Problemen Bianchi - Shimano 6800 voorderailleur mechanisch
Komt mij ook niet onbekend voor, vuil hoopt zich daar makkelijk op en dat gaat invreten. Vroeger deed mijn fm er weleens een stukje tape onder. Verder bij een dergelijke band: onderhoud plegen, regelmatig even losdraaien en schoonmaken en invetten.
prj
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik begrijp dat onderhoud plegen noodzakelijk is, en dat gebeurt altijd grondig. Dit is echter een fiets van 2,5 maand oud. Sterker nog, hij heeft nog geen spatje regen gezien.
- Infinito GB
- Forum-lid
Heb eindelijk een reactie gehad van de fm. Hij heeft vernomen dat Bianchi een ander type bottom bracket zal leveren, en dat eerst dat dient geprobeerd te worden. Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Ga op de fiets heen. Na montage direct even de Pettemer zeedijk op en neer. Werkt het niet. Krijgen ze het hele zootje zo weer terug.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
? Je had toch alleen een probleem met lakschade door de klemband ?
- Infinito GB
- Forum-lid
Nee hoor. Dat verhaal was wat op de achtergrond geraakt door een probleem met aanlopen van de ketting aan de voorderailleur. Dit komt alleen voor bij stevig aanzetten, en kan met afstellen niet worden opgelost. Fm had gehoopt dat in mijn geval het frame zou worden vervangen, net als enkele weken eerder is gedaan met een soortgelijk geval bij een identiek frame. In dat geval zou het verhaal van de lakschade ook zijn opgelost. Nu wil Bianchi echter (en enigszins wel begrijpelijk vanuit hun oogpunt) dit geval wederom van voren af aan benaderen. Zoals je begrijpt heb ik daar niet veel vertrouwen in, maar kan er ook weinig aan veranderen. Het geval met de lakschade zou eventueel deels worden afgehandeld door een brede carbon klemband en een aanlasderailleur te monteren waardoor de schade door de brede carbon klemband zou worden afgedekt. Dit zou dan worden vergoed door de fm.
- Infinito GB
- Forum-lid
Vandaag een kleine wijziging in het schema. Fm belde ineens dat hij toch nog contact had gezocht met Bianchi, met de vraag waarom bij de een het bracket wordt vervangen, terwijl bij een eerdere het complete frame wordt vervangen. Hierop antwoordde Bianchi dat dit idd niet klopte en dat mijn fiets dan ook voor onderzoek naar Italie moest. Fm zou leenfietsje voor me klaarzetten. Ik dacht dat ik een of ander oud hok mee zou krijgen. " ach ja, een fiets is een fiets" , dacht ik nog. Fiets weggebracht en leenfietsje opgehaald.:
Een Cannondale Synapse Sram Red van €6500. Slik. Laat die Ansaldo Bianchi gasten maar rustig aan doen hoor.
Een Cannondale Synapse Sram Red van €6500. Slik. Laat die Ansaldo Bianchi gasten maar rustig aan doen hoor.
Laatst gewijzigd door Infinito GB op 20 aug 2015 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Infinito GB
- Forum-lid
Mijn fietsenmaker. zit in de noordkop.
- Infinito GB
- Forum-lid
Idd.
- thestudent
- Forum-lid HC
Inderdaad dat is nogal een leenfiets. Dat is prima service. Een pluim voor de FM.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!