Hey,
Wat zouden jullie doen? Je 'oude' 7900 groep weer upgraden met cassette, ketting, binnen/buiten kabels.. of een sram force 22 aanschaffen?
Of tipt een Force 22 nooit aan een Dura Ace?
Dura-ace 7900 upgraden, of Sram Force 22
De 'oude' 7900 upgraden is toch niks anders dan logisch onderhoud? Casette en ketting kunnen prima van ultegra kwaliteit en een setje kabels kosten de wereld ook niet. Voor 150 euro kun je dit zelf allemaal vervangen.
Een force 22 groepje kost zonder cranck al een 550-tal euro's. Voor dat geld kun je nog heel wat zorgeloze kilometers draaien met de 7900 groep.
Een force 22 groepje kost zonder cranck al een 550-tal euro's. Voor dat geld kun je nog heel wat zorgeloze kilometers draaien met de 7900 groep.
was nooit echt helemaal te spreken over die 7900 groep, vond dat de achter derailleur te vaak lastig schakelde. Zelfs met buiten bekabeling.. daarom overweeg ik over te stappen. Maar heb geen idee of sram Force uberhaubt een beetje goed is.. of dat het echt meer te vergelijken is met Ultegra, want dan ga ik er echt niet op rijden
Dit kun je toch ook gewoon opzoeken op het wereld wijde web?
Kijk alleen al naar de prijs van de groepen en je hebt een aardige inschatting over welke groepen onderling redelijk gelijk zijn.
7900 hoort gewoon boterzacht te schakelen. Doet het dat niet dan is dat een kwestie van afstellen. Hoe je dat goed doet kun je op youtube vinden.
Kijk alleen al naar de prijs van de groepen en je hebt een aardige inschatting over welke groepen onderling redelijk gelijk zijn.
7900 hoort gewoon boterzacht te schakelen. Doet het dat niet dan is dat een kwestie van afstellen. Hoe je dat goed doet kun je op youtube vinden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
+1 als 7900 niet goed schakelt is er iets mis.
Want dat schakelt echt gewoon super.
Sram 22 is lastiger afstellen dan 7900.
Want dat schakelt echt gewoon super.
Sram 22 is lastiger afstellen dan 7900.
kwou ne zeggeh :
Dura Ace 7900 is gewoon een heel erg goede mechanische groep. Ik rij er zelf nu 4 jaartjes mee, en heb behalve het reguliere onderhoud ( ketting / cassette ) slechts 1 keer de binnenkabels vervangen van de derailleurs. De groep presteert nog steeds uitstekend - zeker nog goed voor vele kilometers.
Dura Ace 7900 is gewoon een heel erg goede mechanische groep. Ik rij er zelf nu 4 jaartjes mee, en heb behalve het reguliere onderhoud ( ketting / cassette ) slechts 1 keer de binnenkabels vervangen van de derailleurs. De groep presteert nog steeds uitstekend - zeker nog goed voor vele kilometers.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wat bedoel je met zuiver ? Volgens mij niet veel mis met de 7900 groep. Schakelen mocht wat mij betreft met een wat duidelijker klik maar dan heb ik het over een puntje op de i. Als de groep verder nog in prima staat is zou ik niet zomaar een groep kopen die een klasse minder is. Of het specifieke sram schakelen moet je voorkeur hebben ?
Er is ook niet veel mis, maar ik vond de voorganger beter. Als ik de fiets in de standaard heb en de cranks ga draaien, dan kun je vaak wel horen en/of voelen of het perfect zuiver loopt. Bij de 7900 was dat bij mij nooit 100%. Moet er wel bij vermelden dat ik een Pietlut ben op dat gebied. Volgens mij was deze groep ook de eerste met een asymmetrische ketting, ook iets om rekening mee te houden .jsparie schreef:Wat bedoel je met zuiver ? Volgens mij niet veel mis met de 7900 groep. Schakelen mocht wat mij betreft met een wat duidelijker klik maar dan heb ik het over een puntje op de i. Als de groep verder nog in prima staat is zou ik niet zomaar een groep kopen die een klasse minder is. Of het specifieke sram schakelen moet je voorkeur hebben ?