Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoeveel trainen?

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 24 aug 2015 10:24

Jans schreef:Ik vraag me echt af waarom dit advies niet ook in een pb verstuurd wordt.
Ik vraag mij echt af waarom jij steeds vragen moet stellen over randzaken die totaal niets toevoegen? :roll:

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 24 aug 2015 10:51

Het leuke van een forum is dat je alles mag overslaan waar je geen zin in hebt.
Het leuke van een forum is ook dat je handig kunt meelezen met vragen en antwoorden van andere forumleden en er nog wat van kunt opsteken ook.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 24 aug 2015 10:55

Jans schreef:Ik vraag me echt af waarom dit advies niet ook in een pb verstuurd wordt.
En stop alsjeblieft met je ongevraagde pb's richting mij. Speel gewoon open kaart via dit forum en als je iets tegen Alan hebt (wat ik opmaak uit je pb) dan moet je dat tegen hem zeggen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 aug 2015 11:02

En nu weer on topic.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 aug 2015 11:12

@NuitKor Ik wilde alleen dit topic niet verder vervuilen. En jouw ractie hier is wel een beetje erg onder de maat. De open kaart die ik speel wordt me niet in dank afgenomen. Ik denk dus dat ik het in jouw ogen niet goed kan doen.

En dit zal het laatste zijn. Ik ken Alan alleen van de reacties hier, die zijn niet mijn stijl. Maar ik kan toch verder iemand niet beoordelen als ik hem niet verder ken? Misschien is dit wel het enige wat ik minder vind en zou ik hem in het echt een hele aardige vent vinden.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 24 aug 2015 11:40

Jans schreef:@NuitKor Ik wilde alleen dit topic niet verder vervuilen. En jouw ractie hier is wel een beetje erg onder de maat. De open kaart die ik speel wordt me niet in dank afgenomen. Ik denk dus dat ik het in jouw ogen niet goed kan doen.

En dit zal het laatste zijn. Ik ken Alan alleen van de reacties hier, die zijn niet mijn stijl. Maar ik kan toch verder iemand niet beoordelen als ik hem niet verder ken? Misschien is dit wel het enige wat ik minder vind en zou ik hem in het echt een hele aardige vent vinden.
Wat een rare reactie! Er is hier op het forum iemand , met verstand van zaken, die de moeite neemt wat tijd in jouw vraag te stoppen, wat info op te zoeken en je probeert te helpen met opmerkingen waar ook anderen wat aan kunnen hebben.
In plaats van die deskundigheid en opmerkingen te waarderen, begin je te zeuren over stijl. Dat is echt heel vreemd.
By the way, ik heb niets met Alan, gebruik zijn diensten niet en ken hem niet persoonlijk maar waardeer wel de tijd en energie die hij steekt in dit forum om mensen te helpen met tips vanuit zijn expertise.
Allard

bartvelobart
Forum-lid

bartvelobart 24 aug 2015 13:55

Hoi allemaal,

Ik vind de informatie van Alan heel nuttig. Ik vind het ook totaal niet erg dat hij via deze weg openbaar antwoordt, op deze manier heeft iedereen er wat aan. Omdat hij zei "stuur me je gegevens" eens door had ik dat verstaan als persoonlijk doorsturen anders had ik evengoed mijn Strava-profiel via deze weg kunnen doorgeven. Zijnde: http://www.strava.com/athletes/4371521

Iederen met tips welkom!

En bedankt Alan!!

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 24 aug 2015 14:48

Niet helemaal on topic maar het gaat ook over training...

@Alan: Zomers fiets ik meestal vier keer in de week en loop meestal twee keer in de week hard (1 keer interval op de baan, 1 keer duur). Lopen vind ik leuk en ik doe in de winter mee aan een aantal veldlopen met de atletiek vereniging vandaar dat ik het lopen een beetje wil onderhouden in de zomer. In de winter wordt dit twee/drie keer in de week fietsen (ook Tacx) en drie keer in de week looptraining (interval en duurloop). Omdat je met lopen andere spiergroepen gebruikt vraag ik mij af of de looptraining zomers en in de winter veel invloed op mijn fietssnelheid heeft of maakt dit niet veel uit en is het op deze wijze een goed alternatief?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 24 aug 2015 16:04

bartvelobart schreef:Iederen met tips welkom!

En bedankt Alan!!
+1 en +2

kogelenberg
Forum-lid

kogelenberg 24 aug 2015 18:03

bartvelobart schreef:Hoi allemaal,

Ik vind de informatie van Alan heel nuttig. Ik vind het ook totaal niet erg dat hij via deze weg openbaar antwoordt, op deze manier heeft

En bedankt Alan!!
Top! Zo denk ik er ook over.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 24 aug 2015 18:45

kogelenberg schreef:
bartvelobart schreef:Hoi allemaal,

Ik vind de informatie van Alan heel nuttig. Ik vind het ook totaal niet erg dat hij via deze weg openbaar antwoordt, op deze manier heeft

En bedankt Alan!!
Top! Zo denk ik er ook over.
Alan Rulz. :!:

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 24 aug 2015 22:18

Alan Smeets schreef:
Ik kan je de hartslagen doorgeven die ik zou gebruiken en bepaald heb uit die tijdrit, maar je kunt ook eens kijken of je ergens een test zou kunnen doen. Dan weet je meteen je zones en bij een goede test ook waar je nog kunt verbeteren. Ik kan je aanraden om mee rustige duurtrainingen te doen met een hartslag van in ieder geval onder de 140. Persoonlijk zou ik je zelfs nog rustiger laten trainen. Ik boek daar met mijn renners veel resultaat mee, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Ik probeer ook wat gerichter op hartslag te trainen; maar ik kom er niet helmaal uit;

Als ik de A. Cogan zones uitreken (http://home.trainingpeaks.com/blog/arti ... ing-levels), met als uitgangspunt 185 als omslagpunt, dan is zone 2 ongeveer 130 tot 155 slagen per minuut (69-83% van omslag). Dit zou dan de duurtraining zone zijn.
Echter is er in mijn ervaring een enorm verschil tussen 130 en 155; wat me ook logisch lijkt.
150 slagen per minuut vind ik zelf een fijn tempo, en dit rijd ik ook ongeveer op langere (70+) stukken en tussen intervalletjes om bij te komen.

Echter lees ik ook op veel sites dat de zone voor duurvermogen nog lager ligt,
bijvoorbeeld hier (http://www.allesoverwielrennen.nl/train ... ingszones/)
waar D1 bij mij tussen de 120 en 140 zou liggen.

Fietsen met die hartslagen ervaar ik als slaapverwekkend en ook een beetje vernederend, omdat het echt heel langzaam gaat.
Maar ik merk ook dat ik na een uur (of meer) op zo een rustig tempo ook veel meer moeite heb om harder te gaan, bijvoorbeeld met tegenwind. Is dat een bekend fenomeen, of zit ik dan echt veel te langzaam te trainen?

Plaats reactie