Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

magura HS33 welke velgen???

plopmobiel
Forum-lid

plopmobiel 02 jun 2010 22:20

Welke velgen kun je het beste nemen met de magura hs33 velgremmen?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 02 jun 2010 22:24

Ligt eraan welke remblokken je gaat gebruiken. Keramische velgen zijn beter dan gewone velgen echter alles staat of valt met op het juiste moment/kracht remmen.
What makes the boat go faster?

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 02 jun 2010 22:26

Rigida Grizzly monteren ze nog wel eens bij Santos meen ik.
Of evt. is met een keramische velg?

franskem
Forum-lid

franskem 02 jun 2010 22:28

Naar mijn idee maakt dat niet uit, als ze maar voor velgremmen geschikt zijn. Idd een keuze kan zijn keramische laag met bijbehorende blokken.

plopmobiel
Forum-lid

plopmobiel 02 jun 2010 22:39

En de quasar qa25al??? is deze aan te raden? Deze kosten 215 incl xt naven of raden jullie een ander setje aan?

tegenwind
Forum-lid

tegenwind 09 sep 2010 22:48

Ik rij al jaren met HS33 remmen en die bevallen prima. Nagenoeg geen onderhoud en prima remvermogen.

Op mijn vorige MTB had ik alu velgen in combinatie met standaard zwarte blokken. Deze combinatie voldeed (met mijn rijstijl) goed.

Mijn huidige MTB is voorzien van een set Mavic crossmax XL. Deze zijn super qua onderhoud en sterkte. Echter...ben al aan m'n derde setje velgen (tubeless en met keramische laag) bezig. Eerste en tweede setje begonnen binnen de garantieperiode af te brokkelen en zijn onder garantie vervangen.

Ik ben destijds begonnen met de grijze (harde) magura blokken voor keramische velgen. In overleg met Mavic later overgestapt op groene (iets zachter en eigenlijk voor regenachtig weer).

Het heeft even geduurd....maar ook deze zijn helaas weer aan het afbrokkelen.

Ik ga proberen de velgen opnieuw te laten vervangen. Als dat niet kan kies ik weer voor Aluminium velgen en zwarte blokken.
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet.

tati
Forum-lid

tati 10 sep 2010 01:28

Tegenwind schreef:Ik rij al jaren met HS33 remmen en die bevallen prima. Nagenoeg geen onderhoud en prima remvermogen.

Op mijn vorige MTB had ik alu velgen in combinatie met standaard zwarte blokken. Deze combinatie voldeed (met mijn rijstijl) goed.

Mijn huidige MTB is voorzien van een set Mavic crossmax XL. Deze zijn super qua onderhoud en sterkte. Echter...ben al aan m'n derde setje velgen (tubeless en met keramische laag) bezig. Eerste en tweede setje begonnen binnen de garantieperiode af te brokkelen en zijn onder garantie vervangen.

Ik ben destijds begonnen met de grijze (harde) magura blokken voor keramische velgen. In overleg met Mavic later overgestapt op groene (iets zachter en eigenlijk voor regenachtig weer).

Het heeft even geduurd....maar ook deze zijn helaas weer aan het afbrokkelen.

Ik ga proberen de velgen opnieuw te laten vervangen. Als dat niet kan kies ik weer voor Aluminium velgen en zwarte blokken.

super qua onderhoud?

Je bedoeld dan zeker dat je de body regelmatig schoon moet maken en dat de lagers redelijk snel versleten zijn. Dat was iig mijn ervaring met een setje XL en daarna SL.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 10 sep 2010 09:55

In de basis zijn alle velgen voor velgremmen geschikt voor HS33. Persoonlijk vind ik een handgespaakte set altijd prettiger dan een systeemset als mavic. Dit vanwege de vervangbaarheid en eigen keuze van onderdelen. Zo heb ik zelf ook in combinatie met HS33 remmen een setje laten maken, opgebouwd met:
DT Swiss 240 naven, DT revelution spaken en Mavic 717 ceramische velgen. Het is dat ik nu een nieuwe MTB koop met schijfremmen dat ik alles verkoop, maar het is kwalitatief een van de beste sets ooit gehad. Super sterkt, degelijk, nauwelijks onderhoud en indien het noodzakelijk was geweest makkelijk te richten. Daarbij nog relatief licht met +/-1550gram.

thja14
Forum-lid

thja14 10 sep 2010 10:51

Het beste, geen idee. Ik rijd zelf al jaren met HS33 firmtech met Crosmax ceramic, dit tot volle tevredenheid ca 7 jaar lang. Laatste weken van het vorige slechtweerseizoen zijn er door ouderdom pekel enz. enkel stukjes van de ceramic laag verdwenen, dit is minder prettig, het remmen gaat nu wat schokkerig, maar nog steeds ruim voldoende. Ruim 5k per jaar 7 jaar lang met dezelfde wielen en remmen voornamelijk off-road, vind ik een prima score.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

tegenwind
Forum-lid

tegenwind 10 sep 2010 21:31

@thja14

Welke remblokken heb je gebruikt?
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet.

Plaats reactie