En heb je al antwoord gekregen ?kharmanist schreef:Ik heb momenteel nog een bestelling lopen (Aeroad CF SLX 8.0) aan 4.199 euro (maar L) ... enkel is deze nu plots 300 euro goedkoper... toch snel even een mail gestuurd naar Canyon ter aanpassing van de prijs. Ben benieuwd of en hoe vlot dit zal aangepast worden.
Canyon
Sworks Venge
Als ze het aanpassen heb je mazzel.brekson schreef:En heb je al antwoord gekregen ?kharmanist schreef:Ik heb momenteel nog een bestelling lopen (Aeroad CF SLX 8.0) aan 4.199 euro (maar L) ... enkel is deze nu plots 300 euro goedkoper... toch snel even een mail gestuurd naar Canyon ter aanpassing van de prijs. Ben benieuwd of en hoe vlot dit zal aangepast worden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Ja, bestelling geannuleerd en nieuwe geplaatst (model was nog beschikbaar in mijn maat). Me happy natuurlijk Dat was in ieder geval wel een vlotte service.
Helemaal mee eens hoor. Maar gezien andere berichten over non-communicatie is dit al een stuk beter. En tja, wachten duurt altijd te lang... zeker op een Canyonamclassic-fan schreef:Ja, maar daar koop je toch niets voor als wachtende koper? Nu is het 2 weken, maar vaak werd het maanden (langer) wachten.meuk schreef:Idd eerlijk en transparant.
Zorgwekkend vind ik het dat Canyon, in (sinds mijn ervaring) 1,5 jaar maar waarschijnlijk langer, dit niet voor elkaar krijgt om op te lossen.
Wat me positief stemt is het toegeven van de fouten in plaats van deze onder de mat te vegen.
Admitting that you're wrong is the first step to impovement....
Goed dat de eerste stap gezet lijkt, nu door naar de volgende stappen
Het blijven goede fietsen, waar je veel plezier van hebt zolang er niks mee aan de hand is.
Ben je zelf handig en heb je tijd om te wachten, dan is Canyon zeker een aanrader. Zo niet, dan kan het veel ellende opleveren.
Wat me positief stemt is het toegeven van de fouten in plaats van deze onder de mat te vegen.
Admitting that you're wrong is the first step to impovement....
Goed dat de eerste stap gezet lijkt, nu door naar de volgende stappen
Het blijven goede fietsen, waar je veel plezier van hebt zolang er niks mee aan de hand is.
Ben je zelf handig en heb je tijd om te wachten, dan is Canyon zeker een aanrader. Zo niet, dan kan het veel ellende opleveren.
-
- Forum-lid
De kabel van mijn voorderailleur van mijn Ultimate CF SL 9.0 is versleten. Ik heb een nieuwe kabel besteld. Heeft er iemand tips of een guide om die te vervangen?
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet doen, nog nooit gedaan met een racefiets, enkel nog maar met een MTB en die had kabels aan de buitenzijde.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet doen, nog nooit gedaan met een racefiets, enkel nog maar met een MTB en die had kabels aan de buitenzijde.
Ik sta op het punt om een Canyon Ultimate AL slx 9.0 te bestellen. Canyon raadt een XL model aan, op basis van het meettooltje op hun website.
Deze maten heb ik gemeten:
Binnenbeenlengte: 92 cm
Torso: 63 cm
Arm: 62 cm (gemeten tot de knokkel)
Schouder breedte: 41 cm
Is dit redelijk betrouwbaar? Ik zit niet heel ver van de 2XL vandaan (bij BBL van 94).
En, minstens even belangrijk, past de geometrie van deze fiets goed genoeg bij mij? Ik heb relatief lange benen, naar verhouding een kort bovenlijf maar wel met redelijk lange armen. En als leek op dit gebied vind ik dit moeilijk te beoordelen op basis van een geometrietabel en een frame tekening.
Deze maten heb ik gemeten:
Binnenbeenlengte: 92 cm
Torso: 63 cm
Arm: 62 cm (gemeten tot de knokkel)
Schouder breedte: 41 cm
Is dit redelijk betrouwbaar? Ik zit niet heel ver van de 2XL vandaan (bij BBL van 94).
En, minstens even belangrijk, past de geometrie van deze fiets goed genoeg bij mij? Ik heb relatief lange benen, naar verhouding een kort bovenlijf maar wel met redelijk lange armen. En als leek op dit gebied vind ik dit moeilijk te beoordelen op basis van een geometrietabel en een frame tekening.
Liner over je bestaande binnen kabel steken (als er geen liner in het frame zit).tewstudent schreef:De kabel van mijn voorderailleur van mijn Ultimate CF SL 9.0 is versleten. Ik heb een nieuwe kabel besteld. Heeft er iemand tips of een guide om die te vervangen?
Oude binnenkabel er uit trekken (zorg dat je liner op zijn plaats blijft).
Nieuwe binnekabel door je liner plaatsen.
Liner verwijderen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Bedankt voor je antwoord. Zo heb ik het gedaan, maar ik heb de indruk dat het schakelen nu veel minder soepel gaat, er is precies een soort klik dat overwonnen moet worden.vincent75 schreef:Liner over je bestaande binnen kabel steken (als er geen liner in het frame zit).tewstudent schreef:De kabel van mijn voorderailleur van mijn Ultimate CF SL 9.0 is versleten. Ik heb een nieuwe kabel besteld. Heeft er iemand tips of een guide om die te vervangen?
Oude binnenkabel er uit trekken (zorg dat je liner op zijn plaats blijft).
Nieuwe binnekabel door je liner plaatsen.
Liner verwijderen.
Ik heb de indruk dat ik de verkeerde kabel besteld heb, het uiteinde ziet er namelijk niet helemaal hetzelfde uit. Ik heb een Dura Ace binnenkabel (http://www.mantel.com/be/shimano-binnen ... r-dura-ace) besteld, is deze niet compatibel met Ultegra 6800? Ik dacht dat dat uitwisselbaar was...
Welke moet ik dan hebben?
Die kabel is perfect bruikbaar met Ultegra. Zou nog beter moeten schakelen, want ik denk dat deze een lichte coating heeft.tewstudent schreef:Ik heb de indruk dat ik de verkeerde kabel besteld heb, het uiteinde ziet er namelijk niet helemaal hetzelfde uit. Ik heb een Dura Ace binnenkabel (http://www.mantel.com/be/shimano-binnen ... r-dura-ace) besteld, is deze niet compatibel met Ultegra 6800? Ik dacht dat dat uitwisselbaar was...
Welke moet ik dan hebben?
-
- Forum-lid
De originele kabel had deze coating ook, dus daar ligt het niet aan. Ik heb het even vergeleken met de Ultegra 6600 van mijn papa (wel met 5 jaar oude kabels) en die heeft die klik ook, ik ga de kabelloop nog eens nakijken, maar mss heb ik dan toch niks verkeerds gedaan en is het zo.
Wat kunnen anderen met Ultegra 6800 mij zeggen? Ik weet het niet meer zo goed gezien ik al meer dan 1.5 maand mijn racefiets niet heb gebruikt jammer genoeg (door MTB, ziekte en studies).
Wat kunnen anderen met Ultegra 6800 mij zeggen? Ik weet het niet meer zo goed gezien ik al meer dan 1.5 maand mijn racefiets niet heb gebruikt jammer genoeg (door MTB, ziekte en studies).