rob74 schreef:Ik wordt een beetje moe van dat argument dat een elektrieke zo'n goede uitvinding is voor ouderen. JA! Dat is waar. Maar dat is helemaal niet het punt van deze discussie. Het is juiste die heeeeeele grote groep mensen die e-bike't en best heel goed ook op een gewone fiets zou kunnen fietsen. Maar ze zijn er domweg te lui voor.
Waarom koopt zo'n e-biker niet gewoon een e-scooter? Waarom toch die schijn ophouden dat ze fietsen. Als ik te lui ben om te fietsen, pak ik ook gewoon de auto, bus of motor. En daar schaam ik me niets voor.
Kijk dit is een leuke. Waarom is iemand op een e-bike volgens jou lui? omdat hij of zij "ook op een gewone fiets kan?" Wie bepaalt dat?
"de schijn ophouden dat ze fietsen" kom op zeg, je gaat nu wel heel erg voor anderen bepalen wat wel en niet kan.
Wij zijn besmet met het idee dat we fietsen om iets te bereiken, sneller, verder, harder, hoger, langer, noem maar op. Daar vinden heel veel anderen overigens ook wel iets van... wat ook aardige discussies oplevert.
Waarom zo generaliseren en ze "domweg te lui" noemen? Waarom zouden mensen niet gewoon willen fietsen om even buiten te zijn? En waarom ben je dan lui? Ik snap dat niet?
Dat ze op het fietspad vaak vervelend in de weg rijden vind ik een ander probleem. Want ook ik ben op sommige momenten totaal niet blij met de gevaarlijk situaties waar ik soms in beland door die slechte bestuurders... En ik vind ook wel wat van de bestuurders.
Is iedereen die DI2 gebruikt dan ook lui? want er gaat niets boven ouderwets schakelen...