Tour 2015
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goh....en welke ploeg zit er weer niet bij....
Less is bore
Hoop dat mollema nog voor een mooie dagwinst gaat een der deze dagen. Op dit moment lijkt hij anders vrij anoniem top 15 te gaan rijdenSoap schreef:Gevaarlijk groepje vooruit voor Mollema zijn positie....dat wordt een pittig dagje voor hem.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@soap: i know, maar daarom zijn ze wel bezig met een verder uitermate kleurloze tour. Het is dat RG op zijn individuele kwaliteit goed in de top 10 zit, want verder is het niks. Met het huidige groepje renners wellicht in 2016 eens NIET op zowel een giro als een tour klassement richten. Maar proberen in Giro ritzeges te pakken en in de tour klassement voor RG en met superfitte Kelderman en Kruiswijk aan de start staan voor een ritzege. Dit is weer Rabo-saaiheid van de bovenste plank.
Less is bore
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik denk dat een ploeg als Jumbo beter mikt op een goed klassement in Giro en Vuelta, en ritten + een neventrui in de Tour. En niet omgekeerd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook vaag het idee dat Gesink zonder ploeg hetzelfde resultaat zou halen (m.u.v de ploegentijdrit) ik kan me niet herinneren waar de ploeg hem heeft geholpen. Daar waar het kon lagen ze allemaal op de grond.
Maar een cursus "meezitten in een ontsnapping" is wellicht het eerste wat ze moeten doen.
Maar een cursus "meezitten in een ontsnapping" is wellicht het eerste wat ze moeten doen.
Wie moeten dat allemaal gaan doen dan? Je ziet aan Kruiswijk dat twee grote rondes te veel is. Tenminste als je in beide een bepaald resultaat wilt rijden, of het nu klassement of een etappe is.de zwarten schreef:Ik denk dat een ploeg als Jumbo beter mikt op een goed klassement in Giro en Vuelta, en ritten + een neventrui in de Tour. En niet omgekeerd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Kruiswijk hadden ze gewoon niet mee moeten nemen naar de Tour. Het gebash van LottoNL vind ik wel weer wat ver gaan. Tja ze zitten niet mee, maar wat heb je er aan om mee te zitten als je volledig kansloos bent?
Veel heeft volgens mij ook te maken met het verwachtspatroon dat veel TDF volgers hebben. Maar hoe realistisch was het nu om van Ten Dam iets te verwachten? Die heeft het hele jaar helemaal niets gepresteerd. Kruiswijk heeft een zware Giro in de benen. Blijft Kelderman over waarvan we allemaal weten hoe de 1e week verliep.
Hopen dat Mollema nog voor ritwinst kan gaan is een utopie. Daar lijkt 't lampje uit aan het gaan te zijn, dan ga je mannen die zich hebben kunnen sparen er echt niet af rijden.
Veel heeft volgens mij ook te maken met het verwachtspatroon dat veel TDF volgers hebben. Maar hoe realistisch was het nu om van Ten Dam iets te verwachten? Die heeft het hele jaar helemaal niets gepresteerd. Kruiswijk heeft een zware Giro in de benen. Blijft Kelderman over waarvan we allemaal weten hoe de 1e week verliep.
Hopen dat Mollema nog voor ritwinst kan gaan is een utopie. Daar lijkt 't lampje uit aan het gaan te zijn, dan ga je mannen die zich hebben kunnen sparen er echt niet af rijden.
Ze hebben hem wel naar het begin van de Muur van Bretagne geloodst. Daarnaast heeft Tankink hem wel vaker naar voren gereden. De ploegentijdrit was nou niet hun grootste bijdrage.ericpeters schreef:Ik heb ook vaag het idee dat Gesink zonder ploeg hetzelfde resultaat zou halen (m.u.v de ploegentijdrit) ik kan me niet herinneren waar de ploeg hem heeft geholpen. Daar waar het kon lagen ze allemaal op de grond.
Vandaag rijdt het team van Lotto-Jumbo behoorlijk op kop voor Gesink, dus dat scheelt al veel. Ik denk eigenlijk dat ze bij TLJ een renner als Kelderman tegen zichzelf in bescherming hadden moeten nemen en uit de koers moeten halen. Helemaal herstellen van de rugblessure en proberen in de Vuelta weer voor een klassement te gaan. De manier waarop hij nu rond rijdt heeft weinig zin. Ook voor Ten Dam geldt hetzelfde, waarom zo'n jongen niet uit de Tour halen en dan zorgen dat je helemaal fris aan de Vuelta staat.
Het is niet dat je in de tour echt goed kunt herstellen. Het lijkt met toch in het teambelang toch veel belangrijker dat zulke goede renners zich dan beter kunnen terugtrekken om dan te proberen een klassement of etappe in de Vuelta te pakken. Ik zie niet in waarom het zo belangrijk is om maar in de Tour te blijven.
Het is niet dat je in de tour echt goed kunt herstellen. Het lijkt met toch in het teambelang toch veel belangrijker dat zulke goede renners zich dan beter kunnen terugtrekken om dan te proberen een klassement of etappe in de Vuelta te pakken. Ik zie niet in waarom het zo belangrijk is om maar in de Tour te blijven.