Garmin Edge 800 topic deel 2
Heb de dogears inmiddels binnen en gemonteerd op mijn edge. Zit muurvast! Ik heb echter hetzelfde probleem als marsman; de aluminium ears schrapen bij het eerste gebruik wat plastic van de houder waardoor de klemming van de edge in de houder niet meer optimaal is. Marsman; heb jij hier al contact over gehad met dogears?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
- Forum-lid
In alu zou ik die niet kopen, maar wel zoals hieronder !
http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/
http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb
Viper XTeam Mtb
hallo,
Ik heb een garmin 810. ik kan mijn garmin niet meer synchroniseren via garmin connect op de telefoon of via de garmin expres op de computer.
Hoe komt dat?
Ik heb mijn telefoon wel gekoppeld via want kan wel gewoon livetracker enzo aanzetten. maar het actuele weer enzo komt niet door, waar kan dat aan liggen?
Ik heb een garmin 810. ik kan mijn garmin niet meer synchroniseren via garmin connect op de telefoon of via de garmin expres op de computer.
Hoe komt dat?
Ik heb mijn telefoon wel gekoppeld via want kan wel gewoon livetracker enzo aanzetten. maar het actuele weer enzo komt niet door, waar kan dat aan liggen?
-
- Forum-lid
- Contact
Wat zijn de foutmeldingen?
Marco
-
- Forum-lid
- Contact
waarschijnlijk een corrupt activiteit bestand, dan faalt synchronisatie.
Start het gratis programma JaVaWa Device Manager eens (eerst downloadne en installeren) en laat die eens proberen de bestanden te repareren (extra menu), mogelijk helpt dat. Of start Garmin BaseCamp eens, die wil nog wel eens de naam van het bestand vermelden waar de fout in zit.
En anders een hard-reset , worden de bestanden als het goed is gewist.
Start het gratis programma JaVaWa Device Manager eens (eerst downloadne en installeren) en laat die eens proberen de bestanden te repareren (extra menu), mogelijk helpt dat. Of start Garmin BaseCamp eens, die wil nog wel eens de naam van het bestand vermelden waar de fout in zit.
En anders een hard-reset , worden de bestanden als het goed is gewist.
Marco
Heb ik ook vaak gewoon paar keer proberen , eerst garmin connect opstarten en daarna pas de garmin aansluiten. Handmatig uploaden lukt wel?juul1992 schreef:staat alleen synchronisatie mislukt
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Maandag voor de tweede keer dezelfde fout gekregen: na de rit stonden er in het activiteitenscherm de juiste gegevens: de lengte van de rit en de duur (die staan er nu nog trouwens). Vlak voor thuiskomst, tijdens de rit, ook alle gegevens nog bekeken, afstand, gemiddelde snelheid, cadans, vermogen, hoogte, alles stond er netjes in. Na resetten van de activiteit in de samenvatting van de rit op de Garmin alleen maar nullen te zien. Uiteindelijk zijn alleen de eerste 15 kilometer geregistreerd.vincent75 schreef:@canyon81
Al gekeken m.b.v. Fit File Repair wat er mis is in de fit file? Hoogte?
Ik heb contact met Garmin gehad maar deze had niet echt een verklaring voor dit euvel. Ik kreeg het advies van Garmin om het toestel te formatteren. Na dit gedaan te hebben heb ik (tot op heden) geen corrupte file meer gehad.
Ik sla de ritten nu op in het interne geheugen van de Edge en niet als voorheen op de SD kaart. Ik weet niet of dit iets uitmaakt maakt.
Wel heb ik de eerste paar ritten ook op mijn mobiel Strava laten loggen, heb er nu weer een beetje vertrouwen in.
De file hoeft niet gerepareerd te worden, want die is niet corrupt, alleen niet compleet. Er lijkt eerder iets niet goed te gaan bij het resetten. Als op dat moment de fit-file wordt gecreëerd, zit daar een fout in. Maar ja, geen idee wat ik daar aan kan doen...
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid
Sinds kort (vanaf update naar 2.7 ?) is mijn Edge 800 twee keer uitgevallen. Zonder waarschuwing dat de accu bijna leeg is, is het apparaat uitgevallen. Beide keren thuis aan de lader gelegd en gaf het scherm aan dat de accu precies 25% vol was. Iemand een idee of dit een bug is, of dat ik de accu opnieuw kan kalibreren ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Contact
Hou oud is de accu? Mogelijk is die gewoon aan vervanging toe.
Marco
-
- Forum-lid
Accu is 1,5 jaar oud, maar dat lijkt mij het probleem niet. Dan zou hij na een paar uur een melding geven dat de accu bijna leeg is en bij het opladen beginnen met 0%....
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou toch eens m.b.v. Fit File Repair kijken wat de laatste opgeslagen data is. De Garmin slaat ca. iedere seconde een aantal gegevens op (tijd, afstand, locatie, temp, hoogte etc.)canyon81 schreef: Maandag voor de tweede keer dezelfde fout gekregen: na de rit stonden er in het activiteitenscherm de juiste gegevens: de lengte van de rit en de duur (die staan er nu nog trouwens). Vlak voor thuiskomst, tijdens de rit, ook alle gegevens nog bekeken, afstand, gemiddelde snelheid, cadans, vermogen, hoogte, alles stond er netjes in. Na resetten van de activiteit in de samenvatting van de rit op de Garmin alleen maar nullen te zien. Uiteindelijk zijn alleen de eerste 15 kilometer geregistreerd.
De file hoeft niet gerepareerd te worden, want die is niet corrupt, alleen niet compleet. Er lijkt eerder iets niet goed te gaan bij het resetten. Als op dat moment de fit-file wordt gecreëerd, zit daar een fout in. Maar ja, geen idee wat ik daar aan kan doen...
Nogmaals bij mijn probleem welke identiek is aan jou probleem is de log gestopt na een zeer abnormale hoogtetoename in 1 sec. Ook bij mij stond na de rit alles netjes op het scherm en heb geen enkele afwijking tijdens de rit kunnen opmerken, maar bij de samenvatting enkel 0-en
Maar je mag natuurlijk zelf weten wat je doet....
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!