Tips fietsvakantie
-
- Forum-lid
Toch denk ik dat als je dat de hele vakantie tijdens het fietsen gelletjes en sportrepen gaat zitten wegwerken, dat de zoetigheid je de oren uitkomt op het laatst. Het is bovendien slecht voor je tanden en onnodig duur. Er is vast wel gelegenheid op een klim om even wat te eten. Desnoods sta je even stil. Afdalingen en vlakkere gedeelten zijn de uitgelezen moment om bij te vullen.
Tijdens cyclo's, wedstrijden of een hele lange tocht kan het best praktisch zijn. Ik neem aan dat tijdens een normale toerrit door Nederland de meeste mensen dit ook niet doen. Waarom ineens dan wel in de bergen.
Tijdens cyclo's, wedstrijden of een hele lange tocht kan het best praktisch zijn. Ik neem aan dat tijdens een normale toerrit door Nederland de meeste mensen dit ook niet doen. Waarom ineens dan wel in de bergen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Dat is nu exact wat ik bedoel. Ik leef zelf heus niet allen op gelletjes . Bananen en fruitrepen (die laatste zijn 'helaas' ook zoetigheid) en een sportdrank gaan bij mij ook altijd mee, net als een appel (lekker fris in de mond). Maar juist tijdens lange beklimmingen, waar het soms lastig is om een geschikt moment te vinden om 'normaal' te eten, zijn genoemde gelletjes voor mij ideaal. En het komt ook regelmatig voor dat ik het zakje onaangebroken weer mee terugneem. Alleen als ik van tevoren weet dat ik de gelletjes 'nodig' heb, maak ik het zakje al vast open... Maar het staat een ieder uiteraard vrij om te doen wat hem/haar 't beste lijkt. Ik wilde hier allen mijn eigen ervaring delen .sneeuwcrosser2 schreef:Toch denk ik dat als je dat de hele vakantie tijdens het fietsen gelletjes en sportrepen gaat zitten wegwerken, dat de zoetigheid je de oren uitkomt op het laatst...
...Tijdens cyclo's, wedstrijden of een hele lange tocht kan het best praktisch zijn...
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Oke, ja, iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt. De commercie wil ons graag doen geloven dan de gelletjes en sportrepen onmisbaar zijn. Vandaar dat ik even een tegengeluid wilde laten horen. Gelletjes kunnen af en toe zeker handig zijn.Le Grimpeur schreef: Dat is nu exact wat ik bedoel. Ik leef zelf heus niet allen op gelletjes . Bananen en fruitrepen (die laatste zijn 'helaas' ook zoetigheid) en een sportdrank gaan bij mij ook altijd mee, net als een appel (lekker fris in de mond). Maar juist tijdens lange beklimmingen, waar het soms lastig is om een geschikt moment te vinden om 'normaal' te eten, zijn genoemde gelletjes voor mij ideaal. En het komt ook regelmatig voor dat ik het zakje onaangebroken weer mee terugneem. Alleen als ik van tevoren weet dat ik de gelletjes 'nodig' heb, maak ik het zakje al vast open... Maar het staat een ieder uiteraard vrij om te doen wat hem/haar 't beste lijkt. Ik wilde hier allen mijn eigen ervaring delen .
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Helemaal eens. Met extreem zware tochten neem ik er een paar mee maar met van die vakantie ritten zo min mogelijk in m'n shirt Geld, mouwstukken en een windstopper (eens met (Amclassic-fan) en een compacte camera.sneeuwcrosser2 schreef:De commercie wil ons graag doen geloven dan de gelletjes en sportrepen onmisbaar zijn. Vandaar dat ik even een tegengeluid wilde laten horen. Gelletjes kunnen af en toe zeker handig zijn.
Geld van gelletjes geef ik met vakantieritten liever uit een een lekker vruchten/notentaartje met echt goede koffie of in de middag een lekker hartig broodje of als lunch een goede pasta.
In de omgeving waar de TSer gaat fietsen barst het van de tentjes waar je wat kan eten. Op de top van de Bondone is meer keus dan bij mij in het dorp. Zit alleen geen Chinees
Mijn vriendin heeft een triple erop liggen, dat zou goed moeten komen toch? Ik heb een compact erop liggen en was niet van plan mijn cassette te vervangen, is dat realistisch of toch echt wel doen?monsieurpinot schreef:waarschijnlijk een volledig overbodige opmerking, maar steek een bergverzet
Dat hangt van die cassette af natuurlijk. Wat is je grootste kransje?
Maar ook van de compact in kwestie: als je binnenblad een 36 is kan je dat best vervangen door een 34: scheelt toch weer een stuk!
Maar ook van de compact in kwestie: als je binnenblad een 36 is kan je dat best vervangen door een 34: scheelt toch weer een stuk!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Niveau, waar moet ik dat in uitdrukken? Vriendin reed afgelopen zondag 25 gemiddeld op ruim 80 km. Als ik zelf ga is dat 32-33 over dezelfde afstand, wel allemaal vlak. Laatst een keer met een clubje 70 km meegereden(minder vlak qua snelheid), 36 gem. en was ook prima te doen. Kunnen jullie daar wat mee?
Heb mezelf nooit zo met die verzetten bezig gehouden, dus zal vanavond beide fietsen eens bekijken. Zou de standaard 34-25 goed genoeg zijn om het leuk te houden?
Heb mezelf nooit zo met die verzetten bezig gehouden, dus zal vanavond beide fietsen eens bekijken. Zou de standaard 34-25 goed genoeg zijn om het leuk te houden?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bedenk dat een rondje in de bergen van 100 km voor je vriendin niet met 25 gemiddeld zal gaan. Als ze de 20 gemiddeld haalt dan houdt 't al helemaal op. Gezien de duur van de inspanning daalt de vol te houden klimsnelheid aanzienlijk.
Als ze nu een 30-25 als kleinste verzet heeft kan ze wel een wat kleiner verzet gebruiken, zeker als ze bijv de Mortirolo ook nog wil bedwingen. 34-25 kan voor jouw best prima zijn, maar hoe zwaar ben je zelf? Met wat voor inspanning rij je 32-33 gemiddeld?
Als ze nu een 30-25 als kleinste verzet heeft kan ze wel een wat kleiner verzet gebruiken, zeker als ze bijv de Mortirolo ook nog wil bedwingen. 34-25 kan voor jouw best prima zijn, maar hoe zwaar ben je zelf? Met wat voor inspanning rij je 32-33 gemiddeld?
Ik verwacht ook dat zij het zwaar gaat krijgen, maar ze gaat een stuk minder fietsen dan ik. De mortirolo zal ik d'r besparen en misschien heeft ze het na de monte bondone en monte baldo al gehad;)
Ikzelf weeg net boven de 70 kg en rijdt die 32-33 met een hartslag 160-170 gem. Veel harder zal niet gaan, maar zit niet helemaal kapot als ik thuis kom...
Ikzelf weeg net boven de 70 kg en rijdt die 32-33 met een hartslag 160-170 gem. Veel harder zal niet gaan, maar zit niet helemaal kapot als ik thuis kom...
-
- Forum-lid
Ik denk dat die 34-25 voor jou wel voldoet, maar voor je vriendin niet om het leuk te houden. Makkelijkste is om achter een bergcassette te monteren. Die gaat vaak tot 28 of tegenwoordig 30 of nog meer. Als je gereedschap hebt kun je deze zelf verwisselen. Een fietsenmaker heeft dat ook zo gepiept.