Pinarello
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50
mooie fiets
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Jouw fiets Jaap?
Lijkt er fraai uit te zien. Laat ook 's een plaatje van de andere kant zien. Dan weet ik het zeker.
Lijkt er fraai uit te zien. Laat ook 's een plaatje van de andere kant zien. Dan weet ik het zeker.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Beste mede-forumeleden,
Na enkele jaren plezier gehad te hebben van mijn Canyon, overweeg ik de stap naar een schone Italiaan te maken.
Kan iemand mij vertellen hoe de CC-maat van een Dogma F8 zich verhoudt tot CT bij een conventioneel frame?
Na enkele jaren plezier gehad te hebben van mijn Canyon, overweeg ik de stap naar een schone Italiaan te maken.
Kan iemand mij vertellen hoe de CC-maat van een Dogma F8 zich verhoudt tot CT bij een conventioneel frame?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je kijkt beter naar de stack en reach van een frame.P_Roeske schreef:Beste mede-forumeleden,
Na enkele jaren plezier gehad te hebben van mijn Canyon, overweeg ik de stap naar een schone Italiaan te maken.
Kan iemand mij vertellen hoe de CC-maat van een Dogma F8 zich verhoudt tot CT bij een conventioneel frame?
Deze waarden zijn onderling beter te vergelijken.
Succes met je keuze.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Vreemd moment om van Canyon over te stappen naar Pina. Die F8 is een Canyon Aeroad look-alike, waarbij de Canyon mooier is en prijstechnisch stukken beter is.P_Roeske schreef:Beste mede-forumeleden,
Na enkele jaren plezier gehad te hebben van mijn Canyon, overweeg ik de stap naar een schone Italiaan te maken.
Kan iemand mij vertellen hoe de CC-maat van een Dogma F8 zich verhoudt tot CT bij een conventioneel frame?
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
@Lcsmet,
Stack en reach vallen precies tussen mijn huidige fiets in bij 560 of 575.
Stack: 569.00 (560); 584 (575); 579 (nu)
Reach: 391 (560); 397 (575); 395 (nu)
Volledige geometrie:
Pinarello: http://www.pinarello.com/en/bike-2015/r ... 8-geometry
Canyon: https://www.canyon.com/en/bikes/bike-detail.html?b=3581
@franklin,
Persoonlijk vind ik de F8 een enorm veel mooier frame. Alsi k me niet vergis was deze er ook eerder dan de (nieuwe) Aeroad. Prijstechnische heb je een 100% valide punt.
Stack en reach vallen precies tussen mijn huidige fiets in bij 560 of 575.
Stack: 569.00 (560); 584 (575); 579 (nu)
Reach: 391 (560); 397 (575); 395 (nu)
Volledige geometrie:
Pinarello: http://www.pinarello.com/en/bike-2015/r ... 8-geometry
Canyon: https://www.canyon.com/en/bikes/bike-detail.html?b=3581
@franklin,
Persoonlijk vind ik de F8 een enorm veel mooier frame. Alsi k me niet vergis was deze er ook eerder dan de (nieuwe) Aeroad. Prijstechnische heb je een 100% valide punt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
- Locatie: Culemborg
Hoe gek het misschien ook klinkt is de CT-maat van de F8 ongeveer 1,5 cm lager dan de CC-maatP_Roeske schreef:Beste mede-forumeleden,
Na enkele jaren plezier gehad te hebben van mijn Canyon, overweeg ik de stap naar een schone Italiaan te maken.
Kan iemand mij vertellen hoe de CC-maat van een Dogma F8 zich verhoudt tot CT bij een conventioneel frame?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Hoe lang is je stuurpen, als je nu een 12 of 13 cm hebt is er geen probleem.P_Roeske schreef:@Lcsmet,
Stack en reach vallen precies tussen mijn huidige fiets in bij 560 of 575.
Stack: 569.00 (560); 584 (575); 579 (nu)
Reach: 391 (560); 397 (575); 395 (nu)
Volledige geometrie:
Pinarello: http://www.pinarello.com/en/bike-2015/r ... 8-geometry
Canyon: https://www.canyon.com/en/bikes/bike-detail.html?b=3581
@franklin,
Persoonlijk vind ik de F8 een enorm veel mooier frame. Alsi k me niet vergis was deze er ook eerder dan de (nieuwe) Aeroad. Prijstechnische heb je een 100% valide punt.
