Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Storm bike Skua custom made

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 10 jul 2015 15:37

Vandaag een stukje mogen fietsen op een Storm Skua custom made ultegra. Het is een eigen merk van een zeer gerenommeerde racefietsen zaak uit petten.

Hij fietste heerlijk! !
Het leuke is dat ik de kleur stelling en afmontage geheel zelf kan bepalen! !
De fiets weegt 8,4 kg met Zware standaard wielen.

Qua service heb ik een goed gevoel. 
Ben alleen geheel onbekend met het merk.
Ze zeiden wel eerlijk dat ie onder doet voor de caad10.
Maarja die scoort gewoon heel goed.

Zijn jullie bekend met deze fiets? ?
Is het model beter dan een sensa trentino Ul? ?

Alvast bedankt voor jullie reacties! !

Groet ward

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 jul 2015 15:46

Ik ken de fiets zo niet, maar wat is de stelling van de fiets? En welke keuzes heb je hiervoor die je zelf kunt bepalen?

Op de website ziet het eruit als een prima - degelijke fiets... Maar wel model (ontwerp) 2012.. waarbij de interne kabeldoorvoer als 1 van de belangrijkste features benoemd wordt...

Geen idee wat hij kost in vergelijking tot een Caad10, canyon AL, Rose Alu fiets, met ultegra. Maar als het verschil in prijs je het verschil in gewicht (vaak overschatte relevantie voor de meeste wielertoeristen) en de meerwaarde van het customizen en het steunen van je lokale fietsenshop rechtvaardigt. Zou ik het zeker niet nalaten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 10 jul 2015 15:48

De website is niet heel duidelijk over de oorsprong van de frames. Lijkt mij dat deze zaak losse frames uit het verre Oosten bestelt en ze daar of hier laat spuiten en afmonteert. Dan vind ik ze behoorlijk aan de prijs en de naam teveel lijken op het gerenommeerde Storck ... Goed, zal op zich weinig mis mee zijn, maar om het nou exclusief te noemen...

Grtz

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 10 jul 2015 16:26

Ik weet zelf idd ook niet wat de frames vandaan komen, volgens de man die ik sprak zelf gemaakt/ontworpen

De fm staat erg goed te boek. Waardoor ik hier nog niet eens aan had gedacht.

De fiets is €1600
Met ultegra 6800
En shimano rs11 wielen

Ik had hiervoor, de sensa trentino Ul (€1600) voor ogen, maar dan geen fm in de regio die hem verkocht dus internet. Mede omdat ik geen eerdere racefiets heb gehad in mijn ogen te risicovol.

Ik vergelijk hem met de caad10 omdat mijn maatjes die hebben. Maar qua uiterlijk mij nooit heeft kunnen overtuigen.

Bedank voor de reacties.
Groet Ward

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 10 jul 2015 17:09

Bij Beukers kun je zonder probleem een Storm kopen. Goede fietsen en perfecte service!

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 15 jul 2015 19:38

Als ik zie welke dealerschappen Beukers allemaal heeft zou ik er geen eigen merk bouwsel kopen.

Voor €1600,- koop je ook een knappe Trek Emonda ALR-5 (105 i.p.v. Ultegra maar dat zou mij niet weerhouden), Bianchi Impulso of Ridley Fenix om er maar een paar te noemen.

Ik zou als ik jou was niet over 1 nacht ijs gaan. Keus genoeg ( ook bij Beukers).
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 16 jul 2015 19:33

Het zou een frame zoals dat van prorace kunnen zijn, op de foto's ziet het lakwerk er in elk geval wel mooi uit. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om idd voor zo'n storm te gaan. Dan heb je in elk geval iets origineels!

Plaats reactie