Scott
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, bedenk nu eens die mooie doorlopende lijn van de zwarte Scott hierboven icm 2cm spacers.....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Bleehhh, zo'n fiiets/frame moet je alleen aanschaffen als deze precies past dus zonder spacers, vind ik overigens bij alle fietsen. Voor mij persoonlijk is een spacer van minder dan 1 cm de limiet,daniel1975 schreef:Lol, bedenk nu eens die mooie doorlopende lijn van de zwarte Scott hierboven icm 2cm spacers.....
Zag vandaag bij de Omloop Math Salden iemand op een Dogma die had zeker 6 cm aan spacers gemonteerd!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
spacers op een earodynamische racefiets is natuurlijk een contradictie. Ben ook geen voorstander van de rem onder het bracket maar vindt het verder wel aantrekkelijke fietsjes. In ieder geval is er wat keuze in kleur. Hoop wel deat de frames ook los te koop zijn anders blijft de keuze ook maar beperkt!
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid HC
vanaf oktober de hmf beschikbaar in frameset en fiets, vanaf december de hmx alleen premium als frameset.
Mannen en Dames even een vraag over de Scott Foil en dan met name over het gebruik van 25mm bandjes. Ik rij nu met Veloflex 25mm bandjes op H Plus Son Archetype velgen rond en dat past perfect. Nu had mijn pa de 25mm continentals GP4000S II gekocht en dus had ik deze met ultegra velgen als test in mijn fiets gezet. Nu vallen ze veel breder uit (27mm) en dat past qua breedte maar qua hoogte past het niet in mijn voorvork. Wat is jullie ervaring?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
Ik rijd ook met 25mm op m'n Foil icm Reynolds Strike wielen en heb geen probleem met de hoogte.
Deze velgen hebben wel een breed velgbed, waardoor de hoogte binnen de perken blijft.
Waarschijnlijk hebben die Ultegra velgen een smaller velgbed waardoor de banden hoger opbouwen en dus je voorvork raken.
Deze velgen hebben wel een breed velgbed, waardoor de hoogte binnen de perken blijft.
Waarschijnlijk hebben die Ultegra velgen een smaller velgbed waardoor de banden hoger opbouwen en dus je voorvork raken.
Top, bedankt voor de informatie. Hoeveel ruimte heb jij nog tussen de band en voorvork?. De Archetype die ik heb hebben namelijk ook een binnenbreedte van 17mm.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Ik rijd ook met een (2014 model) Foil, met brede velgen van Reynolds (opgebouwd tot een zogeheten Wheeltec Zenith SWD setje). Ondanks het brede velgbed kan ik wel 25mm bandjes gemonteerd krijgen, maar de ruimte die ze dan vooraan in de vork hebben, is te beperkt om bvb met wat minder weer te rijden. Je hoort dan regelmatig gruis de vork schuren. Dit heb ik getest met Conti GP4000SII en Vittoria Open Corsa modelletjes.
Nu rijd ik met 25mm achteraan, 23mm vooraan, Schwalbe One.
Nu rijd ik met 25mm achteraan, 23mm vooraan, Schwalbe One.
Ik was zelf ook van plan om de Schwalbe Ones erop de zetten maar ik denk nu toch dat ik bij de Veloflex bandjes blijft. Bij Schwalbe is het ook een bekend probleem dat ze last hebben van een paar mm hoogte slag wat dus het schuren kan veroorzaken... Ik kan altijd nog voor de 23mm variant gaan, want die vallen circa 24,5mm uit. Maar bedankt voor de informatie.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
ik rijd one 25mm met reynolds assault, oude smalle type velg de 46mm hoge versie.
Dat gaat prima, ook op de notubes velgen gaat dat.
Dat gaat prima, ook op de notubes velgen gaat dat.