is 7,5 a 8 bar ook niet wat te veel voor 25mm banden? Ik weet je gewicht niet, maar zelf (80kg) rijd ik niet met meer dan 7 bar.marcovc schreef:Zijn schwalbe one 25mm en rijdt met 7,5 - 8 bar. De bubbel is ontstaan tijdens een normale trainingsrit, waarbij tijdens het remmen (swissstop black prince) de blokjes iets te goed het achterwiel pakte. Een ruwe inschatting is dat ik er +/- 5000 km mee gereden heb.
Carbon clinchers uit China vragen
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
+1. da's nou net voordeel van 25mm.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ben zelf 85 kg en 7,5-8 bar vind ik normaal, maar meningen kunnen verschillen. Met m'n DT swiss (alu) met 9 bar tijdens koersen gaat prima.
Een beoordeling van Carbon reparatie is dat het niet herstelbaar is en veel voorkomend probleem is.
Een beoordeling van Carbon reparatie is dat het niet herstelbaar is en veel voorkomend probleem is.
Hoe kom je er bij dat 5 bar sneller bolt dan 7,5? Bovendien lijkt 5 bar bij 85 kg toch een beetje weinig. Een keer een groter steentje of een diepe putdeksel en je hebt een stootlek. Ook bij 25 mm bandjes.
In algemene zin is het wel goed om ook op de max druk van de velg te letten. Heel vaak is dat max 8 bar (mijn shimano wielen bijv) en ben je geneigd alleen op de max druk van de bandjes te letten.
In algemene zin is het wel goed om ook op de max druk van de velg te letten. Heel vaak is dat max 8 bar (mijn shimano wielen bijv) en ben je geneigd alleen op de max druk van de bandjes te letten.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Stelregel is voor 23mm ongeveer gewicht/10, bij 25mm (gewicht/10)-1. Bij 85kg en 25mm kom je uit op 7,5 bar bij 23mm op 8,5 bar.
Leuke stelregel, veel te hard bij hogere gewichten.G.B. Lux Dream schreef:Stelregel is voor 23mm ongeveer gewicht/10, bij 25mm (gewicht/10)-1. Bij 85kg en 25mm kom je uit op 7,5 bar bij 23mm op 8,5 bar.
Bandjes oppompen totdat ze niet zoekerig meer aanvoelen in bochten en op oneffenheden is wat ik doe. Bij 90KG is dat bij 23mm 8 bar en bij 25mm laag in de 7 bar (7,2). Gemeten met een digitale Lezyne vloerpomp. Dit alles bij kamertemperatuur (+- 20 graden Celsius)
Ik heb een setje namaakwielen besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
FFWD Fast Forward Wheels?
Dat is een Nederlands bedrijfje wat de wielen in Nederland lijkt te spaken. Benieuwd wat jij dan in China hebt gekocht . . .
In het topic
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897
lees je meer van die horror verhalen mbt de Belgische douane. Als ik goed geïnformeerd ben dan gebruikt de Belgische douane regelmatig als extra Antidumping taks Een soort taks om in bepaalde gevallen de binnenlandse/Europese markt te beschermen. In dit geval misschien wel veroorzaakt omdat er een merk op jouw wielen staat?!?
De Belgen gebruiken absurde toeslagen en nee in de regel is het in Nederland niet zo. Daar zijn in de regel de totale douanerechten een paar tientjes. Dat komt omdat de meeste carbon wielen aanbieders een lagere verkoopprijs opgeven dan werkelijk is. Uitzonderingen daar gelaten. mocht je in Nederland toch het volle pond aan btw betalen (= inklaringskosten) dan kom je nog lang niet aan de bedragen die jij betaalde.
Nu heb je een probleem met de verzending en moet je retourneren. Erg vervelend. Zoek goed uit hoe je dat het beste kunt doen zodat je als je een vervanging krijgt opgestuurd je niet WEER al deze absurde kosten moet betalen voor de nieuwe zending . . .
Wie was de Chinese verkoper en heb je met bijv met PayPal betaald?
Misschien dat je een volgende zending in Nederland kunt laten afleveren om excessen te vermijden?
Dat is een Nederlands bedrijfje wat de wielen in Nederland lijkt te spaken. Benieuwd wat jij dan in China hebt gekocht . . .
In het topic
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897
lees je meer van die horror verhalen mbt de Belgische douane. Als ik goed geïnformeerd ben dan gebruikt de Belgische douane regelmatig als extra Antidumping taks Een soort taks om in bepaalde gevallen de binnenlandse/Europese markt te beschermen. In dit geval misschien wel veroorzaakt omdat er een merk op jouw wielen staat?!?
De Belgen gebruiken absurde toeslagen en nee in de regel is het in Nederland niet zo. Daar zijn in de regel de totale douanerechten een paar tientjes. Dat komt omdat de meeste carbon wielen aanbieders een lagere verkoopprijs opgeven dan werkelijk is. Uitzonderingen daar gelaten. mocht je in Nederland toch het volle pond aan btw betalen (= inklaringskosten) dan kom je nog lang niet aan de bedragen die jij betaalde.
Nu heb je een probleem met de verzending en moet je retourneren. Erg vervelend. Zoek goed uit hoe je dat het beste kunt doen zodat je als je een vervanging krijgt opgestuurd je niet WEER al deze absurde kosten moet betalen voor de nieuwe zending . . .
Wie was de Chinese verkoper en heb je met bijv met PayPal betaald?
Misschien dat je een volgende zending in Nederland kunt laten afleveren om excessen te vermijden?