Hallo,
Ik ben mij op het orienteren voor een tweedehands wielrenfiets. Nu heb ik een op het oog, maar heeft het een kleine beschadiging. Is er iemand die mij meer kan vertellen over of dit een kritisch iets is, of misschien een onschuldige beschadiging?
Bij voorbaat dank,
Hans
IMAGE: http://gyazo.com/73454b9c0829c4b612790f4bd0797913
EDIT: Het scheurtje zit niet bij de overgang van het stuur naar het frame, maar bij de overgang tussen het frame en de voorvork naar het voorwiel toe!
Veilig of niet?
Balhoofdcup is ingescheurd, en de eigenaar heeft geprobeerd verder doorscheuren te voorkomen door een gaatje te boren op het uiteinde van de scheur. Het blijft zo wel een zwakke plek.
Ik denk dat het niet gevaarlijk is, het ergste wat kan gebeuren is dat het doorscheurt en er speling op je balhoofd komt. Hier zul je niet direct door op je plaat gaan, alleen kun je het frame dan wel weggooien.
Voor een fiets met zo een beschadiging zou ik niet veel uitgeven (tenzij hij met hele goede onderdelen is afemonteerd, dan kun je misschien een los frame op de kop tikken).
Ik denk dat het niet gevaarlijk is, het ergste wat kan gebeuren is dat het doorscheurt en er speling op je balhoofd komt. Hier zul je niet direct door op je plaat gaan, alleen kun je het frame dan wel weggooien.
Voor een fiets met zo een beschadiging zou ik niet veel uitgeven (tenzij hij met hele goede onderdelen is afemonteerd, dan kun je misschien een los frame op de kop tikken).
-
- Forum-lid HC
Niet....
-
- Forum-lid
Lijkt me niet veilig, lekker laten staan en naar iets anders gaan kijken.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Bedankt voor alle reacties zover. Als ik dat zo hoor lijkt het mij verstandig om verder te kijken.
Om nog wat meer in de context te komen; ik zoek een fiets om zo nu en dan (lees: 1x in de 1-2 weken) te gebruiken voor een lekker rondje fietsen. Ik ben geen professional en zoek gewoon een leuke fiets voor de hobby. Daarnaast zou dit pas mijn eerste wielrenfiets worden, dus ik ben niet op zoek naar een dure topper. Echter hou ik wel van een beetje kwaliteit en uitstraling. Lastig, I know.
Om nog wat meer in de context te komen; ik zoek een fiets om zo nu en dan (lees: 1x in de 1-2 weken) te gebruiken voor een lekker rondje fietsen. Ik ben geen professional en zoek gewoon een leuke fiets voor de hobby. Daarnaast zou dit pas mijn eerste wielrenfiets worden, dus ik ben niet op zoek naar een dure topper. Echter hou ik wel van een beetje kwaliteit en uitstraling. Lastig, I know.
Wat is je budget?doornboz schreef:Bedankt voor alle reacties zover. Als ik dat zo hoor lijkt het mij verstandig om verder te kijken.
Je kan ook een overjarig model aanschaffen dan heb je wel iets nieuws.Shimano 105 is dan wel genoeg.
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid
Voor 1 keer per week kan je ook rustig met sora of tiagra op pad.