Bianchi Via Nirone garantie gescheurd frame
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 feb 2011 23:16
jammer dat ik deze topic nu pas lees, en ik vraag me af hoe het met jouw frame is afgelopen.
Ik heb eind zomer 2006 een Bianchi gekocht bij Salden voor maar liefst 4000 euro ongeveer, en niks dan miserie gehad. Hij was bekend om zijn scherpe prijzen, en zodus was de stap snel gemaakt voor een leuke fiets te kopen voor relatief goedkope prijzen. Het begon al bij de aankoop, goed geholpen dat wel, maar 1 week later, toen ik de fiets ging afhalen, ging ik de fiets uittesten bij hun op straat, resultaat: superslecht afgesteld. Ik ging terug de winkel binnen, moest ik halfuur wachten tot ze me hielpen. Ok, kan gebeuren. Tweede keer, deraillieur na 4-5 weken in het wiel gereden, en het was nu niet dat ik op de kasseien van Parijs Roubaix had gereden. Kwam ik daar, kon ik weer 130 euro dokken voor herstel plus stukken. Ok, dat ik derailleur moest betalen is normaal, maar voor een 4-5 weken oude fiets? Daarna men Mavic Ksyrium wielen (die wel bekend staan om hun slechte kwaliteit) met een barstje in de velg. Wat zei Salden: eigen schuld, ik ga ze niet opsturen (ik had verdomme amper 800 km gereden!!!!). Toen heftige discussie gehad en beloofd dat ik er nooit meer zou teruggaan. Wat gebeurde er nog binnen het 1,5 jaar? Scheur in het frame rond de crank.. Mensen zouden niet meer naar dat soort zaken moeten gaan. Ok, banden en allerlei kleinigheden voor het onderhoud van je fiets, dan kan je misschien wel wat winst maken. Maar ik raad MATH SALDEN iedereen ten zeerste af!!!
Ik heb eind zomer 2006 een Bianchi gekocht bij Salden voor maar liefst 4000 euro ongeveer, en niks dan miserie gehad. Hij was bekend om zijn scherpe prijzen, en zodus was de stap snel gemaakt voor een leuke fiets te kopen voor relatief goedkope prijzen. Het begon al bij de aankoop, goed geholpen dat wel, maar 1 week later, toen ik de fiets ging afhalen, ging ik de fiets uittesten bij hun op straat, resultaat: superslecht afgesteld. Ik ging terug de winkel binnen, moest ik halfuur wachten tot ze me hielpen. Ok, kan gebeuren. Tweede keer, deraillieur na 4-5 weken in het wiel gereden, en het was nu niet dat ik op de kasseien van Parijs Roubaix had gereden. Kwam ik daar, kon ik weer 130 euro dokken voor herstel plus stukken. Ok, dat ik derailleur moest betalen is normaal, maar voor een 4-5 weken oude fiets? Daarna men Mavic Ksyrium wielen (die wel bekend staan om hun slechte kwaliteit) met een barstje in de velg. Wat zei Salden: eigen schuld, ik ga ze niet opsturen (ik had verdomme amper 800 km gereden!!!!). Toen heftige discussie gehad en beloofd dat ik er nooit meer zou teruggaan. Wat gebeurde er nog binnen het 1,5 jaar? Scheur in het frame rond de crank.. Mensen zouden niet meer naar dat soort zaken moeten gaan. Ok, banden en allerlei kleinigheden voor het onderhoud van je fiets, dan kan je misschien wel wat winst maken. Maar ik raad MATH SALDEN iedereen ten zeerste af!!!
@cupymeister, ik vind het jammer voor je dat het zo gegaan is. Maar ik kan je zeggen dat ik op 2.5 jaar tijd 4 frames gescheurd heb, 2 maal een dedaciai en 2x Ridley Damocles. Alle gekochte bij Salden en alle keren tot volle tevredenheid geholpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 feb 2011 23:16
@davide dan heb jij meer geluk jongeman:) ik kan niks meer positiefs over die mensen daar zeggen. Het volledige verhaal is natuurlijk moeilijk neer te schrijven, gewoon de wijze van handelen en communicatie daar is te triest voor woorden. Maarja, ik hoop voor anderen dat het hun beter afgaat:)
davide schreef:@cupymeister, ik vind het jammer voor je dat het zo gegaan is. Maar ik kan je zeggen dat ik op 2.5 jaar tijd 4 frames gescheurd heb, 2 maal een dedaciai en 2x Ridley Damocles. Alle gekochte bij Salden en alle keren tot volle tevredenheid geholpen.
(met de stem van Louis van Gaal): Ben jij zo sterk of zijn die frames zo slecht?
Even serieus: dit is toch eigenlijk van de zotte dat de frames zo slecht zijn dat ze binnen de kortste keren total loss zijn.
Ik geloof dat ik hetzefde nu aan de hand heb. Mijn twee maanden oude Bianchi Sempre is gescheurd net achter het bracket.
