Hallo
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets aan te schaffen. Zowiezo een 2e hands.
Nu zie ik op marktplaats leuke fietsen staan maar wel met buiscommandeurs.
Op zich vind ik dit wel wat hebben.
Maar hoe zit het met de cassette. Kan ik hier voor volgend jaar makkelijk een bergverzet op zetten voor in Frankrijk
Alvast dank
Buiscommandeurs
Wil je een antwoord voor een fiets uit 1965 of uit 1995? En welke dan?
Stel gerichte vragen! Geen hypothetische vragen. Kun je geen antwoord krijgen!
Stel gerichte vragen! Geen hypothetische vragen. Kun je geen antwoord krijgen!
Een (hazenoren op de schuine buis) heeft niets met het ander (cassette) van doen. Je hebt alleen wat minder verzetten dan tegenwoordig gangbaar is. Hou rekening met 10 á 12 versnellingen. Daar kwamen we vroeger ook mee boven en we hadden geenens Strava en telefoons. Ken je nagaan....Remon-vl schreef:Hallo
Ik ben van plan om binnenkort een racefiets aan te schaffen. Zowiezo een 2e hands.
Nu zie ik op marktplaats leuke fietsen staan maar wel met buiscommandeurs.
Op zich vind ik dit wel wat hebben.
Maar hoe zit het met de cassette. Kan ik hier voor volgend jaar makkelijk een bergverzet op zetten voor in Frankrijk
Alvast dank
nee nee, niet helemaal correct.
zelf rijd ik met campa chorus 8-speed cassette in combinatie met 8-speed geindexeerde buiscommandeurs.
het een sluit het andere dus niet uit.
zelf rijd ik met campa chorus 8-speed cassette in combinatie met 8-speed geindexeerde buiscommandeurs.
het een sluit het andere dus niet uit.
Er zijn nog altijd nieuwe Shimano commandeurs met index voor 10v.
1982, dat zal een schroefpignon zijn van 6v. Er past ook een van 7v. Schroefpignons zijn nog gewoon te koop. Wel belabberde bouwfiets kwaliteit. Iedere fietsenmaker heeft ze. Zoals: http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... s/03371341
Het is een schroefpignon, geen cassette!
Bepalend is de uitvalmaat tussen de achterpadden en de mate van paraplu in je achterwiel. En dan zijn er nog de verschillende soorten schroefdraad op de achternaaf. Voor sommigen zul je geen schroefpignons meer vinden. Wat je nodig hebt is ISO schroefdraad : 1,375 x 24 tpi. Italiaans en engels verschilt licht in diameter, maar past meestal wel.
1982, dat zal een schroefpignon zijn van 6v. Er past ook een van 7v. Schroefpignons zijn nog gewoon te koop. Wel belabberde bouwfiets kwaliteit. Iedere fietsenmaker heeft ze. Zoals: http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... s/03371341
Het is een schroefpignon, geen cassette!
Bepalend is de uitvalmaat tussen de achterpadden en de mate van paraplu in je achterwiel. En dan zijn er nog de verschillende soorten schroefdraad op de achternaaf. Voor sommigen zul je geen schroefpignons meer vinden. Wat je nodig hebt is ISO schroefdraad : 1,375 x 24 tpi. Italiaans en engels verschilt licht in diameter, maar past meestal wel.
Nee, dit soort onderdelen is bestemd voor oudere stadsmountainbikes en goedkope derailleurfietsen en die mogen niets kosten.
Of je een modernere derailleur nodig hebt, zul je moeten uitproberen. Destijds was 25-26t het maximum. Proberen eerst maar. 8v derailleurwieltjes met 10 tandjes is ook nog zo'n zoekopdracht.
Of je een modernere derailleur nodig hebt, zul je moeten uitproberen. Destijds was 25-26t het maximum. Proberen eerst maar. 8v derailleurwieltjes met 10 tandjes is ook nog zo'n zoekopdracht.