carbo tim wielen
ik vraag me nu af, of je de naven van zo een "goedkope" wielset nu ook zelf kunt onderhouden.
Veronderstel dat er in de naven van deze CarboTim wielen industrielagers zitten, die je zelf kan vervangen, waarschijnlijk Novatec, Bitex of zoiets?
Veronderstel dat er in de naven van deze CarboTim wielen industrielagers zitten, die je zelf kan vervangen, waarschijnlijk Novatec, Bitex of zoiets?
Heb je wellicht een link naar deze commentaren? De prijs met het gemak van verzenden vanuit BE en in BE gespaakt spreekt mij opzich wel aan om is carbon clinchers te proberen.lcsmt schreef:Ondertussen al redelijk wat goede commentaren van gelezen.
Ben van plan om één van deze wielen te bestellen in België bij CarboTim.
Kostprijs 575€.
Zonder risico van dumping tax, etc, met al die horror verhalen over de Belgische Douane!
En als er iets mis is, met de spaken, spanning, velgen of etc, moet ik niet ver lopen, en wordt dit netjes afgehandeld door Tim.
Ben er alleen nog niet uit, welke kleur: volledig zwart, met wit-zwarte stickers, of met rood witte stickers
Kostprijs 575€.
Zonder risico van dumping tax, etc, met al die horror verhalen over de Belgische Douane!
En als er iets mis is, met de spaken, spanning, velgen of etc, moet ik niet ver lopen, en wordt dit netjes afgehandeld door Tim.
Ben er alleen nog niet uit, welke kleur: volledig zwart, met wit-zwarte stickers, of met rood witte stickers
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
- Locatie: Lier België
Nog iemand ondertussen wielen van carbotim?
Ben nog op zoek naar wat reviews
Ben nog op zoek naar wat reviews
MVG
Steve
Steve
Beste,
Ik heb 2 jaar geleden een wielset gekocht met carbotim. Ik wil jullie waarschuwen en geen wielen te kopen aan hem.
Volgens mij komen de velgen van China en Carbotim monteert spaken en naven.
De wielen die ik kocht lopen goed wanneer je niet gaat afdalen. afgelopen week ben ik in de bergen gaan fietsen en heb zeker niet constant liggen remmen. Heb dit bewust op een pompende manier gedaan zodat de velgen niet te warm worden. Toen ik beneden kwam was de velgrand op 2 plaatsen naar buiten gekomen. Velgen dus naar de kl"ten.
Heb de dag erna Carbotim opgebeld en mijn probleem uitgelegd. Hij was zeer begrijpend en ik moest hem foto's van mijn velg mailen en dan ging hij kijken wat hij eventueel kon doen.
Ik heb tot heden NIETS meer van Carbotim gehoord, heb hem meermaals gemaild en getelefoneerd. Mr CARBOTIM laat nietS van zich horen EN BEANTWOORD GEEN ENKELE MAIL.
Dus kan ik jullie een goede raad meegeven en geef wat meer geld uit aan een erkend velgenmerk en geen Chineese brol van CARBOTIM
mvg
Ik heb 2 jaar geleden een wielset gekocht met carbotim. Ik wil jullie waarschuwen en geen wielen te kopen aan hem.
Volgens mij komen de velgen van China en Carbotim monteert spaken en naven.
De wielen die ik kocht lopen goed wanneer je niet gaat afdalen. afgelopen week ben ik in de bergen gaan fietsen en heb zeker niet constant liggen remmen. Heb dit bewust op een pompende manier gedaan zodat de velgen niet te warm worden. Toen ik beneden kwam was de velgrand op 2 plaatsen naar buiten gekomen. Velgen dus naar de kl"ten.
Heb de dag erna Carbotim opgebeld en mijn probleem uitgelegd. Hij was zeer begrijpend en ik moest hem foto's van mijn velg mailen en dan ging hij kijken wat hij eventueel kon doen.
Ik heb tot heden NIETS meer van Carbotim gehoord, heb hem meermaals gemaild en getelefoneerd. Mr CARBOTIM laat nietS van zich horen EN BEANTWOORD GEEN ENKELE MAIL.
Dus kan ik jullie een goede raad meegeven en geef wat meer geld uit aan een erkend velgenmerk en geen Chineese brol van CARBOTIM
mvg
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5538
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Rustig aan Frank.
- Natuurlijk zijn dit import wielsets. Er is niemand die hier ooit anders heeft beweerd. Iedereen hier weet exact wat je krijgt als je bij carbotim een wiel koopt. Carbotim is overduidelijk alleen een tussenhandelaar.
- Het maakt niet uit hoe je remt, maar alleen hoeveel je remt. Veel remmen is hete velgen. Pompend of slepend maakt nauwelijks uit. Alleen om de blokjes niet af te branden kan je beter niet slepen.
- Er zijn heel goede redenen om je carbon clinchers niet mee te nemen naar de bergen. Je wist heel goed wat er kon gebeuren en hebt het risico zelf genomen. Mensen hebben altijd het idee dat het hen niet overkomt. Tja ik zit er niet mee.
- Wees gerust je bent niet de enige. Er komen hier elk seizoen nieuwe 'leden' met hetzelfde probleem en die vervolgens ook de velgen de schuld geven.
