Licht is inderdaad verplicht, de politie haalde in de avond fietsers van de weg die op dat moment zonder reden. Best lullig als je aan je laatste kilometers van je platinium rit bezig bent!veedeebee schreef:hallo allen, ik zie in de reglementen van Alpenbrevet dat verlichting en reflectie voor en achter verplicht zijn. Zijn er ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen of het ook echt verplicht is en je zonder niet mag starten? alvast bedankt
Alpenbrevet
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ja is verplicht. Ik heb vorig jaar, voor de eerste keer meegedaan, en het was ook hard nodig.
Was erg mistig op de passen en er rijden ook auto's op de route.
Dus meenemen en zorg ervoor, dat het licht het ook doet (nieuwe batterijen)
Was erg mistig op de passen en er rijden ook auto's op de route.
Dus meenemen en zorg ervoor, dat het licht het ook doet (nieuwe batterijen)
^Nog een belangrijke tip; zorg ervoor, dat je ook warme kleding bij je hebt! Vorig jaar heb ik hem voor het eerst gereden (Silber) en het was bizar koud, door mist en later ook regen. Ik had geen arm- of beenstukken bij me, maar gelukkig wel een ondershirt met lange mouwen en een windjack.
Tijdens de afdaling van de Susten, zat ik nog te klappertanden.
Tijdens de afdaling van de Susten, zat ik nog te klappertanden.
Ik heb het geluk, dat ik in het mooie Zwitserland mag wonen en werken, dus ik kan regelmatig een pasje pakken, zodra ze weer open zijn.
Dit voorjaar erg veel slecht weer gehad, dus aanzienlijk minder kilometers in de benen.
Nu met een inhaalslag bezig en afgelopen zondag, vanuit Goldau, tot boven op de Gotthard gereden en na de afdaling naar Andermatt, ook nog even de Oberalppas gepakt.
Alles bij elkaar 135 km met 2500 hoogtemeters, in 7 1/2 rij uren.
Wil dit jaar in principe voor de goldtour gaan en heb in ieder geval al een startbewijs gereserveerd.
Heb er weer zin an!
Dit voorjaar erg veel slecht weer gehad, dus aanzienlijk minder kilometers in de benen.
Nu met een inhaalslag bezig en afgelopen zondag, vanuit Goldau, tot boven op de Gotthard gereden en na de afdaling naar Andermatt, ook nog even de Oberalppas gepakt.
Alles bij elkaar 135 km met 2500 hoogtemeters, in 7 1/2 rij uren.
Wil dit jaar in principe voor de goldtour gaan en heb in ieder geval al een startbewijs gereserveerd.
Heb er weer zin an!
Nufenen is het steilst maar die zit als 2e pas in het begin dus daar ben je nog fris. Lukmanier, Oberalp en Susten zijn minder steil maar zeker de Susten is een killer met lange stukken sustained. weet niet hoe fit je bent maar 34-25 of 34-28 moet zeker willen als je met 34-25 de Gau bent opgekomenpitter schreef:Platinum is dit jaar mijn doel en ben benieuwd wat jullie ervaring is met te kiezen verzet. Ik heb vorig jaar de Maratona gefietst met 34x25 in 6u, echter dit is natuurlijk andere koek.
Gezien de lengte van de Platin zou ik maar een licht verzet steken.
Ik twijfel nog of ik een 28 steek of een 30. Ik ga 99,99% zeker voor de Gold. De Platin vind ik eerlijk gezegd gekkenwerk (maar respect voor een ieder die 'm uitfietst!).
Ik twijfel nog of ik een 28 steek of een 30. Ik ga 99,99% zeker voor de Gold. De Platin vind ik eerlijk gezegd gekkenwerk (maar respect voor een ieder die 'm uitfietst!).
Ik zou lekker het lichtste verzet steken, want met name de Nufenenpass is buitengewoon taai. De Sustenpass als laatste col trouwens ook. En bovendien, als je op tijd in Airolo bent kun je altijd nog die 0,01% oppakken en voor de platin gaanhavana schreef:Gezien de lengte van de Platin zou ik maar een licht verzet steken.
Ik twijfel nog of ik een 28 steek of een 30. Ik ga 99,99% zeker voor de Gold. De Platin vind ik eerlijk gezegd gekkenwerk (maar respect voor een ieder die 'm uitfietst!).
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ondanks een prima voorbereiding (al moet dat nog blijken natuurlijk) steek ik toch zeker 'n 34x30. Afgelopen week in de Pyreneeën een ritje (Aspin, Tourmalet en Hautacam) met de 28 gereden en op de laatste klim was het toch wel harken. Met een paar tandjes d'r bij moet Gold-tour wel lukken. Voor de zekerheid neem ik wel een dik elastiek mee op bij reisgenoten Csteenbe of Havana om de zadelpen te knopen
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
De geoefende lezer/fietser herkent hier de valse bescheidenheid van DaPoker....
Als ik 1 ding geleerd heb dan is het wel dat je maar beter een tandje te licht dan een tandje te zwaar bij je kunt hebben op lange ritten met klimmen van een uur. Een tandje te zwaar is mooi voor een blokje van 10 minuten krachttraining. Maar als dat blokje een uur wordt en je zowieso al 150km in de benen hebt, dan wordt het een overlevingstocht die niets meer met fietsen te maken heeft. Inderdaad, een tandje lichter bij minimale kadans gaat langzamer maar je benen blijven beter heel..
Mijn trainingen op bikeplanner.com