een Audax frame laten aanmeten. Die wordt waarschijnlijk 20 juni geleverd.
Bedankt voor je antwoord. Het is me duidelijk nu. Ik ga volgend weekend de 400 km in Zwolle rijden en dan 31 mei (voor) inschrijven en daarna de 600 km op 6-6-2015 in Zwolle of ergens anders.
PS Ik heb je blog nog gelezen. Je fiets kwam me bekend voor. Want ik was een paar weken geleden bij Patrick voor het aanmeten van een fietsframe en zag jouw fiets daar ook staan. Alleen met een ander kleur stuurlint.
Ik heb ook een Audax frame laten aanmeten. Die wordt waarschijnlijk 20 juni geleverd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Wa voor fiets heb je nu dan?
Tonnie, lekker opvallend groen stuurlint he. Ik denk dat ik er een groen Brooks stuurlint op ga zetten, dat is een mooiere kleur bij de fiets, maar ik twijfel nog omdat die zo hard is. Ik ben nog steeds erg blij met mijn maatframe.
Ik rij ook vrijdag in Zwolle, dus misschien zie ik je daar. En de 600km weet ik nog niet, waarschijnlijk ook Zwolle, maar de tochten uit Maastricht schijnen ook erg mooi te zijn. De 600km uit Merselo is ook mooi, die heb ik 2x gereden, maar erg vlak. Toch kan de wind die tocht ook zwaar maken. Gezien mijn beperkte klimcapaciteit denk ik dat iets meer klimwerk voor PBP wel handig is.
Ik rij ook vrijdag in Zwolle, dus misschien zie ik je daar. En de 600km weet ik nog niet, waarschijnlijk ook Zwolle, maar de tochten uit Maastricht schijnen ook erg mooi te zijn. De 600km uit Merselo is ook mooi, die heb ik 2x gereden, maar erg vlak. Toch kan de wind die tocht ook zwaar maken. Gezien mijn beperkte klimcapaciteit denk ik dat iets meer klimwerk voor PBP wel handig is.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Ik rijd nu op een Sensa, Titanium frame. Maar de fiets is net iets te groot eigenlijk. Vandaar het nieuwe frame bij Patrick.Walter G schreef:Wa voor fiets heb je nu dan?
Ik ben als het goed is vrijdag avond aan de start in Zwolle voor de 400 km. Gelukkig is er geen regen voorspeld, wel wat wind draaiend in de nacht naar het zuiden/westen. Dus wellicht hebben we er op de terugweg voordeel van. We gaan het zien.
De 600 km in Zwolle ging vorig jaar door Duitsland, zag ik. En had toen 3000 hm. Niet veel, maar toch. Als je 600 km in Maastricht rijd is het aantal hm zeker meer. Inderdaad goed voor de training........
De 600 van Maastricht heeft rond de 4000hoogtemeters. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse 600km brevetten zitten de hoogtemeters overdag. Het nachtelijk gedeelte is door het Moezeldal. Makkelijke navigatie, als je omhoog rijdt zit je verkeerd .
De 200 ( 2 x ) , 300 en 400 km zijn gereden. Daarom afgelopen zondag ingeschreven voor PBP-2015. En het verschuldigde bedrag betaald. Van het weekend ga ik de 600 km in Zwolle rijden. Het beloofd droog en wellicht lekker warm weer te worden. Dus daar ligt het niet aan.
Vandaag nog een nieuwe ketting gemonteerd en afgelopen weekend eindelijk het stuurtasje vervangen voor een Vaude zadelpen tas van 6 liter. Dat rijd toch net iets beter.
Vandaag nog een nieuwe ketting gemonteerd en afgelopen weekend eindelijk het stuurtasje vervangen voor een Vaude zadelpen tas van 6 liter. Dat rijd toch net iets beter.
Ja, ik heb de rare volgorde 400-600-300-200 gereden en heb me afgelopen weekend met succes ingeschreven!tonnie schreef:Ik zit met een brandende vraag. Ik heb de 200 en 300 km in de knip. Door omstandigheden heb ik de 400 km gemist. Mag ik nu de 400 km overslaan en dit weekend de 600 km rijden om later alsnog de 400 km rijden? Op deze manier kan ik sneller voorinschrijven. In het PBP reglement zie ik het niet staan.
Want ik lees hier en daar dat je de brevetten op volgorde moet rijden. Maar is dat zo ? Wat zijn nou de echte regels en waar vind ik die ? Alvast bedankt.
De bevestiging vanuit Parijs dat de volgorde van de brevetten niet uitmaakte, kwam voor mij te laat. Heb dus netjes op volgorde gereden, wat qua training voor mij ook wel handig was.