In de fietswereld krijg je exact waar je voor betaalt. Wil je goedkope carbon clinchers dan krijg je die, maar verwacht niet dat ze erg duurzaam zijn. Zelfs de duurste carbon clinches zijn nog enigszins gevoelig. Als carbotim daadwerkelijk niet reageert kan ik wel begrijpen dat je heel
De chinezen hadden je waarschijnlijk nog betere service gegeven ook. Ik zou ook geen wielen bij carbotim kopen, maar om hier nu met een eerste post het topic te vervuilen gaat ook wat ver. Veel succes met het oplossen van de schade bij carbotim. En ergens hoop ik dat je volgende bijdrage aan dit forum een stuk constructiever gaat zijn.
- Natuurlijk zijn dit import wielsets. Er is niemand die hier ooit anders heeft beweerd. Iedereen hier weet exact wat je krijgt als je bij carbotim een wiel koopt. Carbotim is overduidelijk alleen een tussenhandelaar.
- Het maakt niet uit hoe je remt, maar alleen hoeveel je remt. Veel remmen is hete velgen. Pompend of slepend maakt nauwelijks uit. Alleen om de blokjes niet af te branden kan je beter niet slepen.
- Er zijn heel goede redenen om je carbon clinchers niet mee te nemen naar de bergen. Je wist heel goed wat er kon gebeuren en hebt het risico zelf genomen. Mensen hebben altijd het idee dat het hen niet overkomt. Tja ik zit er niet mee.
- Wees gerust je bent niet de enige. Er komen hier elk seizoen nieuwe 'leden' met hetzelfde probleem en die vervolgens ook de velgen de schuld geven.
In de fietswereld krijg je exact waar je voor betaalt. Wil je goedkope carbon clinchers dan krijg je die, maar verwacht niet dat ze erg duurzaam zijn. Zelfs de duurste carbon clinches zijn nog enigszins gevoelig. Als carbotim daadwerkelijk niet reageert kan ik wel begrijpen dat je heel
De chinezen hadden je waarschijnlijk nog betere service gegeven ook. Ik zou ook geen wielen bij carbotim kopen, maar om hier nu met een eerste post het topic te vervuilen gaat ook wat ver. Veel succes met het oplossen van de schade bij carbotim. En ergens hoop ik dat je volgende bijdrage aan dit forum een stuk constructiever gaat zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Beste Frank10,
Allereerst goed om te horen dat je in ieder geval veilig beneden bent gekomen.
Dat de velgen van CarboTim uit China/Taiwan komen zal niemand verrassen. Ik ga er zelfs een beetje vanuit dat 90% van de carbon velgen op de markt uit die hoek komen (inclusief FFWD (Taiwan/China), Kuiper Trading (Taiwan), Reynolds (China) etc). Als elk merk een eigen Carbon-fabriek zou hebben, had de werkeloosheid allang opgelost.
Het feit dat een wielset uit Azië komt zegt in mijn ogen echter niet automatisch iets over de kwaliteit en ik vind het dan ook wat kort door de bocht dat je het presenteert alsof je 'bedonderd' bent omdat ze uit China blijken te komen.
Het fenomeen dat jij beschrijft is ook zeker niet iets wat zich beperkt tot goedkopere wielen. Oververhitting kan in alle prijsklassen voorkomen. Toevallig heeft in de laatste Fiets nog een test gestaan waar ook wielen van boven de €2000 al rap kuren vertoonden in de afdaling.
Dat er nu geen contact meer met je wordt opgenomen is natuurlijk niet zo netjes. Misschien zijn er omstandigheden waar dit door komt.
Zelfs wanneer je wel on contact komt met hem moet je er rekening mee houden dat er weinig voor je zal gebeuren. Dit heeft immers niets te maken met 'garantie' of fabricagefouten.
Desalniettemin succes ermee.
[edit] Ninja'd. [/edit]
Allereerst goed om te horen dat je in ieder geval veilig beneden bent gekomen.
Dat de velgen van CarboTim uit China/Taiwan komen zal niemand verrassen. Ik ga er zelfs een beetje vanuit dat 90% van de carbon velgen op de markt uit die hoek komen (inclusief FFWD (Taiwan/China), Kuiper Trading (Taiwan), Reynolds (China) etc). Als elk merk een eigen Carbon-fabriek zou hebben, had de werkeloosheid allang opgelost.
Het feit dat een wielset uit Azië komt zegt in mijn ogen echter niet automatisch iets over de kwaliteit en ik vind het dan ook wat kort door de bocht dat je het presenteert alsof je 'bedonderd' bent omdat ze uit China blijken te komen.
Het fenomeen dat jij beschrijft is ook zeker niet iets wat zich beperkt tot goedkopere wielen. Oververhitting kan in alle prijsklassen voorkomen. Toevallig heeft in de laatste Fiets nog een test gestaan waar ook wielen van boven de €2000 al rap kuren vertoonden in de afdaling.
Dat er nu geen contact meer met je wordt opgenomen is natuurlijk niet zo netjes. Misschien zijn er omstandigheden waar dit door komt.
Zelfs wanneer je wel on contact komt met hem moet je er rekening mee houden dat er weinig voor je zal gebeuren. Dit heeft immers niets te maken met 'garantie' of fabricagefouten.
Desalniettemin succes ermee.
[edit] Ninja'd. [/edit]
Laatst gewijzigd door P_Roeske op 15 jul 2015 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.