Fietsen bij +30°C verantwoord?
-
- Forum-lid HC
Ja, maat meer drinken om vochtverlies aan te vullen.
What makes the boat go faster?
Of tussen 7 en 8 vertrekken, dat deden er vandaag zichtbaar meer
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of gewoon je racedwang loslaten en inspanning aanpassen aan het weer....Deemes schreef:Is fietsen, en ik bedoel dan stevig doorfietsen ( 2 a 3 u aan + 35km/h gemiddeld ), in deze huidige temperaturen nog wel verantwoord?
Dirk
Less is bore
Vandaag gefietst en vertrokken om 18h. Mijn armen en nek waren ijskoud. Ik heb nochtans, van de cardioloog niet te fietsen boven de 27°.Maar hier stel ik mij wel een vraag bij (die ik ook ga voorleggen bij mijn volgend consult) Maakt het nu veel verschil als ik fiets bij 20° of bij 30° als ik deze rit op dezelfde hartfrequentie afhaspel. Zijn er bijkomende negatieve impacts bij hogere temperaturen (buiten meer drinken) die nog een invloed hebben op het menselijk gestel bij hogere temperaturen. Iets voor de echte kenners.
Ik denk zo maar dat de echte kenners het niet met elkaar eens zullen zijn. Maar als je een probleem hebt, dan zal het wel meer invloed hebben dan op iemand die helemaal gezond is. En de één kan er beter tegen dan de ander.
Zoals altijd, naar je lichaam luisteren.
Zoals altijd, naar je lichaam luisteren.
2 jaar terug met 36+ graden de Grand Ballon gedaan zonder al te veel training vooraf. Vlak onder de top nog 32 graden (op de top onweer).
Dan kun je natuurlijk niet echt rustig aan doen en het was uiteraard geen toptijd. Het was toen wel zwaar maar daarna niks gemerkt dat mijn lichaam daar een klap van heeft gehad.
Het probleem zit hem in die 35 per uur. Voor de ene geen probleem. Ik haal dat sowieso al niet dus als ik het ga proberen val ik waarschijnlijk (half)dood van mijn fiets.
Dan kun je natuurlijk niet echt rustig aan doen en het was uiteraard geen toptijd. Het was toen wel zwaar maar daarna niks gemerkt dat mijn lichaam daar een klap van heeft gehad.
Het probleem zit hem in die 35 per uur. Voor de ene geen probleem. Ik haal dat sowieso al niet dus als ik het ga proberen val ik waarschijnlijk (half)dood van mijn fiets.
Campagnolo Ultra Dork