Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 27 aug 2015 20:50

Avvocato schreef:Wat gelukt??? Dat had ik niet verwacht. Morgen meteen ook proberen!
ja had vanalles geprobeerd. maar het slimmigheidje wat hierboven gepost is (nogmaals dank) kende ik niet. en het ging in een keer goed! morgen ga ik een ritje maken en kijken of het dan ook nog goed gaat... fingers crossed
is het fietsen aan het her-ontdekken

Robert64
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2014 04:50

Robert64 28 aug 2015 17:21

Danyboy schreef:Enkele dagen geleden mijn 315HC de nieuwste update gedaan, het betreft nieuwe kaartupdate van osm en teleatlas en software update. Sindsdien staan in geschiedenis de km en gem. km met negatieve en verkeerde waarde. Nog iemand problemen Mee?
Dit probleem heb ik en mijn collega ook.
Mijn Mio 315HC gaat voor de 2x terug voor het zelfde probleem.
Diverse malen geformatteerd helpt ook niet.
Wordt nu nieuwe hardware geïnstalleerd.
Mocht dit niet helpen ga ik in gesprek voor een nieuwe of een Garmin.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 28 aug 2015 18:19

joosting87 schreef:
Avvocato schreef:Wat gelukt??? Dat had ik niet verwacht. Morgen meteen ook proberen!
ja had vanalles geprobeerd. maar het slimmigheidje wat hierboven gepost is (nogmaals dank) kende ik niet. en het ging in een keer goed! morgen ga ik een ritje maken en kijken of het dan ook nog goed gaat... fingers crossed
candans ging goed; alles werkte weer. :D
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 28 aug 2015 19:47

Ik heb het net ook gedaan en ja hoor, cadans doet het weer :) op de standaard, morgen maar eens een echt rondje. Niet te geloven doet het al maanden niet en dan zo'n simpel trucje met de batterij op zijn kop :D

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 28 aug 2015 20:34

Robert64 schreef:
Danyboy schreef:Enkele dagen geleden mijn 315HC de nieuwste update gedaan, het betreft nieuwe kaartupdate van osm en teleatlas en software update. Sindsdien staan in geschiedenis de km en gem. km met negatieve en verkeerde waarde. Nog iemand problemen Mee?
Dit probleem heb ik en mijn collega ook.
Mijn Mio 315HC gaat voor de 2x terug voor het zelfde probleem.
Diverse malen geformatteerd helpt ook niet.
Wordt nu nieuwe hardware geïnstalleerd.
Mocht dit niet helpen ga ik in gesprek voor een nieuwe of een Garmin.
Dag Robert, ja er zijn er nog die deze problemen hebben, nog iemand van het forum hier en nog 2 vrienden van mij, ik vind dat Mio daar verdacht stil om is, ze mogen wel eens iets beginnen te doen want het is wel altijd iets met die toestellen, en het kost nochtans genoeg. Hopelijk komen ze snel met een oplossing.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 29 aug 2015 13:12

joosting87 schreef: candans ging goed; alles werkte weer. :D
Hier ook, net mooi rondje gemaakt en eindelijk weer net cadansmeter :D

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 08 sep 2015 08:42

vraag je aan de mio cyclo 305 gebruikers ;)

Werkt de mio goed op de mountainbike?
Op de racefiets lijkt me de surprise me functie echt ideaal.
Zo kom je buiten de wegen die je normaal altijd zou fietsen.
Alleen fiets ik op de mountainbike vaak toertochten na die anderen eens gefietst hebben. deze download ik van strava en zet ik dan op de telefoon. Hier volg ik dan een kruimelspoor ZONDER aanwijzigingen.
Want in het bos hoef ik niet steeds links of rechts te horen op een singletrack als er eens een scherpe bocht in zit ;)
Nu weet ik dat je met een garmin ook gewoon een spoor op je scherm kan volgen zonder dat je navigatie aanwijzingen krijgt.
Kan dit met deze mio cyclo ook? Dus gewoon een "paarse" lijn in beeld wat je GPX track is, deze volgen.. mocht je ervan afwijken dat je geen melding krijgt maar zelf weer naar de paarse lijn (gpx track) fietst?

Vind het prijsverschil namelijk erg groot tussen de garmin 810 (350 euro) vs de mio cyclo 305 hc (180 euro)
Het gebruik van de mio op de racefiets lijkt het toestel me prima.
Alleen of het volgen van een GPX track van iemand anders op de MTB ook fijn werkt heb ik mijn twijfels over.

Hoor graag jullie ervaringen :)

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 08 sep 2015 10:23

De mio kan een kruimelspoor aan, maar maakt daar wel een route van en geeft altijd aanwijzingen.

Kruimelspoor gaat wel over paden die niet in de kaart zitten, maar bij 1x fout fietsen treed er een herberekening op en dan gaat het niet in alle gevallen goed. Zodra de paden wel in de Mio OSM kaart staan is er geen enkel probleem.

Herberekenen bij fout rijden kan niet worden uitgezet.

Bij intensief MTB zou ik toch liever een Garmin kiezen (Edge of Outdoor toestel).
Marco :)

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 08 sep 2015 10:58

Tnx voor je bericht!
Afgelopen zomer veel km's gemaakt op de racefiets, en nu gaat de MTB weer wat meer de schuur uit.
Fiets best vaak bekende routes op de MTB, dan heb ik geen navigatie nodig. Maar soms met een toertocht nafietsen is het wel handig. Mocht de mio dan wat kuren krijgen als ik van de track af kom moet ik dan maar voor lief nemen. Zolang hij de track maar blijft opnemen zodat ik hem later op Strava kan zetten :)
in de OSM maps staan ook best veel tracks heb ik gemerkt met OSMand navigatie (waar ik nu vaak mee mountainbike), Alleen kan je daar herberekenen uitzetten en zo weer naar de track fietsen.
Het prijsverschil met een garmin is eigenlijk te veel..

Hoe houd de hellingsmeter zich met klimmen eigenlijk? Is deze redelijk accuraat of loopt hij wat achter?
Afgelopen weekend wat rondjes gemaakt op de Posbank met de racefiets, had het wel interessant gevonden om te zien wat het hellingspercentage was op bepaalde momenten dat ik het zwaar had ;)

Zie op marktplaats soms 2de kansjes van Coolblue voorbij komen waar dan ook de 315 HC best aardig geprijsd is. Deze zal neem ik aan heel iets sneller zijn als de 305, en misschien de accuduur iets beter als zijn voorganger (de 305?)

Alvast bedankt voor je reactie en tijd :)

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 08 sep 2015 16:56

Flipmoehoe schreef:vraag je aan de mio cyclo 305 gebruikers ;)

Werkt de mio goed op de mountainbike?
Op de racefiets lijkt me de surprise me functie echt ideaal.
Zo kom je buiten de wegen die je normaal altijd zou fietsen.
Alleen fiets ik op de mountainbike vaak toertochten na die anderen eens gefietst hebben. deze download ik van strava en zet ik dan op de telefoon. Hier volg ik dan een kruimelspoor ZONDER aanwijzigingen.
Want in het bos hoef ik niet steeds links of rechts te horen op een singletrack als er eens een scherpe bocht in zit ;)
Nu weet ik dat je met een garmin ook gewoon een spoor op je scherm kan volgen zonder dat je navigatie aanwijzingen krijgt.
Kan dit met deze mio cyclo ook? Dus gewoon een "paarse" lijn in beeld wat je GPX track is, deze volgen.. mocht je ervan afwijken dat je geen melding krijgt maar zelf weer naar de paarse lijn (gpx track) fietst?

Vind het prijsverschil namelijk erg groot tussen de garmin 810 (350 euro) vs de mio cyclo 305 hc (180 euro)
Het gebruik van de mio op de racefiets lijkt het toestel me prima.
Alleen of het volgen van een GPX track van iemand anders op de MTB ook fijn werkt heb ik mijn twijfels over.

Hoor graag jullie ervaringen :)
Als ik jou was zou ik dan toch voor de garmin of mio 315 gaan. Ik vind het scherm van de mio 305 lang niet zo goed dan 315.

Ook is de batterij en snelheid beter dan de oude versies.

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 13 sep 2015 12:13

Ik krijg de cadans/speedsensor van mijn Mio315HC niet gemonteerd op mijn 2e fiets ( Ridley Noah RS in XS). Op mijn andere racefiets werkt en zit alles perfekt, maar door de aerovorm van dit frame komt het spaakmagneetje of tegen de tiewraps of tegen de achterstays aan. Ander, dunner spaakmagneetje geprobeerd, maar dat past weer niet om de brede spaken ( Fulcrum Racing 1). Als ik de speedsensor helemaal opschuif naar de velg van het achterwiel, past het. Maar dan is er geen ruimte meer voor de cadanssensor, want dan zit ik zowat al tegen de trapas aan... Iemand een idee hoe ik het eventueel op een andere manier kan monteren?

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 13 sep 2015 14:19

Weet iemand of je zo'n palletje voor het achterwiel voor de snelheidssensor los kunt kopen? Lijkt me handig ivm tweede wielset maar ik heb eigenlijk geen zin om voor 50 e een hele nieuwe sensorset te kopen.

Plaats reactie