Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
specializedmerida
- Forum-lid
specializedmerida
26 aug 2015 20:40
wasbeer2006 schreef:Het is ook net wie je je tegen het lijf loopt met bv MP. Ik zou zeggen een met een bedrag dicht bij de 1000 euro heb je het wel gehad.
Maarja ik heb mensen op MP op een gebruikte Cube peloton van 2 jaar oud 850 euro zien bieden terwijl je daar een nieuwe voor hebt.
Biedprijs en verkoopprijs op marktplaats zijn twee totaal verschillende dingen met al die onzin biedingen, heb zelf onlangs een Cannondale flash met fatty van 1900,- nieuw prijs uit 2011 verkocht voor 350,- terwijl er 550,- werd geboden.
Uiteindelijk ga je reageren op de biedingen en geeft niemand meer thuis.
Hoop voor je dat je er meer dan 850,- voor kan beuren
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
peter1981
- Forum-lid
peter1981
26 aug 2015 21:03
Bizar hoe weinig je vangt voor 26ers
2 nieuwe fietsen gekocht voor weinig waarvan 1 carbon Ridley met SLX
Ding kan je geen 600 voor vangen
Eerste die me 500 bied heeft hem hangen
Fietst koste toch even 1350euro en is onverkoopbaar net als een nieuwe Sensa die ik heb staan
Reageer ik op een bod van 300euro en ze geven gewoon niet thuis
Ik help je hopen dat je een leuke cent vangt maar zoals het momenteel ervoor staat geef ik je weinig kans hoe erg het ook is
Oprijden is denk ik de allerbeste optie want ik ben van mening dat met 26 inch uiteindelijk net zoveel pret is
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
26 aug 2015 21:17
Als er 650B wielen in passen, dan wist ik het wel. Gaan met die banaan. Met een paar 650B wielen kun je weer lekker vooruit en dan rijdt je deze fiets helemaal op.
Het verschil tussen rijgedrag en wielmaten wordt schromelijk overdreven. Om onze kooplust aan te wakkeren.
-
Arko74
- Forum-lid
-
Contact
Arko74
06 sep 2015 15:42
Ik vind het ook best lastig om te bepalen wat een realistische vraagprijs is voor mijn mountainbike. Hopelijk dat TS het niet erg vindt dat ik een kleine zijstap doe voor mijzelf in dit topic (en niet een nieuwe begin).
Wat zou ik redelijkerwijs in jullie ogen kunnen vragen voor een Trek X Caliber 9 uit 2014, inclusief spd pedalen, bidonhouder en pompje? Is 500 Euro onrealistisch?
Ik was er oktober afgelopen jaar rond de 850 Euro voor kwijt. Er is echt maar een paar keer op gereden, dus vrijwel in nieuwe staat. Biedingen gaan niet verder dan een paar honderd Euro. Zulke afschrijvingen van meer dan 50% binnen een jaar ben ik niet gewend, als ik het bijvoorbeeld met een andere hobby van mij vergelijk (fotografie).
Uiteraard komt het uiteindelijk door mijzelf, dat ik een impulsaankoop heb gedaan. Moet ik dat verlies accepteren?
"Fietsen is mijn medicijn."
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
06 sep 2015 19:02
Arko74 schreef:Ik vind het ook best lastig om te bepalen wat een realistische vraagprijs is voor mijn mountainbike. Hopelijk dat TS het niet erg vindt dat ik een kleine zijstap doe voor mijzelf in dit topic (en niet een nieuwe begin).
Begin effe een nieuw topic #netiquette.
-
Arko74
- Forum-lid
-
Contact
Arko74
06 sep 2015 19:17
Akkoord. Het was goed bedoeld, niet weer een nieuw topic te openen met de zelfde vraag. Maar ik snap dat het op die manier wat onoverzichtelijk wordt.
"Fietsen is mijn medicijn."
-
flins
- Forum-lid
flins
07 sep 2015 16:38
Jammer, maar de 26 inch markt is helemaal om zeep.
Als je ziet wat er nog gegeven wordt voor een super afgemonteerde recente 26-er, schieten je de tranen in de ogen. En dat terwijl een 26-er nog steeds een heel fijne fiets is. We hebben er jaren mee gereden, en nu zou het ineens niet meer werken?
Voor het grootste gedeelte marketing- en kudde-praat...
FF on topic:
Ik vrees dat je met een bod van 850-900 euro heel snel accoord moet gaan, wil je de fiets kwijt raken. Zo is de markt momenteel blijkbaar...
Misschien de fiets ook op het MTB forum te koop zetten? (heb je ms al gedaan?)
Andere mogelijkheid zou zijn om eens te peilen of verkoop in onderdelen wat zou kunnen zijn. Soms kun je dan zelfs nog wat meer vangen dan bij verkoop van de complete fiets.
Nadeel daarvan is dat je wat langer onderweg bent om alles kwijt te raken en dus je geld te krijgen.
Succes er mee!
-
buddo
- Forum-lid
buddo
07 sep 2015 19:54
Ken je niemand die een 27,5 frame/wielen heeft? Kun je de wielen een keertje lenen en kijken of dat past en of het is wat je zou willen.
En anders alles verkopen voor een "schijtprijs" of gewoon lekker de afmontage voor zover mogelijk overzetten op een nieuw frame/wielset/vork en alleen de rest verkopen voor een schijtprijs...
Anyway, succes!