http://www.cube.eu/nl/bikes/tour/sl-roa ... -red-2015/
Zou ik deze fiets met een andere set banden ook als mountainbike kunnen gebruiken?
Cube SL Road
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16574
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Moet volgens mij perfect kunnen.
Ik heb eens een winter met een soortgelijke fiets (was een GaryFisher ) door allerlei blubbertoestanden gereden.
Ging gewoon goed.
Geen idee welke naven in de wielen gebruikt zijn want dat zou i het veld wel iets sneller kunnen slijten dan wielen met echte MTB naven.
En op de verharde stukken rij je met deze fiets gewoon beter dan met een vergelijkbare MTB
Ik heb eens een winter met een soortgelijke fiets (was een GaryFisher ) door allerlei blubbertoestanden gereden.
Ging gewoon goed.
Geen idee welke naven in de wielen gebruikt zijn want dat zou i het veld wel iets sneller kunnen slijten dan wielen met echte MTB naven.
En op de verharde stukken rij je met deze fiets gewoon beter dan met een vergelijkbare MTB
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
+1, met de aantekening dat afdalingen dan wel rustig genomen moeten worden. De geometrie van de SL serie (en de carbon vork) is hierop niet berekend. Nadeel is dat de liggende achtervork slechts 42mm brede (en hoge) banden toelaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 06 jul 2015 14:33
Een echt MTB frame met een MTB carbon vaste vork moet met jouw wensen geen enkel probleem hebben.
Daar kun je een setje strandbanden in zetten met 4 bar lucht en je bent op een heel eind !
Jeroen
Daar kun je een setje strandbanden in zetten met 4 bar lucht en je bent op een heel eind !
Jeroen
Strandbanden met 4 bar erin???? Dan snijdt je dwars door het zand heen. Met strandbanden en rijdend op los zand zou ik nooit over de 2 Bar gaan. Op de weg niet eens meer dan 2.5 Bar met mijn Supermoto's 2.35 Inch.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Je kan deze ‘sportieve toerfiets’ best voorzien van iets dikkere banden met noppen, maar dat maakt het natuurlijk nog geen MTB. Is natuurlijk ook mede afhankelijk hoe ruim je de term MTB neemt. Bij een “echte” MTB (dus voor technisch offroad rijden in de bergen) komt toch wel wat meer kijken: geometrie, juiste versnellingen, bredere banden, belastbaarheid, etc. Als Nederlandse ‘boscrosser’ zal je er nog wel mee uit de voeten kunnen.
Als je beide wilt doen met 1 fiets kan je inderdaad beter een echte MTB als basis nemen met een extra setje snelle banden /wielen voor op de weg erbij (zoals hierboven voorgesteld, maar dan inderdaad niet persee op 4 Bar).
Als je beide wilt doen met 1 fiets kan je inderdaad beter een echte MTB als basis nemen met een extra setje snelle banden /wielen voor op de weg erbij (zoals hierboven voorgesteld, maar dan inderdaad niet persee op 4 Bar).
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
En balhoofdhoek van 72° voor maat 56 maakt dat het redelijk nerveus stuurt. Zie het als een flatbar cyclocrosser.
Wat kan is een 29" (vaste) vork met grotere inbouwhoogte monteren. Dat maakt de balhoofdhoek minder steil en ja kan een brede band voor monteren. Dat achter geen echte brede band kan, zoals al gezegd, is een minpunt. Maar met 2.1" of 2.25" voor kan je dan best nog wel aardig raggen.
Het verzet kan je zo laten. Met sterke benen kan je met 34 x 11-32 heel veel rijden. De 50 zal je zeer weinig gebruiken.
Wat kan is een 29" (vaste) vork met grotere inbouwhoogte monteren. Dat maakt de balhoofdhoek minder steil en ja kan een brede band voor monteren. Dat achter geen echte brede band kan, zoals al gezegd, is een minpunt. Maar met 2.1" of 2.25" voor kan je dan best nog wel aardig raggen.
Het verzet kan je zo laten. Met sterke benen kan je met 34 x 11-32 heel veel rijden. De 50 zal je zeer weinig gebruiken.