Alles over vakanties op én met de fiets

Uitvalsbasis wielrennen Pyreneeën

thijmen77
Forum-lid

thijmen77 06 aug 2015 12:01

Begin september wil ik met wat vrienden in de Pyreneeën gaan wielrennen. Wat is een goede uitvalsbasis om een weekje te zitten vanwaar je veel mooie beklimmingen kan maken.

Dank voor alle reacties!

Groet

rikkert
Forum-lid

rikkert 06 aug 2015 12:10

Argeles-Gazost
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 06 aug 2015 12:39

Inderdaad. Het wielerblog 'Het is Koers' heeft daar afgelopen zomer nog een stukje aangewijd:

http://hetiskoers.nl/klimmen-in-de-pyre ... es-gazost/

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 06 aug 2015 12:54

Lourdes (iets ten noorden van Argeles-Gazost) :D .
Kan je meteen jezelf, je vrienden en al jullie materiaal in het wijwater dompelen.

Ook mooi, wat rustiger, maar ook minder hoog is het in de omgeving van St. Jean-Pied-de Port.
Time is (almost) on my site

bartolomeus
Forum-lid

bartolomeus 06 aug 2015 12:54

Ik zat kort geleden in Saint Lary Solan in een appartement van pierre et vacanses kostte geen drol. Vanuit Saint Lary Solan kan je mooie tochten maken maar is bijvoorbeeld de tourmalet best een eind en de hautacam erg ver weg om met de fiets te bereiken. Dan moet je een stuk met de auto wat niet zo snel gaat omdat je in de bergen zit.

Begin september doet de vuelta trouwens ook de Spaanse kant van de Pyreneeën aan. Je zou kunnen overwegen daar te een aantal dagen te gaan zitten en een aantal dagen dichtbij de bekende tour de france cols aan de franse kant te verblijven

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 06 aug 2015 17:12

rikkert schreef:Argeles-Gazost
+1! Vanuit dat stadje heb ik destijds het hele regiment bekende beklimmingen gedaan, dus zonder ergens met de auto naar toe te rijden.

Maar St-Lary-Soulan is inderdaad ook een prima uitvalsbasis. Het ligt er maar aan welke cols jullie in die week in elk geval zouden willen doen.

Tourmalet en Aubisque zijn landschappelijk heel erg mooi. Vooral de Aubisque vanuit Argelès, met als 'tussencol' de Soulor en daarna het Cirque du Litor, is adembenemend! De Torumalet vind ik zelf vanuit
Luz-St-Sauveur de mooiste kant. Ook de klim vanuit St-Lary naar Pla-d'Adet is een erg leuke klim om te doen. De Aspin is wat lieflijker en de Peyresourde is IMHO vanuit Bagnères-de-Luchon weer mooier dan van uit Arreau. Wat niet wil zeggen dat de andere zijden van de genoemde cols niet de moeite waard zijn ;).

Jullie zullen dus eigenlijk eerst moeten bepalen welke cols/beklimmingen jullie voorkeur hebben en daarna pas de standplaats kiezen, toch? ;)
60 x Ventoux

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 06 aug 2015 19:42

Vergeet vanuit Argeles ook zeker niet de Port de Boucharo (col des tentes) en Cirque de Troumousse. Daarnaast zijn Hautacam, Luz-Ardiden en de Col de Spandelles ook leuke klimmen. Oftewel vanuit Argeles hoef je je niet te vervelen.
Gazelle Team TVM \'99

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 15 aug 2015 00:18

Vergeet Port de Balès niet mee te pakken! Wat een prachtige klim. Wel vanuit het Noorden starten. Ik heb deze week een paar ritteb gereden vanuit La Barthe de Neste. Ook een prima uitvalsbasis...
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie