Camping omgeving mt Ventoux
Ik vond de Fransen rond Annecy juist helemaal niet leuk. Kreeg de indruk dat men daar juist een hekel heeft aan (Nederlandse) toeristen. Over het algemeen vind ik de natives in de Provence juist prima te doen. Het helpt daarbij om op zijn minst een poging tot Frans praten te doen. Als je er dan met handen en voeten nóg niet uitkomt, dan wil men nog wel eens een poging tot Engels praten doen.
Iets meer on topic: mocht je een appartement overwegen: ik weet een fantastisch appartement in Crillon le Brave (geen persoonlijk belang bij hoor). Stuur maar een pm indien geïnteresseerd.
Iets meer on topic: mocht je een appartement overwegen: ik weet een fantastisch appartement in Crillon le Brave (geen persoonlijk belang bij hoor). Stuur maar een pm indien geïnteresseerd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Welke faciliteiten moeten er zijn? Wifi, restaurant? Veel Nederlanders of juist weinig? Hoe ver mag t liggen van een dorpscentrum?
Mocht je er geen bezwaar tegen hebben dan is er vlak aan de voet van de Mont Ventoux een grote naturisten camping (Belezy) met een groot zwembad. Daar verblijven wij meestal als we in de buurt zijn. Heerlijk na een warme zware dag op deze "niks aan" camping het koele water in.
Wifi is in Frankrijk alles behalve standaard. Maar als ik jou was zou ik naar La Garenne gaan. Ten zuiden van de Ventoux moet je overigens wel overal reserveren in het hoogseizoen. Ten noorden van de Ventoux is het aanzienlijk rustiger en hoeft dat niet. Aldaar voldoet Camping Le Moulin de Cost, aan de voet van de Col de Fontaube, ook zeker aan je wensen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ter info: La Garenne heeft alleen wifi rondom restaurant en receptie. Absoluut niet bij de caravans. Sowiso is dat nog op veel campings erg beperkt.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Kom al jaren bij de ventoux spreek de taal prima en heb met de meeste fransen uitgezonderd parisiens nul problemen (afgezien van hun gebrek aan rijvaardigheid en de gewoonte om eerst in te halen en pas dan te bedenken of het wel kam)
Zou zelf nooit in het hoogseizoen gaan veel te heet en druk en op zulke momenten snap ik de houding van sommige locals wel
Zou zelf nooit in het hoogseizoen gaan veel te heet en druk en op zulke momenten snap ik de houding van sommige locals wel
Ik vind het, als import local, met de houding van de locals best meevallen. De meesten hebben hier heel goed in de gaten wat het fietsvolk hen brengt, inkomsten. Maar dat niet iedereen er zo over denkt, dat zul je blijven houden. En als een landarbeider met zijn trekkertje voor de zoveelste keer een groep fietsers in moet halen die nogal breeduit over de smalle wegen rijden, dan is het logisch dat hij wel eens minder vriendelijk reageert.
Wat ook nogal wat Fransen doen is toeteren, om aan te geven dat ze er aan komen, heeft niets te maken met ongeduld. Toch wordt dat door fietsers vaak als irritant ervaren.
Als een auto dicht langs je heengaat, is het nogal eens een landgenoot. Met of zonder sleurhut.
Wat ook nogal wat Fransen doen is toeteren, om aan te geven dat ze er aan komen, heeft niets te maken met ongeduld. Toch wordt dat door fietsers vaak als irritant ervaren.
Als een auto dicht langs je heengaat, is het nogal eens een landgenoot. Met of zonder sleurhut.
-
- Forum-lid
Wij hebben verleden jaar op La Garenne gestaan en een prima verblijf gehad. Eigenaren zijn niet de meest open mensen, maar wel heel behulpzaam. Waren bijv een verloopstekker vergeten en in mijn beste koeterwaals Frans eea uitgelegd. Kreeg een stekker mee, breng maar terug aan het einde van het verblijf. Kosten rien, nul komma niks.
Eigenaren organiseren een aantal malen een feestavond op de camping waar ook veel dorpelingen komen volgens de vaste gasten. Eentje meegemaakt, hele avond eten en drinken, kosten ook weer nul komma niks. Heb ik in mijn 30 jarige kampeerervaring nog nooit ergens zo meegemaakt.
Verder ben ik de eigenaren buiten het in en uitchecken ook niet echt nodig, we redden ons zelf wel.
Kortom, als ik een camping rond de Ventoux kan aanraden is het La Garenne wel.
Eigenaren organiseren een aantal malen een feestavond op de camping waar ook veel dorpelingen komen volgens de vaste gasten. Eentje meegemaakt, hele avond eten en drinken, kosten ook weer nul komma niks. Heb ik in mijn 30 jarige kampeerervaring nog nooit ergens zo meegemaakt.
Verder ben ik de eigenaren buiten het in en uitchecken ook niet echt nodig, we redden ons zelf wel.
Kortom, als ik een camping rond de Ventoux kan aanraden is het La Garenne wel.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die behulpzaamheid kan ik bevestigen: gasfles was leeg, binnen 10min opgelost.
Less is bore