Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 17 jul 2015 10:41

Supergrover schreef:Op de 1e pagina van dit topic wordt al gesproken over de (te) lange levertijden van Canyon.

9 jaar en 480 paginas verder is er nog niet veel veranderd....
En blijkbaar is dat geen groot probleem voor velen. Wordt mijn volgende fiets een Canyon? Grote kans van wel, het is in ieder geval het eerste merk waar ik ga kijken of er iets van mijn gading en maat tussen staat. Zelfs na de levering en wachttijd van mijn laatste order.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 17 jul 2015 10:45

RuudRuud schreef:Overal is wel iets, er worden alleen negatieve verhalen geventileerd. Blijkbaar doet Canyon toch iets goed anders hadden ze het niet gigantisch druk...
Da's ook met andere dingen zo, als je iets koopt dan ga je niet de vlag uithangen als dat normaal op tijd geleverd word. Canyon blijft soms de levertijd maar bijstellen, niet met dagen maar soms vele weken...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ARB
Forum-lid

ARB 17 jul 2015 11:42

Kortom, in die 9 jaar is er al genoeg geschreven en terug te lezen over de levertijden. Ik zie er graag een punt achter gezet. :o
Ben meer benieuwd naar foto's, ervaringen over de fietsen, weetjes, gekozen maatvoering etc. :D
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 17 jul 2015 11:56

Maar als je, zoals Canyon een businessmodel hanteert waarbij je fietsen op bestelling afbouwt, net als VW zijn auto's bouwt, mag je verwachten van zo'n bedrijf dat ze na zoveel jaren zijn ingespeeld op hun eigen model.
Natuurlijk hoor je bijna niets van al die keren dat het wel goed gaat.
Waarschijnlijk is het bij Canyon net als bij 90% van het bedrijfsleven. Teveel managers die zichzelf geweldig vinden, maar eigenlijk een grote last, rem en kostenpost zijn. Iets wat niet oplosbaar is.

tomtom
Forum-lid

tomtom 17 jul 2015 14:56

Ik denk dat je je wat beter zo moeten verdiepen in het bedrijf Canyon en de filosofie van Roman Arnold i.p.v. gelijk te zeuren over managers zonder enige kennis van zaken. Dan zou je bijvoorbeeld weten dat het verdomd lastig is om met de kwaliteit, groei en productieaantallen van Canyon überhaupt levertijden van (met name) nieuwe modellen te halen. Canyon is zeer efficiënt ingericht, met lage kosten en een grote innovatie & kwaliteitsdrang en dat wringt uiteraard wel eens met levertijden. Niemand wordt overigens verplicht een Canyon te kopen en de zeer ruimhartige omruil/retour garantie ondersteund dit ook. Dus heb je teveel moeite met wachttijden? Ga lekker ergens anders shoppen! Hier kun je ook wat daarover vinden: http://www.bikesport-magazin.de/inhalt/ ... man-arnold
Aeroad
Grail
Ultimate

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 17 jul 2015 15:25

G.B. Lux Dream schreef:Maar als je, zoals Canyon een businessmodel hanteert waarbij je fietsen op bestelling afbouwt, net als VW zijn auto's bouwt, mag je verwachten van zo'n bedrijf dat ze na zoveel jaren zijn ingespeeld op hun eigen model.
Natuurlijk hoor je bijna niets van al die keren dat het wel goed gaat.
Waarschijnlijk is het bij Canyon net als bij 90% van het bedrijfsleven. Teveel managers die zichzelf geweldig vinden, maar eigenlijk een grote last, rem en kostenpost zijn. Iets wat niet oplosbaar is.
Aannames, daar heb je niets aan. We kunnen niet in de keuken kijken bij Canyon. Dat het niet altijd goed gaat met levertijden blijkt inderdaad en gezien de vele posts hierover hoort het bij het merk Canyon..

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 17 jul 2015 15:31

ARB schreef:Kortom, in die 9 jaar is er al genoeg geschreven en terug te lezen over de levertijden. Ik zie er graag een punt achter gezet. :o
Ben meer benieuwd naar foto's, ervaringen over de fietsen, weetjes, gekozen maatvoering etc. :D
Graag, want ondanks ... blijven het mooie fietsen.

Had RuudRuud al om foto's gevraagd maar helaas nog niet gezien.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 17 jul 2015 16:00

Hoe kun je foto's van Canyons plaatsen als ze niet geleverd worden?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jul 2015 16:23

Dit is een lastige vraag...
- Wil je in het algemeen foto's van Canyon plaatsen? Dan kan je gewoon foto's van het internet gebruiken. Of fietsen nou wel of niet geleverd worden.
- Is de voorwaarde in je vraag - "als ..." relevant? Foto's plaatsen en levering van fietsen hebben geen causale relatie in zijn algemeenheid.

Verder een beetje flauw natuurlijk, maar iemand moet happen. Er zijn 1000en fietsen reeds wel geleverd, je komt er veel te veel tegen op de weg. En specifiek in dit geval heeft ook RuudRuud al een canyon thuis staan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Bertoaerts
Forum-lid

Bertoaerts 17 jul 2015 19:51

Als je er van overtuigd bent dat een canyon op dit moment de fiets is die je het liefst wil, dan wacht je toch gewoon. Ook al beslaat die levertijd een paar weken extra. Het is de moeite waard, het plezier achteraf is er echt niet minder om en in de tussentijd rij je toch gewoon rond op je huidige fiets. Klaar :-)

xytras
Forum-lid

xytras 17 jul 2015 21:17

Ik twijfel eraan om alsnog een cf slx te bestellen. Als ik nu de prijs zie van de 8.0, dan lijkt mij dat zeer aantrekkelijk. De groep en meeste andere onderdelen verkopen en dan mijn huidige record groep erop. Aan de andere kant zit ik dan al met een ouder frame aangezien de 2016 er zit aan te komen en met mijn groep van een drietal jaar oud. Ik denk ook aan een nieuw foil of Venge frame. Tja, dilemma's...

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 18 jul 2015 08:31

Supergrover schreef:
ARB schreef:Kortom, in die 9 jaar is er al genoeg geschreven en terug te lezen over de levertijden. Ik zie er graag een punt achter gezet. :o
Graag, want ondanks ... blijven het mooie fietsen.

Had RuudRuud al om foto's gevraagd maar helaas nog niet gezien.....
Spijtig, ik heb ze toch echt gepost. Of heb je vraag om specifieke foto's gemist. Dat kan ook.

@Markveenstra: het is ze zelfs al twee keer gelukt bij me. ;)

Plaats reactie