Specialized
Zeker een mooi exemplaar en ideaal voor de criteriumrijders onder ons, maar ik vind het persoonlijk jammer dat er geen voorderailleur op kan. En de prijzen zijn echt weer op S niveau... 2600 dollar voor een Sram Force exemplaar zonder S-Works crankstel en carbonwielen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dit is toch niet serieus te nemen? Een klimcriterium dan maar met een gatenkaas cassette rijden? Net alsof je langzamer bent als die achtervork een paar mm langer is zodat er gewoon een voor-derailleur op past.
Voor een bracket is het misschien de eerste keer dat deze techniek toegepast is, maar het is geen nieuwe techniek. Vergelijk het maar eens met de productie van HollowTech bladen of bijv Cannondale crankstellen.
Voor een bracket is het misschien de eerste keer dat deze techniek toegepast is, maar het is geen nieuwe techniek. Vergelijk het maar eens met de productie van HollowTech bladen of bijv Cannondale crankstellen.
Helemaal mee eens. En je wil ook wel eens een duurtraining doen op je fiets toch? Of misschien op vakantie de bergen in. Dan is een binnenblad best fijn om te hebben.amclassic-fan schreef:Dit is toch niet serieus te nemen? Een klimcriterium dan maar met een gatenkaas cassette rijden? Net alsof je langzamer bent als die achtervork een paar mm langer is zodat er gewoon een voor-derailleur op past.
Ik vind 'm mooi om te zien, maar zou 'm nooit kopen.
"That approach is undoubtedly going to be met with a healthy amount of resistance from riders who might be interested in such an advanced alloy chassis but need more realistic gearing – including us here at BikeRadar. That said, Specialized is already hedging its bets. Front derailleur-compatible Allez Smartweld frames (that are otherwise identical save for the multiple chainring capability) will be released in December, just three months after the release of the 1x-specific 'X1' models in September."
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... bon-44867/
Kortom.... more to come.
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... bon-44867/
Kortom.... more to come.
ik vind het juist best een interessante ontwikkeling. Voor een klimcriterium in nederland gebruik je toch ook je binnenblad niet? Ik train in het dagelijks leven op een beachracer met (wat bredere) racebanden en een racestuur. Deze heeft ook maar een enkel voorblad. Ja, de sprongen zijn wat groter maar verder kan ik er in ieder terrein goed mee uit de voeten.
Las elders dat de opzet van specialized met een 10-42 cassette kwam. Dit lijkt mij echter een veel te ruime range. Ik zou dan voor een wat 'vlakkere' cassette kiezen. Dat is toch wat fijner in een criterium.
Ander nadeel lijkt me dat je bij een ovaal blad (rij zelf met o.symetric op m'n racer) door de schuine kettinglijn een grotere kans hebt dat de ketting er af loopt.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Prijzen gaan inderdaad nergens over.
Las elders dat de opzet van specialized met een 10-42 cassette kwam. Dit lijkt mij echter een veel te ruime range. Ik zou dan voor een wat 'vlakkere' cassette kiezen. Dat is toch wat fijner in een criterium.
Ander nadeel lijkt me dat je bij een ovaal blad (rij zelf met o.symetric op m'n racer) door de schuine kettinglijn een grotere kans hebt dat de ketting er af loopt.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Prijzen gaan inderdaad nergens over.
Ik zag op de site dat de Rival versie met 48t voor kwam en een 11-32 cassette. De force versie met 50t voor en nader te bepalen cassette. Ik rij zelf met een Surly Krampus 1x 10sp en een cassette met grote sprongen. Dat is prima voor in het bos. Voor criterium en training op de weg zou ik niet met de setup van de rival versie uit de voeten kunnen. Dit is wel heel erg allround en doet m.i. geen recht aan de specifieke doelen van de fiets.