Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 26 aug 2015 10:51

Nee met prijzen van fietsen is het wat lastig, je zou eigenlijk een beetje moeten vergelijken. Maar wat bedoel je met "Athena 8s waarvan de staat nog onduidelijk is"?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 aug 2015 11:33

H-W schreef:Nee met prijzen van fietsen is het wat lastig, je zou eigenlijk een beetje moeten vergelijken. Maar wat bedoel je met "Athena 8s waarvan de staat nog onduidelijk is"?
Min of meer wat er staat. Dus afgemonteerd met Athena 8s, waarvan de technische staat, qua slijtage delen, me niet duidelijk is. Remmen e.d. lijken op foto's wel mooi te glimmen.

Maar ik heb besloten terug te vallen op mijn originele plan. Ik was namelijk, tegen een wat kleiner budget, op zoek naar een Gazelle Mondial AA-Special (of eventueel AB) frame. En ik moet niet alle kanten opvliegen als ik wat moois langs zie komen.... :oops:

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 26 aug 2015 11:33

Toch maar even wat schwalbe 23mm's die ik nog had liggen op de Raleigh Elan gezet. Rijdt een stuk beter, maar voor de definitieve banden is het wel mooier als er wit in zit.
Zadel goed gezet en stuur zo laag als het kan. Al een hoop WD40 en poetsen verder, veel vliegroest poets je er zo af. Sommige boutjes moeten vervangen omdat ze erg verroest zijn.
Het rijdt best leuk nu, ga eerst nog nieuwe binnenkabels halen om het remmen weer op orde te krijgen. Alle binnenkabels zijn ook verroest.
Ik denk dat ik hem lekker zelf houd, best een fijn fietsje eigenlijk.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 26 aug 2015 13:27

Mooi projectje hoor, zo'n Raleigh fiets. Zo vaak hoor je er niet van volgens mij.

@Hans Bé : tja op de foto's ... altijd link kan ik je uit ervaring vertellen. Bovendien is zo'n Gazelle in mijn ogen ook een mooie fiets hoor. Maar in groen of groen-wit, dat zal nog niet meevallen. Ik ben er zelf ook al een tijdje naar op zoek, een AA-Special of Super, maar dan maat 62 cm ct of groter. Succes en laat je niet afleiden door wat je onderweg tegen komt, ook al is dat best wel eens lastig ... ;)

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 26 aug 2015 13:47

Voor de Gazelle liefhebbers onder ons, hierbij de Gazelle die nooit op de markt is geweest. Mooi stukje geschiedenis van Gazelle. Het betreft een miniatuurexemplaar van Gazelle leerlingen. Dit was, zoals ik me heb laten vertellen, een soort van werkstuk van de leerlingen. Jammer is dat de onderbuis geen Gazelle-opdruk heeft, maar daar was de ruimte te klein voor. Mooie details: remmannetje, bovenkant bracket, voorvork, staande achterbuis. Ben nog steeds in onderhandeling, wil 'm eigenlijk wel graaaaag hebben. (lang verhaal...) Plaatje in het middendeel is voor een klokje.

Verder heb ik zijn CM gedateerd, hij blijkt zowaar gelijk te hebben. Hij heeft een CM semi-race met een framenummer dat start met een 2. Dit betreft daadwerkelijk het eerste uitgavejaar van de CM semi-race én volgens hem het eerste exemplaar ooit geleverd. Afmontage deels Campagnolo Nuovo record (pat73.)

Edit: hij heeft ook nog alle dealerboeken uit de jaren 70 & 80.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jansen2.0 op 26 aug 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 aug 2015 13:54

Leuk zo'n mini exemplaar. Volgens mij zag ik op facebook op Stalen ros een geel/blauwe voorbij komen. Ik vroeg me al af of dat voor een dealer was om details te tonen.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 26 aug 2015 13:59

Klopt, zag 'm ook op FB (stalen ros)

Afbeelding
Previous name Jansen01

vintageracing
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2015 12:30

vintageracing 26 aug 2015 15:01

Hallo,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een colnago, volgens mij uit eind jaren 90. Hij heeft columbus brain tubing, kent iemand dat? en welk type colnago kan het dan zijn? hij lijkt namelijk erg veel op zowel een superissimo als een Altain? kan iemand me hier meer over vertellen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6573
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 aug 2015 19:34

Gewoon oversized SL/SLX. Is geloof ik iets dunner maar niet lichter (ivm met groter o)

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 26 aug 2015 23:07

Dit is hem:
Afbeelding

(Klik voor grotere versie)

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 27 aug 2015 11:35

Mooi, ik zie dat ik een aantal forummers in real life ga ontmoeten, want ook ik en mijn CM uit 1985 gaan over iets meer dan een week richting Dieren. Aangezien ik jullie gezichten niet herken, wellicht wel de fiets. En voel je anders vrij de jongen op deze fiets even aan te spreken:

Afbeelding

(ja, de snelspanner zit er die zondag wel goed in;) )

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 27 aug 2015 11:49

Het is mij nog niet duidelijk of ik bij de 60 zit of net op de reservelijst ben beland. Naar Velp ga ik echter sowieso. Afgelopen weekend alles zo goed mogelijk schoon gemaakt en dinsdag de zadelpen opgeschuurd. Dat laatste is echt een verbetering. Ketting, remkabels en stuurlint moeten nog worden aangebracht. Dan is hij "good to go".

Plaats reactie