BMC
Ik kan me daar wel in vinden. Bij een normale fiets zou de 60 ook nog net kunnen met een wat kortere stuurpen als je op zoek bent naar iets meer comfort. Maar als je voor een aero fiets gaat moet je ook een aerodynamische houding aan kunnen nemen anders is het geen gezicht.
Een 58 BMC is ook echt wel een stukje groter dan een klassieke 58 waar veel fietsenmakers en sommige merken nog aan refereren.
Een 58 BMC is ook echt wel een stukje groter dan een klassieke 58 waar veel fietsenmakers en sommige merken nog aan refereren.
Campagnolo Ultra Dork
Hoe heet het model en uit welk jaar is die? weet je dat misschien?cabbiemk4 schreef:Ik kan die tabel nergens vinden, het is al een wat oudere fiets.
Bij vergelijken
Vooral concentreren op de maten:
-Lengte bovenbuis (virtueel gemeten)
-Lengte balhoofdbuis
meten dien je overigens wel op correcte wijze te doen.
Dank voor jullie reacties. Maandag ben ik vrij en dan zal ik eens het e.e.a. opmeten. Als de bmc daadwerkelijk groter is, dan is het een serieuze kanshebber.
Ik fiets nu op een Wilier triestina evasion competition. Ik weet niet precies hoe oud hij is, maar het zal waarschijnlijk om en nabij 2008 zijn.
Ik fiets nu op een Wilier triestina evasion competition. Ik weet niet precies hoe oud hij is, maar het zal waarschijnlijk om en nabij 2008 zijn.
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 07 aug 2011 21:47
- Locatie: Rotterdam
- Contact
Hoi Cabbie, Ik ben zelf 1.89m met kortere beenlengte en rij zelfs een 56. Ik heb een TMR01 en voor mij was de 58 goed maar moest hem dan 'shortsizen' qua stand zadel en stuur. Op het vlakke geen probleem, maar omdat ik er met regelmaat de heuvels intrek heb ik gekozen voor de 56. Dus de argumentatie van je FM begrijp ik wel. Een 58 lijkt me dan een prima maat!
Bedankt voor jullie reacties. Nog even een update over de afloop..!
Gister ben ik gebeld door de fietsenmaker dat hij klaar staat. Helaas door het noodweer niet op kunnen halen. Dinsdag kan ik hem ophalen.
Maak kennis met mijn nieuwe BMC timemachine tmr02, ultegra afgemonteerd . (Beetje een slechte foto, maar het geeft een idee).
Kan niet wachten!
Gister ben ik gebeld door de fietsenmaker dat hij klaar staat. Helaas door het noodweer niet op kunnen halen. Dinsdag kan ik hem ophalen.
Maak kennis met mijn nieuwe BMC timemachine tmr02, ultegra afgemonteerd . (Beetje een slechte foto, maar het geeft een idee).
Kan niet wachten!
Beste BMC'ers.
Ik heb zopas een SRL03 Teammachine (Shimano 105) gekocht, 2015 model kleuren dus hoofdzakelijk zwart, BMC logo's zijn wit.
Ik zou de wielen nog willen updraden, en dacht aan de Fulcum 3 wielset,
de body's van deze wielen zijn wel wit.
=> Zouden deze wielen er goed "uitzien" onder mijn BMC of beter wielen zoeken met zwarte body (Fulcrum Quatro's of ander alternatief) ?
Ik heb zopas een SRL03 Teammachine (Shimano 105) gekocht, 2015 model kleuren dus hoofdzakelijk zwart, BMC logo's zijn wit.
Ik zou de wielen nog willen updraden, en dacht aan de Fulcum 3 wielset,
de body's van deze wielen zijn wel wit.
=> Zouden deze wielen er goed "uitzien" onder mijn BMC of beter wielen zoeken met zwarte body (Fulcrum Quatro's of ander alternatief) ?
biker75 schreef:Beste BMC'ers.
Ik heb zopas een SRL03 Teammachine (Shimano 105) gekocht, 2015 model kleuren dus hoofdzakelijk zwart, BMC logo's zijn wit.
Ik zou de wielen nog willen updraden, en dacht aan de Fulcum 3 wielset,
de body's van deze wielen zijn wel wit.
=> Zouden deze wielen er goed "uitzien" onder mijn BMC of beter wielen zoeken met zwarte body (Fulcrum Quatro's of ander alternatief) ?
Gaat prima passen lijkt mij. Zelf geen fan van witte hubs doordat ze altijd vies worden
Paar maanden geleden overgestapt van een 2013 Team machine naar een 2015 Granfondo GF1 disc. Voorlopig nog standaard afgemonteerd met Shimano 105 en de Shimano RX31 wielen. Zadel dan wel vervangen voor een Ergon SR1 en de nieuwe wielen zijn inmiddels besteld bij Wheel-Tec. Dat wordt een setje Reynolds Assault disc, DT240s en Sapim CX-Ray/Sprint spaken. Volgens opgave van Wheel-Tec net iets meer dan 1300gram voor de set.
De fiets geeft enorm veel vertrouwen in de afdaling en hier in Engeland met het gare wegdek plus regen vlieg je werkelijk iedereen voorbij op een beetje afdaling. Bochten nemen is ook een genot en met de nieuwe wielen wordt klimmen ook een stuk leuker.
Zodra wielen binnen zijn zal ik een foto plaatsen. Eerst nog een weekje fietsen in Spanje in de huidige afmontage
De fiets geeft enorm veel vertrouwen in de afdaling en hier in Engeland met het gare wegdek plus regen vlieg je werkelijk iedereen voorbij op een beetje afdaling. Bochten nemen is ook een genot en met de nieuwe wielen wordt klimmen ook een stuk leuker.
Zodra wielen binnen zijn zal ik een foto plaatsen. Eerst nog een weekje fietsen in Spanje in de huidige afmontage
Zoals beloofd, hierbij een paar foto's met de nieuwe wielen in de fiets, uiteindelijk 1370 gram schoon aan de haak. Ze zijn vandaag aangekomen en natuurlijk direct er ingezet voor de lange rit van morgen
Deze winter rijd ik door met de 105 serie en vervang daarna de groep voor een Ultegra groep set. Hopelijk zijn de prijzen van Di2 + disc brakes wat gedaald tegen die tijd. Voor nu bevalt de 105 mij overigens uitstekend, beter dan de 4 jaar oude Chorus groep op de oude fiets.
Foto's met de iphone, maar je krijgt een idee.
Deze winter rijd ik door met de 105 serie en vervang daarna de groep voor een Ultegra groep set. Hopelijk zijn de prijzen van Di2 + disc brakes wat gedaald tegen die tijd. Voor nu bevalt de 105 mij overigens uitstekend, beter dan de 4 jaar oude Chorus groep op de oude fiets.
Foto's met de iphone, maar je krijgt een idee.