En op zoiets zit ik nu al weer 2 winters te wachten. Sinds ik mijn racers de deur uit heb gedaan en overgegaan op 29er MTB wil ik een dik pak sneeuw (mooi om te fietsen als het sneeuwt en bijna niet waait, serene rust) maar de afgelopen winters waren flut.Gastheerg schreef: Winterfun op de fiets
Wat is jouw ervaring?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
@zorro; die mooie serene strakblauwe winterplaatjes zijn een once in 5 years experience. En soms nog minder
Less is bore
Nee hoor. 2009 was koud en met een pak sneeuw. Zo ook 2011 (net voor kerst) en 2012 (steenkoud 4 februari met -23 van vrijdag op zaterdag en -15 zo rond het middaguur). En dat weet ik zeker door mij geheugen en foto's die ik nog heb.
Het hoeven geen serene strakblauwe winterplaatjes te zijn zoals ik al aangaf. Lekker ploegen met de MTB door de sneeuw en geen dooiende prut.
Het hoeven geen serene strakblauwe winterplaatjes te zijn zoals ik al aangaf. Lekker ploegen met de MTB door de sneeuw en geen dooiende prut.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
De lange winteravonden gebruiken om allerlei interessante wielerliteratuur tot je te nemen, zo blijft het vuurtje wel branden...
En verder kun je op heldere winterdagen heerlijk fietsen, mits goed gekleed (denk ook aan mutsje, handschoenen en overschoenen). Een cyclocrosser zou ik er ook nog wel bij willen, alleen heb ik daar op het moment even geen budget en opbergruimte voor.
En verder kun je op heldere winterdagen heerlijk fietsen, mits goed gekleed (denk ook aan mutsje, handschoenen en overschoenen). Een cyclocrosser zou ik er ook nog wel bij willen, alleen heb ik daar op het moment even geen budget en opbergruimte voor.
Kijk mama, zonder handen ................. Kijk mama, zonder tanden
Rule # 9...
Ik rijd gewoon het hele jaar door. Vaak wel wat korter (als het rond het vriespunt is, wil ik als koukleum na twee uur wel weer terug naar ons vrouw). Elk seizoen heeft zijn eigen charme en schoonheid (als je vaak het hele jaar door door dezelfde omgeving/zelfde rondje rijdt, zie je hoe het verandert, ik blijf dat fascinerend vinden).
Zoals eerder opgemerkt, heb je in het najaar/winter meer ruimte (geen mooi-weerfietsers, geen fietsende bejaardenclub "Altijd wind mee"), veel leuker (inderdaad, in mijn beleving groeten winterfietsers elkaar meestal netjes).
Goede kleding doet een hoop (al is niet alle ellende te vermijden, zoals regenwater dat in je schoenen loopt). Je hebt uiteraard een winterfiets nodig (n=1 ).
Alleen als het echt slecht is (gladheid), wil ik nog wel eens 10 minuten op de Tacx (om weer te constateren dat het stomvervelend is).
Kortom, je doet jezelf tekort als je alleen met "goed weer" fietst (nog los van de vraag wat "goed weer" nu eigenlijk is).
Ik rijd gewoon het hele jaar door. Vaak wel wat korter (als het rond het vriespunt is, wil ik als koukleum na twee uur wel weer terug naar ons vrouw). Elk seizoen heeft zijn eigen charme en schoonheid (als je vaak het hele jaar door door dezelfde omgeving/zelfde rondje rijdt, zie je hoe het verandert, ik blijf dat fascinerend vinden).
Zoals eerder opgemerkt, heb je in het najaar/winter meer ruimte (geen mooi-weerfietsers, geen fietsende bejaardenclub "Altijd wind mee"), veel leuker (inderdaad, in mijn beleving groeten winterfietsers elkaar meestal netjes).
Goede kleding doet een hoop (al is niet alle ellende te vermijden, zoals regenwater dat in je schoenen loopt). Je hebt uiteraard een winterfiets nodig (n=1 ).
Alleen als het echt slecht is (gladheid), wil ik nog wel eens 10 minuten op de Tacx (om weer te constateren dat het stomvervelend is).
Kortom, je doet jezelf tekort als je alleen met "goed weer" fietst (nog los van de vraag wat "goed weer" nu eigenlijk is).
Misschien omdat je er in de zomer op één rit 500 passeert ?Pinacast schreef:+1!monsieurpinot schreef:alleen het feit dat in de winter fietsers elkaar weer groeten vind ik al de moeite waard
Ja, wat is dat eigenlijk? Dat fietsers niet groeten? Dit ben ik niet gewend met hardlopen.
Groeten onder lopers, ik heb me daar zwaar aan mispakt. Die groeten nog minder als wielertoeristen, oortjes in en rechtdoor lopen. Het zal dus ook wel van streek tot streek afhangen zeker.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
zeker, in de randstad wordt veel minder gegroet dan in het noordoosten van het land of op de veluwe. Misschien wel door het door jou genoemde totaal aantal fietsers dat je tegenkomt.NoChain schreef: Het zal dus ook wel van streek tot streek afhangen zeker.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hangt van de ijsdikte af heaTKMP schreef:er is een februari editie van de 11stedentocht
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013