Problemen Bianchi - Shimano 6800 voorderailleur mechanisch
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
In dit geval lijkt het er meer op dat de lak is opgestroopt. Op de foto's minder goed te zien, en ook niet gigantisch groot. Het viel mij zomaar op dat de beugel van de voorderailleur iets hoger boven het buitenste kettingblad leek te staan. Bij beter bestuderen viel de lakschade ineens op.
Laatst gewijzigd door Infinito GB op 30 jul 2015 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb een vergelijkbare klemband al jaren in gebruik. Voldoet prima. Nu hebben de nieuwste shimano derailleurs wel een grotere hefboom waardoor er meer krachten op die klemband komen. Of dit type daar ook sterk genoeg voor is weet ik niet. Er zijn heeeeele dure (10xzo duur) die speciaal iets versterkt zijn ivm dit nieuwere type derailleur.G.B. Lux Dream schreef:http://chinarello.nl/nl/boutjes/180-chi ... lleur.html
Iemand bekend met deze winkel/verkoper en/of vergelijkbaar artikel. Lijkt mij een mooie brede klemband. Alleen nieuwe derailleur erop en dan zou ik misschien mooi de lelijke plek afdekken.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Dit zou evenwel opgaan voor de schade aan de onderkant, maar is geen verklaring voor de ribbels (opgestroopte lak) aan de bovenkant van de ring.IWC schreef:de grap is nog dat de lakschade is ontstaan bij de oorspronkelijke montage en dat deze eerst zichtbaar is geworden nadat de derallieur verplaatst is geworden....
zeer robuust is de lak evenwel niet
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ben vanmorgen tijdens een fietstochtje even langsgereden om, ten eerste te melden dat het correct afstellen van de voorderailleur wederom niet is geslaagd, en ten tweede om melding te doen van de geconstateerde beschadiging.
De betreffende monteur verklaarde dat de afstelling goed zou moeten zijn, en inderdaad als de fiets in de kettingen hangt koopt het allemaal redelijk. Echter bij het fietsen, en dan bij het aanzetten begint de ketting meteen weer langs de kooi te lopen. De monteur kon alleen maar zeggen dat hij hier niets meer aan kon doen. Ik dacht alleen maar "workshopje bij Shimano". De lakschade was volgens de monteur niet het gevolg van zijn werkzaamheden, want hij was daar niet aan geweest. Ik heb hem verteld dat ik er naast had gestaan toen ik de fiets ophaalde bij aankoop, en dat dezelfde monteur toen al met de derailleur aan het draaien en wrikken is geweest, en dat ik eigenlijk ook niet kon begrijpen dat hij stellig ontkende de derailleur ooit los gehad te hebben.
Bij de ombouw van het FSA crankstel naar Ultegra is ook meteen de vertanding gewijzigd van 34-50 naar 36-52. Dit houd in dat de diameter van het buitenblad is veranderd, en dat daarbij in theorie dus ook de hoogteafstelling van de derailleur zou moeten zijn gewijzigd.
Tijdens deze hele discussie waarbij ik nog had aangegeven dat ik ondanks alles toch graag een schadevrije fiets zou willen, net als dat de monteur waarschijnlijk geen genoegen zou nemen met een klein krasje op zijn nieuwe auto na een bezoek aan de garage, werd er even ingebroken door een andere monteur. Eentje die wel had gehoord van klantenbinding en service en geen arrogantie vertoonde. Deze monteur kwam met het nieuws dat een andere klant van hun, met dezelfde fiets en afmontage, hetzelfde probleem had gehad met de afstelling van de voorderailleur. Dit frame is ter inspectie aangeboden aan Bianchi in Italie, en deze monteur zou mijn geval ook voorleggen in zijn correspondentie met Bianchi.
Vervolgens nog afgesproken dat de door mij aangedragen oplossing door hun zou worden uitgevoerd en vergoed indien mijn frame niet voor vervanging in aanmerking zou komen in verband met afwijkingen in bracketstijfheid.
Kortom: wordt vervolgd.
