scheur in metalen deel carbon frame
-
- Forum-lid
Hi,
de afgelopen twee jaar heb ik met veel plezier op mijn Giant TCR Advanced gefietst.
nu is tijdens een tocht in de ardennen het metalen deel bij het achterpat (zeg ik dit goed?) doormidden gebroken! zie onderstaande foto:
nu heb ik al met partijen geschakeld welke carbon fietsen repareren, maar deze geven aan dat het frame niet meer te herstellen is..
mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien nog een oplossing of is het een enkeltje vuilnisbelt voor dit frame?
de afgelopen twee jaar heb ik met veel plezier op mijn Giant TCR Advanced gefietst.
nu is tijdens een tocht in de ardennen het metalen deel bij het achterpat (zeg ik dit goed?) doormidden gebroken! zie onderstaande foto:
nu heb ik al met partijen geschakeld welke carbon fietsen repareren, maar deze geven aan dat het frame niet meer te herstellen is..
mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien nog een oplossing of is het een enkeltje vuilnisbelt voor dit frame?
-
- Forum-lid
Helaas, tweedehandsje. De fiets komt uit ' 08/' 09.
- thestudent
- Forum-lid HC
die aluminium achterpatten uit 2008 zijn natuurlijk niet te krijgen. lassen kan je ze ook niet. Een sterke verbinding tussen de dropout en het carbon terugkrijgen is nagenoeg onmogelijk. dus al had je een vervangend stuk dan is het nog niet aan te raden. jammer maar dit is een gevalletje kliko.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb hetzelfde gehad met een Giant TCR uit 2010 in 2013. Ik had dat frame ook tweedehands en er 2 1/2 seizoen plezier van gehad maar het was niet meer te repareren en is achtergebleven op de schroothoop van de fietsenmaker.
Ik ben wel soort van blij de bevestiging te lezen dat niet herstelbaar is. Helaas voor jou...
Ik ben wel soort van blij de bevestiging te lezen dat niet herstelbaar is. Helaas voor jou...
'k Zou denken dat alles te repareren is. Moet er echter verder induiken om te kijken wat de opties zijn. Daarom zou ik hem niet zondermeer weggooien.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Op het wielertoerist.be forum is iemand, Koereurke94, actief die carbonreparaties doet.
Er zijn al verschillende forumleden die er erg over te spreken zijn.
Misschien kan je hem eens om raad vragen of er een nieuwe achterpad kan gemonteerd worden.
Succes en hou ons op de hoogte.
Er zijn al verschillende forumleden die er erg over te spreken zijn.
Misschien kan je hem eens om raad vragen of er een nieuwe achterpad kan gemonteerd worden.
Succes en hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hier heb je bijvoorbeeld alu frame end die volgens mij in carbon frames worden gebruikt.
http://www.framebuilding.com/Aluminum%2 ... tanium.htm
(links onder)
Moet je natuurlijk wel geluk hebben dat het de juiste hoeken zijn.
Mocht diegene van het Belgische forum niet kunnen helpen, dan kun je het misschien bij Edward Hagen proberen. Zo te zien doet hij niet zoveel meer met fietsen, maar in het verleden wel.
http://www.framebuilding.com/Aluminum%2 ... tanium.htm
(links onder)
Moet je natuurlijk wel geluk hebben dat het de juiste hoeken zijn.
Mocht diegene van het Belgische forum niet kunnen helpen, dan kun je het misschien bij Edward Hagen proberen. Zo te zien doet hij niet zoveel meer met fietsen, maar in het verleden wel.