Hardlooptraining
- Sweety2008
- Forum-lid
Als ik nu een beetje door train kan ik me nog aanmelden voor de 5 km Venloop in maart 2016.
Eens kijken op de website in welk tijdlimiet men de 5 km gelopen moet hebben.
Eens kijken op de website in welk tijdlimiet men de 5 km gelopen moet hebben.
Ghost Nivolet 6LC
Gisteren weer voor het eerst een stukje "hardgelopen", nou ja, dribbelen, joggen. Door nog pijnlijke handen als gevolg van mijn Parijs-Brest-Parijsavontuur durf ik even niet te fietsen voordat die voldoende hersteld zijn. En niks doen, valt ook niet mee. Maar ook wel weer lekker om even te lopen. Ik merk dat ik met lopen nog meer met mijn omgeving bezig ben dan met fietsen.
Ik heb ongeveer 6 maanden niet gelopen (toen liep ik 10km), hoeveel rekening moet ik dan met spieren houden met opbouwen? En maakt de intensiteit van lopen nog veel uit? Of is het op tijd even wandelen en rustig opbouwen van de afstand het belangrijkste?
Ik heb ongeveer 6 maanden niet gelopen (toen liep ik 10km), hoeveel rekening moet ik dan met spieren houden met opbouwen? En maakt de intensiteit van lopen nog veel uit? Of is het op tijd even wandelen en rustig opbouwen van de afstand het belangrijkste?
Parijs-Brest-Parijs 2023
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je moet altijd veel rekening met je spieren (en gewrichten en pezen) houden als je gaat sporten - en hardlopen in het bijzonder. Je hele gestel moet weer wennen aan de (over)belasting van het hardlopen.monique70 schreef: Ik heb ongeveer 6 maanden niet gelopen (toen liep ik 10km), hoeveel rekening moet ik dan met spieren houden met opbouwen? En maakt de intensiteit van lopen nog veel uit? Of is het op tijd even wandelen en rustig opbouwen van de afstand het belangrijkste?
De intensiteit maakt zeker uit. Loop je harder, vraag je meer van je spieren en zal je impact bij elke stap ook wat groter zijn.
Ik denk dat die dingen bijna nog belangrijker zijn, dan het opbouwen van de afstand. Dus intensiteit behoudend, passen ook zeker niet te groot maken. En dan gewoon eens kijken wat er gebeurd als je bijv. 1 van de rustigere trainingen pakt die je 6 maanden geleden ook deed. (En wat goed werkt is om op tijd te gaan wandelen.. dus pak je nu bijv. die 10km als uitgangspunt en je wilt de 1e paar keer daar een km of 6 van maken - ik zeg maar wat - dan kan je prima dat opbouwen door 6x 1km te lopen met een minuutje, of twee, rust tussendoor. Dan haal je even de spanning en stress van de spieren en gewrichten af tussendoor. De km's loop je dan op het behoudende tempo waarmee je normaliter je lange trainingen rustig aan liep).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag weer een heerlijk stuk gelopen de zon kwam zelfs af en toe doorheen.
In het Boekend is het heerlijk lopen.
In het Boekend is het heerlijk lopen.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Heb net op de site van de Venloop 2016 gekeken wat de tijdlimieten zijn.
Voor de 10 km is het 90 minuten
Voor de 5 km is het 45 minuten en voor de halve marathon is het 180 minuten.
Zijn deze tijdlimieten voor elk evenement eigenlijk hetzelfde of is het overal anders?
Voor de 10 km is het 90 minuten
Voor de 5 km is het 45 minuten en voor de halve marathon is het 180 minuten.
Zijn deze tijdlimieten voor elk evenement eigenlijk hetzelfde of is het overal anders?
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid HC
Overal anders
What makes the boat go faster?
- Sweety2008
- Forum-lid
Helaas heb ik het nu goed te pakken. Dikke amandelen, neus die loopt, hoofdpijn en koorts. Net nig gemeten 39,8. Vanmorgen waren het nog 39,6 dus nu moet ik even wachten met trainen tot de koorts gezakt is.
Gister middag merkte ik al met hardlopen dat er iets niet helemaal klopte overal pijn in mijn botten. Dus dit was al een teken aan de wand. 'S avonds voelde ik me dan heel belabberd en had al koorts.
Dit word dus uitzieken tot dat ik weer koortsvrij ben geen hardlooptraining en ook niet op de racefiets trainen.
Gister middag merkte ik al met hardlopen dat er iets niet helemaal klopte overal pijn in mijn botten. Dus dit was al een teken aan de wand. 'S avonds voelde ik me dan heel belabberd en had al koorts.
Dit word dus uitzieken tot dat ik weer koortsvrij ben geen hardlooptraining en ook niet op de racefiets trainen.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Ah balen zeg, een behoorlijke verhoging ook. Beterschap!
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb voor het fietsen de Runtastic Pro bike de Premium versie heb toen ook gekocht. Maar nu wil ik de Runtastic instellen voor het hardlopen en dan krijg ik steeds de melding: "dit account met dit e-mail adres is al in gebruik."
Ja dit weet ik ook al maar is er een trucje om dit te veranderen? Of moet ik nu weer een nieuw e-mail adres aanmaken?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ja dit weet ik ook al maar is er een trucje om dit te veranderen? Of moet ik nu weer een nieuw e-mail adres aanmaken?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Mijn Engels is zo slecht dat Runtastic er helemaal niks van snapt.joosting87 schreef:Idee: Vraag het Runtastic....
Ik denk dat ik de runkeeper maar pak en me daar aanmeld hoef ik niet weer een nieuw gmail adres aan temaken.
Ghost Nivolet 6LC