Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De tour begint.....geen Mart in Frankrijk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2015 22:20

Elke keer als ik mij irriteer aan WG ga ik gewoon naar die smiley hierboven kijken :D
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 jun 2015 22:24

misschien inlijsten en naast de tv hangen :lol: Of, misschien werkt in zo'n digitaal fotolijstje een GIFje wel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2015 07:59

Niet nodig, zitten meer knoppen op de afstandbediening dan alleen TourduJour. En alle andere voetbalflauwekul kijk ik toch niet (op geen enkele zender)
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 jun 2015 19:06

Zeg nooit nooit.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... rijk.dhtml
Mart Smeets keert nog één keer terug in zijn rol als presentator van De Avondetappe. Dinsdagavond 30 juni presenteert hij in het Spoorwegmuseum een liveversie van het legendarische programma over de Tour de France, exclusief voor lezers van de Varagids. Aan tafel zitten onder anderen AD-journalisten Edwin Winkels en Thijs Zonneveld.

Meneer Smeets, gefeliciteerd met nog een allerlaatste Avondetappe.
,,Waarom word ik nou gefeliciteerd? Luister, het is geen Avondetappe. Er zijn geen tv-camera's, het komt niet op tv en we bespreken geen actueel wielernieuws met de gasten. Natuurlijk zitten er een paar mannen aan een tafel en gaan we het over wielrennen hebben. Maar dat het De Avondetappe genoemd wordt is onterecht. Ik snap ook niet dat ze dat gedaan hebben, maar dat is een ander verhaal.''

Ok, geen Avondetappe, maar u vindt het natuurlijk wel leuk om dit te doen?

,,Luister nou even goed. Het gaat dus niet om mij. Mart Smeets is helemaal niet belangrijk. Mensen vragen wel eens aan mij: 'meneer Smeets, u moet het wel jammer vinden dat u De Avondetappe niet meer presenteert'. Nee, dat maakt meneer Smeets helemaal niet uit."

Gaat u dan wel kijken naar de Tourstart in Utrecht?
,,Nee. Ik ben dan aan het werk, in Utrecht, dat wel. Ik maak voor het NOS-programma over de Tour items over de Tour van '89. In dat jaar droeg Erik Breukink als laatste Nederlander de gele leiderstrui. En filmpjes maken, vind ik het leukste dat er is. Met de cameraman op pad en mooie beelden schieten. Ik ga het nieuwe progamma van de NOS ook niet bekijken. Vanaf 15 juli ben ik bovendien met vakantie."

Gaat u dan helemaal niets van de start in Utrecht zien?

,,Luister, Utrecht is een leuke stad, maar dat is Groningen ook. En Leiden. Nijmegen trouwens ook. Ik hoop alleen maar dat ik rustig aan het werk kan en mensen mij met rust laten. Als ik op straat kom, vallen mensen altijd massaal over me heen en willen ze iets van me. Dan vragen ze of ik als Tourbekendheid niet opnieuw op tv wil. En dat heb ik dus net al gezegd: het gaat niet om mij. Ik word daar echt moe van."

Ok. Een voorspelling dan. Wint Tom Dumoulin de tijdrit?

,,Dat zou kunnen, maar ik ben geen voorspeller. Als Dumoulin wint en de gele trui pakt zal Utrecht wel te klein zijn. Het wordt dan een fantastisch feest."
Mag je hier ook vloeken? We komen nooit van die gast af. Echt nooit.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 20 jun 2015 19:29

Persoonlijk erger ik me meer aan de Mart Smeets jammeraars dan aan Mart Smeets zelf.

Zelfde als K3 als je het niks vind kijk je er toch gewoon niet naar? Wat is het probleem?
Mensen hebben kennelijk liever een slappe vlakke presentator die nergens iets van af weet en niet kan amuseren. Nederlanders zijn keigoed in afzeiken achter hun pctje, een hele nare trend. Gezien het grote aantal op allerlei fora zou je kunnen concluderen dat half Nederland niet goed snik is.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 20 jun 2015 23:00

Spaceship schreef:Persoonlijk erger ik me meer aan de Mart Smeets jammeraars dan aan Mart Smeets zelf.
+1

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 21 jun 2015 07:47

En nog een +1.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2015 08:00

Spaceship schreef:Persoonlijk erger ik me meer aan de Mart Smeets jammeraars dan aan Mart Smeets zelf.

Zelfde als K3 als je het niks vind kijk je er toch gewoon niet naar? Wat is het probleem?
Mensen hebben kennelijk liever een slappe vlakke presentator die nergens iets van af weet en niet kan amuseren. Nederlanders zijn keigoed in afzeiken achter hun pctje, een hele nare trend. Gezien het grote aantal op allerlei fora zou je kunnen concluderen dat half Nederland niet goed snik is.
1. Het afzeiken gaat je zelf ook goed af, gezien je reactie ;)
2. Je post impliceert dat Smeets wél kennis van zaken heeft. Iedereen die de afgelopen jaren naar Ego heeft gekeken heeft kunnen zien dat hij fout op fout stapelt en nog maar heel weinig van koers kent.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2015 08:08

En als je zo'n hekel aan dat gejammer hebt, waarom kijk je dan wel naar een Mart Smeets topic?

Dat stukje uit het AD zegt genoeg. Hij is geen liefhebber want hij gaat liever filmpjes over zichzelf maken dan wielrennen kijken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 21 jun 2015 10:33

Ernie C. schreef:En als je zo'n hekel aan dat gejammer hebt, waarom kijk je dan wel naar een Mart Smeets topic?

Dat stukje uit het AD zegt genoeg. Hij is geen liefhebber want hij gaat liever filmpjes over zichzelf maken dan wielrennen kijken.

Een topic aanklikken op een forum lijkt mij significant verschillen dan een TV programma volgen.

Dat Smeets wat anders gaat doen tijdens de Tour kun je verschillende uitleg gaan geven, maar jij pakt de simpelste, een directe vertaling van zijn woorden. Gut kun je daar nu werkelijk niet doorheen prikken? Nee hij is geen liefhebber, in hoeverre klopt dat? Waarom zou dit zijn houding zijn.

Ik ga verder niet discussiëren over het kennisniveau van Smeets, hij heeft imo altijd genoeg te vertellen vooral voor mensen die geen directe wielerinsiders zijn. En dat is nu net wat er van hem gevraagd wordt in de programma's die hij presenteert. Iedere keer dat Smeets ter sprake komt vallen er hier mensen over hem heen, en dat mijn beste is de typische hedendaagse Nederlandse mentaliteit. Zeiken en zeiken en afzeiken. Het is een soort ziekte.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jun 2015 13:28

Gelukkig mag je alles overslaan wat je wilt. Of het nou in de krant is, op tv is of op een of ander vaag forum staat.
Als je MS niet wilt afzeiken, moet je niet in het MS afzeiktopic schrijven.

Gebruikersavatar
Ed_raket55
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 okt 2014 10:22

Gebruikersavatar Ed_raket55 23 jun 2015 10:02

Persoonlijk zal ik de Mart niet missen mag ik dat zeggen ja dat mag ik zeggen. Maar ieder zijn ding, moet wel eerlijk toegeven dat ik het laaste jaar best nog wel eens keek naar de avond etappe. Maar kijk al jaren naar Vive le velo en al zo een 12 jaar naar de live uitzendingen van onze zuiderburen. Michel Wuyts(kan Maarten D echt niet uitstaan veel erder dan Smeets) is naar mijn mening een uitstekende verslaggever en heeft veel leuke anekdotes.

Plaats reactie