CR2032 stages vermogensmeter
Hallo,
Ik rijd sinds twee maanden met een stages vermogensmeter en dacht de batterij eens preventief te vervangen. Daarbij blijkt de stages selectief te zijn in welke Cr2032 het wel en niet accepteerd.
Mijn chinese 25 voor 1 euro exemplaren die het prima doen in bijv. m'n Garmin sensoren lust 'ie niet. Iemand ervaring met andere goedkope batterijen die wel werken?
Heb voorlopig een paar duracell's besteld maar voor wat die kosten kun je er 100 van die chinese krijgen .
Ik rijd sinds twee maanden met een stages vermogensmeter en dacht de batterij eens preventief te vervangen. Daarbij blijkt de stages selectief te zijn in welke Cr2032 het wel en niet accepteerd.
Mijn chinese 25 voor 1 euro exemplaren die het prima doen in bijv. m'n Garmin sensoren lust 'ie niet. Iemand ervaring met andere goedkope batterijen die wel werken?
Heb voorlopig een paar duracell's besteld maar voor wat die kosten kun je er 100 van die chinese krijgen .
Mvgr, Japeape
De onderstaande link heb ik eens uit een ander topic opgeslagen. Geen idee of deze variant vergelijkbaar is met deze Chinese exemplaren.
Ik zal eens kijken waar ik mijn CR2032's heb gekocht, ik meen bij de Action of de plaatselijke bouwmarkt.Graham schreef:DCrainmaker heeft wel eens de volgende link gepost in zijn blog mbt CR2032.
-
- Forum-lid
Ik koop voor mijn stages altijd Varta. Heb er laatst bijna 3500 km mee gereden, twee weken geleden preventief vervangen voor een fietsvakantie en weer een Varta er in gedaan. Wat denk je... op dag 2 van de vakantie een melding "batterij bijna leeg". Toen maar weer vervangen voor weer een nieuwe Varta en die gaat nu wel goed.
Volgens mij zijn knoopcelbatterijen vaak gewoon als bijna leeg zo uit de verpakking en moet je er een beetje geluk mee hebben.
Volgens mij zijn knoopcelbatterijen vaak gewoon als bijna leeg zo uit de verpakking en moet je er een beetje geluk mee hebben.
Thx, allen. Standaard zit er een panasonic batterij in. Op dealextreme blijk je die ook vrij goedkoop te kunnen vinden.
Mee eens dat bij die goedkope dingen sommige al leeg in het pakje zitten .
M'n duracell's komen vandaag of morgen binnen. Ik post het effe als die ook blijken te werken.
Ik heb het idee dat het iets met de vorm van de batterij te maken heeft. Mijn chinese exemplaren hebben een iets dunnere rand waardoor ik denk dat misschien zowel de plus als min pool tegen het lipje aan de zijkant in de behuizing aankomt.
Andere tips over o.a. de cover van het batt. compartiment en extra stukjes tape om de batterij extra aan te drukken hielpen alvast niet.
Mee eens dat bij die goedkope dingen sommige al leeg in het pakje zitten .
M'n duracell's komen vandaag of morgen binnen. Ik post het effe als die ook blijken te werken.
Ik heb het idee dat het iets met de vorm van de batterij te maken heeft. Mijn chinese exemplaren hebben een iets dunnere rand waardoor ik denk dat misschien zowel de plus als min pool tegen het lipje aan de zijkant in de behuizing aankomt.
Andere tips over o.a. de cover van het batt. compartiment en extra stukjes tape om de batterij extra aan te drukken hielpen alvast niet.
Mvgr, Japeape
Ik heb ook een gedoe met de batterijen, de meegeleverde batterij heeft het twee maanden (ongeveer 2000 km)volgehouden, inmiddels zit de vierde (geen erkend topmerk) er al in. Die heeft het 1 rit volgehouden. Ik ga maar eens op zoek naar een kwaliteitsbatterij. Hopelijk levert dat wat minder frustraties op...
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid HC
Hij zal reageren op de spanning, dus zoek een zo jong mogelijke batterij, bij een winkel die veel verkoopt. Bij elke FM verkopen ze varta of Panasonic voor 2 of 3 euro, om daar nou moeilijk om te doen als je geld aan een stages meter uitgeeft ontgaat me een beetje.
Onderstaand de specs van een Sanyo
http://www.cr2032.co/cms/prodimages/san ... asheet.pdf
Als je die voor alle zoekt kan je zo zien welke het beste zou moeten zijn conform die specs
Onderstaand de specs van een Sanyo
http://www.cr2032.co/cms/prodimages/san ... asheet.pdf
Als je die voor alle zoekt kan je zo zien welke het beste zou moeten zijn conform die specs
Vind het gewoon belachelijk om euro's te betalen voor iets doodgewoons als een batterij die inkoop nog geen stuiver kost.
Heb nog wat zitten pielen maar het blijft volstrekt onduidelijk waarom mijn chinese exemplaren het niet doen en de panasonic wel. Die laatste is al drie maanden gebruikt en heeft nog meer 2,94 volt en de chinese 3,3 en toch werken ze niet.
Deze duracell's doen het vlekkeloos: http://www.duracelldirect.nl/pno/dl2032b2.html
Lijken qua behuizing trouwens heel erg op de panasonics met bijv. eenzelfde soort putje in het midden van de minpool....
Heb nog wat zitten pielen maar het blijft volstrekt onduidelijk waarom mijn chinese exemplaren het niet doen en de panasonic wel. Die laatste is al drie maanden gebruikt en heeft nog meer 2,94 volt en de chinese 3,3 en toch werken ze niet.
Deze duracell's doen het vlekkeloos: http://www.duracelldirect.nl/pno/dl2032b2.html
Lijken qua behuizing trouwens heel erg op de panasonics met bijv. eenzelfde soort putje in het midden van de minpool....
Mvgr, Japeape
Ik heb er gisteren een nieuwe Varta-batterij ingedrukt, die doet het in ieder geval al beter dan de vorige batterij. Die kakte toen halverwege de rit al in (waardes halveerden) en deed 2 dagen later al helemaal niets meer. Ik zal bijhouden hoelang deze batterij meegaat!
Zo'n Varta mag dan wat duurder zijn dan een chinese (of wat voor budget-batterij dan ook), maar de frustraties die die dingen veroorzaken wegen daar niet tegenop...
Zo'n Varta mag dan wat duurder zijn dan een chinese (of wat voor budget-batterij dan ook), maar de frustraties die die dingen veroorzaken wegen daar niet tegenop...
Eenvoud kenmerkt het ware.
Goed om te weten. Via dealextreme heb ik een paar panasonics besteld en die doen het ook goed net als degene die erbij zat.
Ik heb ook nog geëxperimenteerd met hartslagbanden en met een goede batterij heeft zo'n band een aanzienlijk groter bereik dat met zo'n gaar chinees exemplaar. Ik denk dat ik die toch maar gewoon wegkieper.
Ik heb ook nog geëxperimenteerd met hartslagbanden en met een goede batterij heeft zo'n band een aanzienlijk groter bereik dat met zo'n gaar chinees exemplaar. Ik denk dat ik die toch maar gewoon wegkieper.
Mvgr, Japeape