Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

SevenofNine
Forum-lid

Gebruikersavatar SevenofNine 25 jul 2015 17:39

Ha! Had ik ze maar, die Borgdingen...Heb wel implantaten trouwens. Maar die zitten in mijn kaken en zijn om mee te kauwen. :lol: ...I will adapt... :mrgreen:

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 25 jul 2015 21:04

Welkom!

Noxa
Forum-lid

Noxa 27 jul 2015 10:48

Dag allemaal,

Mijn naam is Tim, 31 jaar en woonachtig in Utrecht. En heb na een paar weken fietsen op een geleende fiets de smaak aardig te pakken. Ik ben van plan zelf een fiets te gaan kopen en daarom ben ik me (onder andere hier) aan het verdiepen de wereld van de racefiets. En gezien de schat aan ervaring hier denk ik dat dat wel gaat lukken.

SimoneP
Forum-lid

Gebruikersavatar SimoneP 28 jul 2015 07:59

Hoi! Ik ben Simone, 30 jaar oud en woon in Amsterdam. Getrouwd met een enorme sportfanaat: hij loopt, fietst en zwemt o.a. Hardlopen samen lukt niet vanwege t niveauverschil (en ik vind t stom), maar fietsen leek me wel geschikt. Dus vrij impulsief afgelopen vrijdag een racefiets gekocht! Meteen een klein rondje gefietst en ik vind t leuk! Bedoeling is om 2/3 keer per week te gaan fietsen en vooral wat fitter te worden (ik heb zeker 10 jaar niet gesport, behalve 1x per week yoga). Inmiddels staat er ook een toertocht in de agenda en als ik een mooi doel mag stellen, dan is dat de fietselfstedentocht volgend jaar (Friese roots!) :-). Heb hier al heel wat draadjes gelezen, super veel informatie - fijn om een beetje thuis te worden in de terminologie en techniek.

Anyway, ik ga gewoon lekker beginnen met fietsen! En met vragen meld ik me wel weer :-)
Méga beginner - maar met plezier!

RutgerB
Forum-lid

RutgerB 02 aug 2015 20:06

Hi allemaal, ik ben Rutger, 28 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ben vorig jaar begonnen met racefietsen en heb de smaak lekker te pakken. Vorig jaar een Gazelle Giro gekocht, niet de nieuwste maar wel prima fiets voor nu. Wie weet later upgraden naar iets anders maar ben er nog niet helemaal uit wat dat rationeel gezien voor toegevoegde waarde gaat hebben.

M'n doel met fietsen is met name conditie op peil houden, maar daarnaast is het ook de eerste sport die ik echt leuk vind om te doen :)

Sander_c
Forum-lid

Gebruikersavatar Sander_c 03 aug 2015 20:26

Hallo allemaal,
Ik ben Sander 35 jaar jong en woonachtig in rhoon. Ik heb in de winter mijn eerste racefiets gekocht en sinds maart begonnen met fietsen.. Ik probeer 2/3 keer per week te fietsen.. Kriebelde altijd al maar nooit echt de knoop door gehakt.. Mijn doel is conditie uithoudingsvermogen en tourtochten rijden.. Meestal doen ik dat met collega's, en sinds kort ook met met mijn vrouw.
Die heeft ook sinds 2 maanden een racefiets..
Ik rij op een bulls desert falcon pro.
Zij op een bulls vulture 2

Bevallen erg goed en voorlopig nog geen upgrades in de pen..

Lungo
Forum-lid

Lungo 06 aug 2015 14:17

Hallo, ik ben Bas (34) en ik woon aan de andere kant van de oceaan. Sinds een paar jaar zit ik regelmatig op de mountainbike. Ik merkte echter dat ik het ook wel erg leuk vond om op de weg te fietsen. Bij mij in de buurt (south Western Connecticut, USA) is het nog al heuvelachtig en dus zijn er genoeg leuke ritjes te maken.

Na lang wikken en wegen toch maar besloten om een wegfiets aan te schaffen en na lang zoeken en veel proefrijden ben ik sinds een week de gelukkige eigenaar van een Kestrel Talon. Geen alledaagse verschijning maar hij bevalt mij erg goed. Inmiddels heb ik al heel wat uurtjes in het zadel gezeten en ik baal dat ik zolang gewacht heb met het aanschaffen van een wegfiets.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lungo op 06 aug 2015 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 06 aug 2015 14:32

Mooie fiets, inderdaad nog nooit een gezien, maar vind het wel gaaf, dat hoekige. Altijd leuk een forumlid van verder weg, vaak toch wat andere kijk en beleving dan de mensen die alleen in de nederlandse fiets gemeenschap verblijven. Hopelijk meng je jezelf af en toe in een discussie met een Amerikaans gevormde mening.
Ach, ik zeg ook maar wat

brutus
Forum-lid

brutus 07 aug 2015 20:19

De naam is René, tegen de 40, uit de buurt van Enkhuizen.
Had het zelf nooit verwacht, maar na stoppen met roken in november en met hulp van fietsenplan vrij fanatiek gaan fietsen.
Doe wat mtb marathon's, net in Ardennen geweest.
Ook af en toe racefiets voor afwisseling en training.
Hoop als beloning voor t werk Drenthe200 te rijden.

Kubus
Forum-lid

Kubus 10 aug 2015 12:36

Mijn naam is Mark 40 jaar oud uit de Brabantse Kempen, fervent hardloper.

Omdat ik een alternatieve trainingsvorm zocht (en mijn vrouw een fietsmaatje) heb ik een racefiets aangeschaft. Een CUBE Peloton Race.
Vanwege het beperkte aanbod in (geduld...) tweedehandsfietsen in framemaat 60, en te weinig kennis waarop te letten bij tweedehands spul is het een nieuwe geworden.

Leuke kleurtjes (smaak) en een bruikbaar accessoire setje brachten het verschil tussen nieuw en gebruikt ook nog eens dichter bij elkaar.

Ik moet zeggen dat ik het fietsen als iets zeer prettigs ervaar, lekker op een andere manier genieten van buitensport dan alleen het lopen.

o ja, mijn vrouw heeft een Colnago (bouwjaar en type onbekend)
Laatst gewijzigd door Kubus op 10 aug 2015 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Kubus
Forum-lid

Kubus 10 aug 2015 12:39

Fotootje...AfbeeldingAfbeelding

Kubus
Forum-lid

Kubus 10 aug 2015 12:40

Omdat weer wat sneller donker is 's avonds een LED lampensetje gemonteerd.

Afbeelding

Plaats reactie