Ben vandaag terug gegaan naar salden, en hun hadden dit nog niet vaak gehoord (vindt ik raar gezien jullie verhalen) foto's gemaakt op gestuurd. En nu wachten op mijn nieuw frame. Volgens Salden zou ik een nieuw frame krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ben vandaag terug gegaan naar salden, en hun hadden dit nog niet vaak gehoord (vindt ik raar gezien jullie verhalen) foto's gemaakt op gestuurd. En nu wachten op mijn nieuw frame. Volgens Salden zou ik een nieuw frame krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte.
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Stevens doet dat veel sneller en stuurde frame -ook met scheurtje in liggende vork bij bracket....- zelfs naar de voor mij dichtstbijzijnde dealer. Ik had gevraagd aan de fabrikant, kon ik direct mee schakelen, of ik frame tijdelijk mocht laten repareren op de plek van het scheurtje om toch te kunnen fietsen en dat vonden ze ok.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Kreeg vandaag bericht van Math Salden, Bianchi kan pas eind Juli een nieuw framevleveren. Kan tot die tijd nog op het gescheurde fram fietsen. Aldus Salden is alleen de lak gescheurd!
Ben nu twee keer voluit weze fietsen en de scheur is niet groter geworden, dus ik ben benieuwd.
Ben nu twee keer voluit weze fietsen en de scheur is niet groter geworden, dus ik ben benieuwd.
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Raden ze je aan om gewoon door te fietsen op een frame met een scheur erin? Dat lijkt me niet zo heel verstandig. Ik zou geen risico nemen. De scheur wordt nu misschien niet groter, maar kan zomaar wel doorscheuren. Zou zonde zijn, mocht dat net gebeuren als jij een sprintje rijdt.
Wanneer het een scheur betreft van het materiaal merk je dat denk ik wel wanneer je probeert de achtervork naar elkaar toe te duwen (wel eerst het wiel eruit halen ;-p ). Je voelt dan vast wel of deze meegeeft of niet.... Mocht ie gescheurd zijn dat zal ie veel meegeven en anders verder scheuren. In beide gevallen niet meer meefietsen.
In het andere geval kan het idd een scheur in de lak zijn.. blijft altijd lastig om iets te zeggen te zeggen zonder foto's of het product te zien.
Wellicht voor de zekerheid een second opinion vragen bij een andere LBS..
In het andere geval kan het idd een scheur in de lak zijn.. blijft altijd lastig om iets te zeggen te zeggen zonder foto's of het product te zien.
Wellicht voor de zekerheid een second opinion vragen bij een andere LBS..
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"
kenben schreef:Wanneer het een scheur betreft van het materiaal merk je dat denk ik wel wanneer je probeert de achtervork naar elkaar toe te duwen (wel eerst het wiel eruit halen ;-p ). Je voelt dan vast wel of deze meegeeft of niet.... Mocht ie gescheurd zijn dat zal ie veel meegeven en anders verder scheuren. In beide gevallen niet meer meefietsen.
In het andere geval kan het idd een scheur in de lak zijn.. blijft altijd lastig om iets te zeggen te zeggen zonder foto's of het product te zien.
Wellicht voor de zekerheid een second opinion vragen bij een andere LBS..
Jij geeft goede adviezen!!
Waarom denk je dat dat nieuwe fietsen/ frames met vorkbeveiligers verzonden worden? Omdat het naar elkaar toe duwen van de voor of achtervork heel snel en onverwacht tot schade kan leiden. Daarvoor is het carbon op die plek immers niet gemaakt.
Niet doen dus!
pas op! paaltje!
@XLR8R domme kracht kan iedereen spelen... als je altijd op die manier met je spullen omgaat kan ik me voorstellen dat er weinig heel blijft.
Hoeveel (laterale)krachten komen er denk je op een bracket te staan tijdens een staande sprint? Geloof mij dat ik zelfs bij een amateurtje niet te weinig (zeker niet omdat juist die vaker meer dan 75kg zijn). Je moet nu niet direct doen of het karton is en niets kan hebben... Sorry dat ik er niet bij heb gezegd dat je dat niet met je volledige gwicht/kracht moet doen maar als een weldenkend mens met een gepaste kracht..
Hoeveel (laterale)krachten komen er denk je op een bracket te staan tijdens een staande sprint? Geloof mij dat ik zelfs bij een amateurtje niet te weinig (zeker niet omdat juist die vaker meer dan 75kg zijn). Je moet nu niet direct doen of het karton is en niets kan hebben... Sorry dat ik er niet bij heb gezegd dat je dat niet met je volledige gwicht/kracht moet doen maar als een weldenkend mens met een gepaste kracht..
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"
Bedankt voor jullie reactie, ik zal deze week eens bij een andere LBS langs gaan. Denk dat je alleen met zekerheid kunt zeggen als je rontgen foto's maakt.
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel