Speling op cassette.
Als ik het grootste tandwiel van mijn cassette (XT 9 speed) beetpak kan ik de hele cassette wat heen en weer bewegen. Nu acht ik dat de sluitring niet goed zat vastgedraaid maar deze zit goed vast. Zou het misschien kunnen dat de body niet goed meer is? En kan ik deze simpel vervangen (DT Swiss 370 naaf)? Graag jullie reactie.
Ehmm, nou, wel, tsja, www.google.nl/search?q=replace+body+dt+swiss+370?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Check eerst of je de body niet gewoon wat moet aandraaien. Als dat het is, scheelt het je een nieuwe body plaatsen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Is het een bestaande wiel/body/cassette combinatie die eerder geen speling had?
Of gaat het om een "nieuwe" combinatie?
In dat laatste geval kan het denk ik ook worden opgelost met een extra ringetje achter het grootste kransje. Ben zelf net met een mountainbike projectje bezig en heb een 9 speed cassette op een nieuwe wielset/body op die manier goed er op gekregen. Body was gewoon net wat breder dan de 9 speed cassette.
Of gaat het om een "nieuwe" combinatie?
In dat laatste geval kan het denk ik ook worden opgelost met een extra ringetje achter het grootste kransje. Ben zelf net met een mountainbike projectje bezig en heb een 9 speed cassette op een nieuwe wielset/body op die manier goed er op gekregen. Body was gewoon net wat breder dan de 9 speed cassette.
Heb identiek hetzelfde voorgehad met DTSwiss 370 naaf. Is meestal het voorste lager (kant body) dat sleet vertooont. Zijn goedkope Taiwanese lagers. Heb de mijne vervangen door SKF.
Ook de komentaren op sommige webwinkels aangaande deze naaf zijn niet al te positief wat de lagers aangaat.
Lagers zijn makkelijk te vervangen als je over het juiste gereedschap beschikt.
Ook de komentaren op sommige webwinkels aangaande deze naaf zijn niet al te positief wat de lagers aangaat.
Lagers zijn makkelijk te vervangen als je over het juiste gereedschap beschikt.