De betreffende monteur verklaarde dat de afstelling goed zou moeten zijn, en inderdaad als de fiets in de kettingen hangt koopt het allemaal redelijk. Echter bij het fietsen, en dan bij het aanzetten begint de ketting meteen weer langs de kooi te lopen. De monteur kon alleen maar zeggen dat hij hier niets meer aan kon doen. Ik dacht alleen maar "workshopje bij Shimano". De lakschade was volgens de monteur niet het gevolg van zijn werkzaamheden, want hij was daar niet aan geweest. Ik heb hem verteld dat ik er naast had gestaan toen ik de fiets ophaalde bij aankoop, en dat dezelfde monteur toen al met de derailleur aan het draaien en wrikken is geweest, en dat ik eigenlijk ook niet kon begrijpen dat hij stellig ontkende de derailleur ooit los gehad te hebben.
Bij de ombouw van het FSA crankstel naar Ultegra is ook meteen de vertanding gewijzigd van 34-50 naar 36-52. Dit houd in dat de diameter van het buitenblad is veranderd, en dat daarbij in theorie dus ook de hoogteafstelling van de derailleur zou moeten zijn gewijzigd.
Tijdens deze hele discussie waarbij ik nog had aangegeven dat ik ondanks alles toch graag een schadevrije fiets zou willen, net als dat de monteur waarschijnlijk geen genoegen zou nemen met een klein krasje op zijn nieuwe auto na een bezoek aan de garage, werd er even ingebroken door een andere monteur. Eentje die wel had gehoord van klantenbinding en service en geen arrogantie vertoonde. Deze monteur kwam met het nieuws dat een andere klant van hun, met dezelfde fiets en afmontage, hetzelfde probleem had gehad met de afstelling van de voorderailleur. Dit frame is ter inspectie aangeboden aan Bianchi in Italie, en deze monteur zou mijn geval ook voorleggen in zijn correspondentie met Bianchi.
Vervolgens nog afgesproken dat de door mij aangedragen oplossing door hun zou worden uitgevoerd en vergoed indien mijn frame niet voor vervanging in aanmerking zou komen in verband met afwijkingen in bracketstijfheid.
Kortom: wordt vervolgd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Met een beetje mazzel sluit Bianchi Italie niet voor een week of 3 zomervakantie..........
Zoals ik eerder al zei heb ik dit nog gezien. Ik denk dat onder bepaalde omstandigheden lak zich kan gedragen als een kunststof. De lak wordt dan als het ware weggeperst onder de klem uit waardoor er naast de klem verdikkingen ontstaan (de ribbels).G.B. Lux Dream schreef: ............, maar is geen verklaring voor de ribbels (opgestroopte lak) aan de bovenkant van de ring.
Uiteraard zou dit bij een kwaliteitsvolle lak niet mogen gebeuren. Mijn vermoeden is dat het vooral optreedt wanneer de laklaag te dik ligt.
edit: ik heb gevonden waar ik het nog gezien heb; het was op een van mijn oude reservefietsen. Hier een plaatje ervan:
Bij mijn Sempre Pro heb ik hetzelfde. Na het vervangen van de dubbel voor een compact en dus verstellen van de voorderrie kwam er ook lakschade tevoorschijn. Nou is mijn fiets niet gloednieuw, dus ik maak me er niet al te druk om.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Voor wat betreft het geval met de voorderailleur afstelling,
heb ik een enigszins positief antwoord van de fm.
Een soortgelijk geval dat ze hadden met een andere Sempre Pro is afgedaan met een nieuw frame. Ze zouden mijn geval nu ook voorleggen aan Bianchi.
Helaas gaat het bedrijf idd 2 weken dicht i.v.m. vakantie. (Dat het nog kan tegenwoordig )
Komt er op neer dat ik hopelijk ook een nieuw frame krijg. In dat geval is ook meteen het probleem met de lakschade opgelost.
We wachten af.
heb ik een enigszins positief antwoord van de fm.
Een soortgelijk geval dat ze hadden met een andere Sempre Pro is afgedaan met een nieuw frame. Ze zouden mijn geval nu ook voorleggen aan Bianchi.
Helaas gaat het bedrijf idd 2 weken dicht i.v.m. vakantie. (Dat het nog kan tegenwoordig )
Komt er op neer dat ik hopelijk ook een nieuw frame krijg. In dat geval is ook meteen het probleem met de lakschade opgelost.
We wachten af.
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Nou ik duim voor je dat het allemaal goed komt
Ghost Nivolet 6LC