Op een 5800-groep werkt het toch echt niet met eerder genoemde beperkingen. Het is voor 95% werkend te krijgen. Die laatste 5% (34/11 of 50/32) was niet netjes te gebruiken. Dus werkt het voor mij niet, zeker als je ziet dat een derailleur 40 euro kost. Dan ga ik niet zitten prutsen met een halve oplossing. Vind je de beperking geen probleem dan schakelt het perfect en gebruik je een korte kooi bij een 32t cassette.Lcsmet schreef:Een 11 - 32 kan met een korte kooi.
Als je het niet gelooft moet je bij ons in de club eens komen kijken
Teammachine SLR03 - Shimano 105
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Waarom is dat een probleem, die verzetten (groot-groot en klein-klein) gebruik je toch sowieso nietRuudRuud schreef:Op een 5800-groep werkt het toch echt niet met eerder genoemde beperkingen. Het is voor 95% werkend te krijgen. Die laatste 5% (34/11 of 50/32) was niet netjes te gebruiken.
Deze vraag komt keer op keer terug. Als je helemaal kapot boven aankomt denk je niet altijd even goed meer na bij schakelacties. Als alles goed gaat en je die verzetten niet schakelt zul je nooit een probleem hebben.Sha Kokken schreef:Waarom is dat een probleem, die verzetten (groot-groot en klein-klein) gebruik je toch sowieso nietRuudRuud schreef:Op een 5800-groep werkt het toch echt niet met eerder genoemde beperkingen. Het is voor 95% werkend te krijgen. Die laatste 5% (34/11 of 50/32) was niet netjes te gebruiken.
Ik ga niet met een prutsoplossing rondrijden, korte kooi en een 11/32 cassette is niet 100% functioneel dus gaat er een GS-derailleur op.
Waarom zou je persee met een korte kooi een 11/32 rond willen rijden? Shimano heeft de perfecte oplossing in huis, een GS-derailleur. Je moet pas gaan hobbyen als er niets te krijgen is vind ik.
Mijn fietshandelaar raadde gisteren ook de LG kooi aan,
die komt er dus ook op te staan, dan heb ik zeker geen issue mbt fout schakelen als ik toch is een 32 casette zou nodig hebben.
Fiets gisteren ook uitgetest en is me heel goed bevallen => heb hem dan ook aangekocht.
Verkoper ging met ook nog enkele alternatieve mailen voor de Fulcrum 3 & 4 wielsets.
Zodra ik deze binnen heb post ik ze zeker even op het forum.
Grts
die komt er dus ook op te staan, dan heb ik zeker geen issue mbt fout schakelen als ik toch is een 32 casette zou nodig hebben.
Fiets gisteren ook uitgetest en is me heel goed bevallen => heb hem dan ook aangekocht.
Verkoper ging met ook nog enkele alternatieve mailen voor de Fulcrum 3 & 4 wielsets.
Zodra ik deze binnen heb post ik ze zeker even op het forum.
Grts
Ik heb een tijdje met de FS500 crank gereden en trapte hem zonder al te veel moeite tegen de kooi van mijn voorderailleur. Laatst een 5800 gemonteerd en het probleem is verholpen. Ziet er ook nog eens veel beter uit en schakelt soepeler naar het grote blad. Ik heb gekozen voor de mid-compact (52/36), in combinatie met een 11/28 cassette. Dit is echt aan te raden! Kun je heerlijk in Nederland fietsen en ik heb er laatst ook de Ventoux mee beklommen.
Het is misschien geen World Tour merk, maar dit kun je ook voor dat geld hebben: http://www.decathlon.nl/btwin-racefiets ... 90152.html . Heb je een fiets die zeer goed uit de test komt, volledig Ultegra is afgemonteerd en Ksyrium elite wielen heeft. Alleen ja.. hij komt wel van de Decathlon.
Bedankt voor al de reacties !
Had de vraag mbt verschil in cranck ook gesteld in de winkel, die adviseerde me eerder te investeren in wielen ipv de 5800 cranck. Als ik nu even naar details kijk is de 5800 toch een 200 gram lichter (919 tov 725 gram)
=> dus misschien toch de moeite om alsnog te overwegen om ook wat gewicht te sparen als deze dan ook nog is soepeler naar groot blad schakelt ?
Mbt tot de mid-compact : Heb ik ook overwogen om naar 52/36 te gaan. Maar dan zit ik op buitenblad met enkele versnellingen die ik nooit zal gebruiken 52x11-12.
Had de vraag mbt verschil in cranck ook gesteld in de winkel, die adviseerde me eerder te investeren in wielen ipv de 5800 cranck. Als ik nu even naar details kijk is de 5800 toch een 200 gram lichter (919 tov 725 gram)
=> dus misschien toch de moeite om alsnog te overwegen om ook wat gewicht te sparen als deze dan ook nog is soepeler naar groot blad schakelt ?
Mbt tot de mid-compact : Heb ik ook overwogen om naar 52/36 te gaan. Maar dan zit ik op buitenblad met enkele versnellingen die ik nooit zal gebruiken 52x11-12.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zou idd geen mid compact nemen. Het nut daarvan ontgaat me volledig behalve dat het lekker makkelijk is voor de fabrikanten. Je hebt net niets. Overigens schakelt 52/34 nog steeds dus voor in hetvhooggebergte is het te doen.
Maar doe mij maar een 50/38 en 50/34. Alleen deze week kwam ik tekort met 50/12, maar ik hoop dat dit weer incidenteel is
Ik denk overigens niet dat de nieuwe 105 200gram lichter is, zittten daar niet ergens de lagers bij ?
Maar doe mij maar een 50/38 en 50/34. Alleen deze week kwam ik tekort met 50/12, maar ik hoop dat dit weer incidenteel is
Ik denk overigens niet dat de nieuwe 105 200gram lichter is, zittten daar niet ergens de lagers bij ?