Heb je nu nog spacers ?
Als je nog een spacer hebt dan lijkt me dat je de 575 moet hebben.
Reach geeft een verschil van 2 mm
Stack 9 mm hoger dan wat je nu hebt, als je nu 1 spacer hebt is dat ook bijna hetzelfde.
Top tube in de 575 is 1 cm langer als je nu hebt en de hoek van je zitbuis verschilt ook 0,5°, een stuurpen van 1 cm korter nemen dus. Een stuurpen korter dan 10 cm moet e niet nemen, als dat het geval zou zijn kijk je beter naar de 560 en een extra spacer plaatsen of wat dieper gaan zitten.
Maar mogelijk zit er hier nog wel iemand op het forum die mijn beweringen hier nog eens kan nakijken alvorens je deze voor waarheid kan aannemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Huidige lengte stuurpen en spacers moet ik even nakijken. Durf ik niet uit mn hoofd te zeggen.
Volgens mij zit er inderdaad nog 1cm spacers onder mijn stuur, maar die mogen er eigenlijk wel onderuit.
Als ik naar de tabellen kijk, dan lijkt het overigens zelfs dat de lengte van de Top Tube niet 1 cm, maar 1mm bedraagt (397 + 168 = 565mm vs. 566mm).
Ik wacht nog even iemand af die bovenstaande redenatie (zoals aangegeven) kan bevestigen, maar het lijkt alsof ik inderdaad bij een 575 uit zal komen (op zich niet heel verrassend met 1m87 bij 91 bbl).
Andere vraag (waarvan ik weet dat deze gevoelig ligt op het forum, ik wil vooral NIET een flamewar starten!):
Pinarello wordt op verschillende plaatsen verkocht in Nederland, waaronder een zekere dozenschuiver in een zekere loods vlakbij een groot vliegveld in Nederland (Vos). Het is algemeen bekend dat deze scherpe prijzen hanteert maar ook zo af en toe een 'dubieus imago' heeft.
Kwa onderhoud is er geen prboleem, aangezien mijn lokale FM geen bezwaar heeft om de fiets in onderhoud te nemen. Maatvoering moet ik zelf uitkomen (meten = weten en mijn huidige fiets is een prima uitgangspunt icm de hulp hier) en Vos is tegenwoordig volgens de Pinarello website een official dealer.
Ik wil echter wel weten dat als ik daar ca €4000 voor een frame afreken, ik een origineel frame krijg en geen replica. Durft iemand hier daar meer over te zeggen?
Volgens mij zit er inderdaad nog 1cm spacers onder mijn stuur, maar die mogen er eigenlijk wel onderuit.
Als ik naar de tabellen kijk, dan lijkt het overigens zelfs dat de lengte van de Top Tube niet 1 cm, maar 1mm bedraagt (397 + 168 = 565mm vs. 566mm).
Ik wacht nog even iemand af die bovenstaande redenatie (zoals aangegeven) kan bevestigen, maar het lijkt alsof ik inderdaad bij een 575 uit zal komen (op zich niet heel verrassend met 1m87 bij 91 bbl).
Andere vraag (waarvan ik weet dat deze gevoelig ligt op het forum, ik wil vooral NIET een flamewar starten!):
Pinarello wordt op verschillende plaatsen verkocht in Nederland, waaronder een zekere dozenschuiver in een zekere loods vlakbij een groot vliegveld in Nederland (Vos). Het is algemeen bekend dat deze scherpe prijzen hanteert maar ook zo af en toe een 'dubieus imago' heeft.
Kwa onderhoud is er geen prboleem, aangezien mijn lokale FM geen bezwaar heeft om de fiets in onderhoud te nemen. Maatvoering moet ik zelf uitkomen (meten = weten en mijn huidige fiets is een prima uitgangspunt icm de hulp hier) en Vos is tegenwoordig volgens de Pinarello website een official dealer.
Ik wil echter wel weten dat als ik daar ca €4000 voor een frame afreken, ik een origineel frame krijg en geen replica. Durft iemand hier daar meer over te zeggen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dan ga je toch nooit op die 560 rijden.P_Roeske schreef:................ het lijkt alsof ik inderdaad bij een 575 uit zal komen (op zich niet heel verrassend met 1m87 bij 91 bbl).
........
Waarom zou je met jouw lengte en bbl op een kabouterframe willen rijden
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend