amclassic-fan schreef:Een band om je borstkas geeft al decennia de juiste waarde. Ik heb al te veel reviews gelezen van smart watches, activity trackers en dergelijke met optische meting bij de pols die het enkel doen als je stil zit. Afwijkingen van 10 of meer slagen valt bij mij in de categorie uiterst onbetrouwbaar. Die van TomTom en MIO schijnen het overigens wel goed te doen, maar er zijn wel wat voorwaardes, zoals dat 't horloge goed strak moet zitten.
Ik zie er zelf totaal geen voordeel in, maar ik zal wel conservatief zijn
. Ik heb echt geen last van die hartslagband om m'n borstkas.
Die van TmTom is erg netjes, zal een slag verschil in zitten, wat dat betreft was ik best verbaasd. De voorgaande modeelen van o.a. mio waren veel slechter. De TomTom wil soms nog wat nauwkeurigheid verliezen als je heel hoog zit met je hartslag, maar dan heb ik het over de hartslag als je al royaal in het rood gaat.
De meeste activitytrackers werken als ze hartslag registeren met een borstband. Die meting is net zo netjes als die van sporthorloges. Ik heb wel alleen Garmin en Polar getest met hartslag erbij.
Wat je zegt, zo'n ding kan alleen een inschatting van je hersteltijd maken. Zelf kan je dat beter zien door je hartslag en je gevoel idd. Wel vind ik het gaaf om te zien hoeveel ik doe. Er zijn dagen geweest waarop ik verbaasd was over mijn trage herstel en waarop ik 's avonds zag iets van 22.000 stappen gelopen te hebben. Dat is nu niet bepaald een rustdag, wat dat betreft leer ik daar wel van.
(en die borstband, juist in combinatie met sport bh's zitten ze soms rottig, maar voordat ik van het bestaan van polsmeting wist, had ik er nooit last van, nu ineens wel)