Nog iemand tips voor de komende weken tot de start? Heel veel kilometers maken of normaal blijven rijden. Meerdere langere ritten inplannen? Ik vond 1x 400 en 1x 600km wel zat hoor, dus ik ga niet voor mijn plezier extra nachtritten rijden. Hoewel ik 's nachts fietsen helemaal niet erg vind.
Inschrijving is gedaan, vol gezonde spanning zie ik het PBP avontuur tegemoet.
Nog tips en trucks voor de rit zelf? Veel eten mee, of juist niet. Is slapen te doen in de sporthallen? Wat neem ik extra mee tov een rit van 600km. Is het slim om vantevoren de etappes te bestuderen (welke zijn extra zwaar), of kan ik me er beter blind instorten (kapot ga ik toch wel af en toe)? Handig om een grove planning te maken, zoals een langere slaappauze na 500 / 400 km zodat ik de 1200km hak in stukjes van 500, 400 en 300km. Of doorrijden totdat ik maandagavond nog net niet omval en proberen zo dicht mogelijk Brest te benaderen. Maar dan zal ik wel last hebben van overvolle slaapzalen. Zijn er vooral tijdstippen dat de slaapmogelijkheden druk zijn of zijn het bepaalde lokaties die ik moet proberen te vermijden? Of gewoon alles loslaten, zondag om 18:00 uur op de fiets stappen en hopen dat ik uiterlijk donderdag rond de middag weer terug ben. En voor mezelf: niet vergeten te genieten
Nog iemand tips voor de komende weken tot de start? Heel veel kilometers maken of normaal blijven rijden. Meerdere langere ritten inplannen? Ik vond 1x 400 en 1x 600km wel zat hoor, dus ik ga niet voor mijn plezier extra nachtritten rijden. Hoewel ik 's nachts fietsen helemaal niet erg vind.
Inschrijving is gedaan, vol gezonde spanning zie ik het PBP avontuur tegemoet.
Nog tips en trucks voor de rit zelf? Veel eten mee, of juist niet. Is slapen te doen in de sporthallen? Wat neem ik extra mee tov een rit van 600km. Is het slim om vantevoren de etappes te bestuderen (welke zijn extra zwaar), of kan ik me er beter blind instorten (kapot ga ik toch wel af en toe)? Handig om een grove planning te maken, zoals een langere slaappauze na 500 / 400 km zodat ik de 1200km hak in stukjes van 500, 400 en 300km. Of doorrijden totdat ik maandagavond nog net niet omval en proberen zo dicht mogelijk Brest te benaderen. Maar dan zal ik wel last hebben van overvolle slaapzalen. Zijn er vooral tijdstippen dat de slaapmogelijkheden druk zijn of zijn het bepaalde lokaties die ik moet proberen te vermijden? Of gewoon alles loslaten, zondag om 18:00 uur op de fiets stappen en hopen dat ik uiterlijk donderdag rond de middag weer terug ben. En voor mezelf: niet vergeten te genieten
Parijs-Brest-Parijs 2023
In mijn verslag van vorige keer zie je heel wat locaties vermeld staan waar je wat onderweg te eten kunt krijgen. Daar kun je je voordeel mee doen.
Qua parcours, op het moment dat de plaatsnamen -au-Perche als achtervoegsel krijgen gaat het omhoog. Ongeveer 20km van te voren het rustiger aan gaan doen zodat je niet totaal geparkeerd staat.
Qua slapen, probeer voorbij Loudéac te komen, daar is het altijd een grote chaos.
Eten krijg je onderweg van iedereen aangeboden. Eten op de controles kost waanzinnig veel tijd, dat alleen doen in noodgeval. Overdag fourageren langs de kant van het parcours of bij de supermarkt. Dat scheelt je heel veel tijd en ook aardig wat geld. Vorige keer waren er controles waar ik op die manier in 10 minuten doorheen dook.
Qua parcours, op het moment dat de plaatsnamen -au-Perche als achtervoegsel krijgen gaat het omhoog. Ongeveer 20km van te voren het rustiger aan gaan doen zodat je niet totaal geparkeerd staat.
Qua slapen, probeer voorbij Loudéac te komen, daar is het altijd een grote chaos.
Eten krijg je onderweg van iedereen aangeboden. Eten op de controles kost waanzinnig veel tijd, dat alleen doen in noodgeval. Overdag fourageren langs de kant van het parcours of bij de supermarkt. Dat scheelt je heel veel tijd en ook aardig wat geld. Vorige keer waren er controles waar ik op die manier in 10 minuten doorheen dook.