zadelpijn in zak
-
- Forum-lid
beetje _lullig- onderwerp maar na een ritje van 100 km of meer heb ik echt last van de onderkant van mn zak. ik heb mn zadel al naar voor en achter gehad maar het helpt niets.
zou een ander zadel helpen en heeft iemand ervaring met een ander type zadel.
graag normale reacties
zou een ander zadel helpen en heeft iemand ervaring met een ander type zadel.
graag normale reacties
Je geeft niet aan welk type zadel je hebt, dus direct wat anders adviseren is daarom lastig. Zorg dat je werkelijk op je zitbotjes zit. Ik heb zelf gemerkt, dat je bij een te smal zadel er teveel overheen zakt en je op het verkeerde punt steunt. Daarnaast zijn zadels met een uitsparing in het midden hiervoor verzonnen. Tot slotte moet je zorgen dat het voorste deel van de zadel op zijn minst echt horizontaal is. Desnoods kantel je hem nog iets voorover.
- SevenofNine
- Forum-lid
Bij mij -dame- is dezelfde plek kwetsbaar voor pijntjes! Een goed zadel doet idd wonderen. Bij mij hielp een zadel met een kuiltje in het midden van Bontrager, ze hebben ze in verschillende breedtematen. En voor de rest sluit ik me aan bij EmPeHa vwbt de opmerking over te smalle zadels.
-
- Forum-lid
ik rijdt trek en mn zadel is een affinity 1. ik heb geprobeerd om het zadel iets naar voren te kantelen maar dat was geen succes omdat ik constant moest ver-zitten. ik zal wel even kijken naar een bontrager zadel met uitsparing.
Zoals gezegd, kijk dan ook naar de breedte. Op site van Mantel staat wel een handige instructie om een zadel uit te zoeken. Hoe smal je huidige zadel is, kan ik moeilijk achterhalen. De enige melding op een forum spreekt van 128 mm en dat is smal.
-
- Forum-lid HC
Het kan ook zij dat je zadel iets te hoog staat, of misschien is de zeem in je broek het probleem.
Als ik op mijn zadel zit heeft de onderkant van mijn zak nauwelijks contact met het zadel, ik heb ooit een iets te kleine broek gehad, eigenlijk waren de bretels net iets te kort, dit zorgde ook voor een afklemmend gevoel.
Als ik op mijn zadel zit heeft de onderkant van mijn zak nauwelijks contact met het zadel, ik heb ooit een iets te kleine broek gehad, eigenlijk waren de bretels net iets te kort, dit zorgde ook voor een afklemmend gevoel.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik had het ook altijd. Ik zat duidelijk te veel op mijn perineum. En dan ging de hele handel in slaap. Ik ben overgestapt op een Sq labs 611. En dat is even wennen maar ik heb er nu geen last meer van.
ik had zelf ook veel last - voornamelijk als ik het stuur onderaan vastneem of in tijdritpositie.
De oplossing voor mij : ISM Adamo zadel (zadel met 2 neuzen om het zo maar te noemen)
http://www.wiggle.com/ism-pn11/
De oplossing voor mij : ISM Adamo zadel (zadel met 2 neuzen om het zo maar te noemen)
http://www.wiggle.com/ism-pn11/
De ISM Adamo zadels zijn ook geschikt voor de normale racefiets. Ik gebruik de "podium". Let wel dat dat je ze, ivm afwijkende afstelling, veel verder naar achteren moet monteren dan een gewoon zadel. Scheelt 3-6 centimeter. Die extra benodigde "Setback-ruimte" moet je wel hebben....
we;;icht de punt iets omhoog?
Ik had met de Storck na ca 6uur ook echt pijn aan `n ballen zo erg dat ik er 2 dagen lang last van had
nu zadel iets met de punt omlaag gezet ( je ziet het eigenlijk niet) en het probleem is opgelost
Ik had met de Storck na ca 6uur ook echt pijn aan `n ballen zo erg dat ik er 2 dagen lang last van had
nu zadel iets met de punt omlaag gezet ( je ziet het eigenlijk niet) en het probleem is opgelost
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik had er ook iets last van na mijn fietsmeting, puntje omlaag hielp bij mij... maar dat fietste minder fijn. Toen kwam Specialized met het Power zadel... Iets grotere inkeping en de druk was weg... en geen punt omlaag meer.
Kortom: meten en proberen van zadels zou ik doen. Houding op de fiets is ook van belang denk ik...
(ik heb dit opgelost aan de hand van een bikefit... Uiteindelijk is een zadel een deel van het geheel)
Kortom: meten en proberen van zadels zou ik doen. Houding op de fiets is ook van belang denk ik...
(ik heb dit opgelost aan de hand van een bikefit... Uiteindelijk is een zadel een deel van het geheel)