retro singlespeed baanfiets eigenbouw
-
- Forum-lid
Een tweetal maanden geleden heb ik een oude peugeot koersfiets gekocht (model aubisque) en omgebouwd naar een retro baanfiets singlespeed met terugtraprem. Ik had nog nooit een fiets omgebouwd of zo, maar heb zoveel mogelijk onderdelen proberen te behouden, om het low-budget te kunnen houden.
Ben er zelf heel blij mee, en ben intussen aan een opvolger bezig met een super colnago kader dat ik gekregen heb.
Bij deze enkele foto's, benieuwd naar jullie commentaren...
Ben er zelf heel blij mee, en ben intussen aan een opvolger bezig met een super colnago kader dat ik gekregen heb.
Bij deze enkele foto's, benieuwd naar jullie commentaren...
-
- Forum-lid
Netjes uitgevoerd! (ook al denk ik dat het niet heel erg fijn zal fietsen met het stuur zo).
Heeft wel wat weg van een oude path racer !
http://vintagebicycle.files.wordpress.c ... 014143.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft wel wat weg van een oude path racer !
http://vintagebicycle.files.wordpress.c ... 014143.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Intussen een san marco rolls zadel opnieuw overtrokken in bijpassende kleur en een andere stuurpen gemonteerd. Jullie opmerkingen waren terecht, ik ging deze dingen nog aanpakken... ben intussen klaar met verzamelen van onderdelen voor mijn volgende singlespeed project op basis van een colnago koersfiets.
-
- Forum-lid
Hoi, heb gewoon het oude leder van een versleten zadel er voorzichtig afgehaald, de vorm overgezet op een nieuw stuk leder, dan met een gelfix lijm het zadel ingesmeerd en het leder er mooi over getrokken. Had nog mooier gekund, maar ben tevreden met het resultaat... Is eigenlijk niet moeilijk als de basis maar goed zit.r600 schreef:Hoe heb je dat zadel zo netjes overgetrokken?
Grts,
Johan
Wil je voor je opvolgers met soortgelijke plannen, singlespeed met remnaaf, die zich hier melden met vele vragen naar de know how van die setup, wat tips van de sluier oplichten over het gebruikte materiaal en vooral ook welke kettinglijn je hebt gerealiseerd en met welk materiaal? Velen zullen je dankbaar zijn.
Als ik het goed zie is de crank/kettingblad een goed verkrijgbaar en redelijk geprijsd onderdeel zo bij iedere fietsenmaker te krijgen. Mooi vlak geconstrueerd en daarmee handig voor het bepalen van de kettinglijn aan de voorzijde. (?)
Als ik het goed zie is de crank/kettingblad een goed verkrijgbaar en redelijk geprijsd onderdeel zo bij iedere fietsenmaker te krijgen. Mooi vlak geconstrueerd en daarmee handig voor het bepalen van de kettinglijn aan de voorzijde. (?)