Canyon
-
- Forum-lid
Heb je de buitenkabel ook vervangen?
Kan ook zijn dat de kabel een knik heeft gehad en daardoor minder schakelt.
Kan ook zijn dat de kabelspanning niet correct is.
Het kan vanalles zijn... Alleen als je niet tevreden bent zou ik gewoon naar een fm gaan. Kost geen drol voor alleen de kabels en dan weet je het zeker.
Kan ook zijn dat de kabel een knik heeft gehad en daardoor minder schakelt.
Kan ook zijn dat de kabelspanning niet correct is.
Het kan vanalles zijn... Alleen als je niet tevreden bent zou ik gewoon naar een fm gaan. Kost geen drol voor alleen de kabels en dan weet je het zeker.
-
- Forum-lid
Nee ik heb enkel de binnenkabel vervangen, gezien het schakelen nog soepel ging, het was enkel het uiteinde dat gerafeld.
Ik ga nog eens de handleiding van de shifter bekijken morgen, kijken of ik daar alles juist gedaan heb. Voor de rest ben ik zeker dat ik alles goed gedaan heb. Als dat ook goed is, een ritje mee rijden en als ik dan nog niet tevreden ben, idd eens langs gaan bij de fm.
Ik ga nog eens de handleiding van de shifter bekijken morgen, kijken of ik daar alles juist gedaan heb. Voor de rest ben ik zeker dat ik alles goed gedaan heb. Als dat ook goed is, een ritje mee rijden en als ik dan nog niet tevreden ben, idd eens langs gaan bij de fm.
- arnoudrace
- Forum-lid
Je monteert de kabel op de FD zoals op de linkerfoto?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik heb een XL (CF SL 9)met de volgende maten, en daarmee zit ik in het gemiddelde bereik.MichielvL schreef:Ik sta op het punt om een Canyon Ultimate AL slx 9.0 te bestellen. Canyon raadt een XL model aan, op basis van het meettooltje op hun website.
Deze maten heb ik gemeten:
Binnenbeenlengte: 92 cm
Torso: 63 cm
Arm: 62 cm (gemeten tot de knokkel)
Schouder breedte: 41 cm
Is dit redelijk betrouwbaar? Ik zit niet heel ver van de 2XL vandaan (bij BBL van 94).
En, minstens even belangrijk, past de geometrie van deze fiets goed genoeg bij mij? Ik heb relatief lange benen, naar verhouding een kort bovenlijf maar wel met redelijk lange armen. En als leek op dit gebied vind ik dit moeilijk te beoordelen op basis van een geometrietabel en een frame tekening.
Lengte: 192.5 cm
Linker voet: 275 mm
Rechter voet: 274 mm
Binnenbeenlengte: 93.0 cm
Bovenlichaam: 61.5 cm
Linker Arm: 74.5 cm
Rechter Arm: 74. 8 cm
Schouder breedte: 44.2 cm
-
- Forum-lid
Het oude het frame kan nooit zo veranderd zijn dat het het verschil goed maakt met de groep.
Dus de oude met dura ace.
Maak joe woar
Ben zelf van plan om de nieuwe met DA te nemen, 'maar het verschil met de groep goedmaken' ... Waar slaat dat op ???Fietsen?altijd schreef:Het oude het frame kan nooit zo veranderd zijn dat het het verschil goed maakt met de groep.
Buiten het gewicht is het verschil minimaal. Mijn vader heeft dit jaar de oude met Ultegra gekocht. Die groep is perfect. Buiten de 200g en de looks is er geen verschil.
Ik zou dit ook een groot dilemma vinden.
Als ik dit zo bezie is XL de juiste keuze voor mij. Bedankt voor je reactie!bw75 schreef:Ik heb een XL (CF SL 9)met de volgende maten, en daarmee zit ik in het gemiddelde bereik.MichielvL schreef:Ik sta op het punt om een Canyon Ultimate AL slx 9.0 te bestellen. Canyon raadt een XL model aan, op basis van het meettooltje op hun website.
Deze maten heb ik gemeten:
Binnenbeenlengte: 92 cm
Torso: 63 cm
Arm: 62 cm (gemeten tot de knokkel)
Schouder breedte: 41 cm
Is dit redelijk betrouwbaar? Ik zit niet heel ver van de 2XL vandaan (bij BBL van 94).
En, minstens even belangrijk, past de geometrie van deze fiets goed genoeg bij mij? Ik heb relatief lange benen, naar verhouding een kort bovenlijf maar wel met redelijk lange armen. En als leek op dit gebied vind ik dit moeilijk te beoordelen op basis van een geometrietabel en een frame tekening.
Lengte: 192.5 cm
Linker voet: 275 mm
Rechter voet: 274 mm
Binnenbeenlengte: 93.0 cm
Bovenlichaam: 61.5 cm
Linker Arm: 74.5 cm
Rechter Arm: 74. 8 cm
Schouder breedte: 44.2 cm
-
- Forum-lid
Ik weet ook niet hoeveel het prijs verschil is. Maar Dura Ace is gewoon beter dan Ultegra. Een frame veranderd nooit zo radicaal in één jaar dat het in mijn mening net zo goed is als de oude met Dura Ace. Het is ook persoonlijke voorkeur maar dit zou ik doen. Je vroeg om een mening en ik heb de mijne gegeven dus ik hoop dat je er iets aan hebt ongeacht welke keuze je maakt.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik zou de redenering net omdraaien en voor het nieuwe model gaan. Het verschil tussen Ultegra en Dura Ace is nu niet zo groot + een groep slijt, en als je onderdelen moet vervangen kan je nog upgraden naar Dura Ace... (als je dat al nodig zou achten)
-
- Forum-lid HC
Natuurlijk slijten onderdelen, maar dan praat je over ketting en tandwielen, ik ben het met Fietsen? altijd eens.
Frame wijzigingen zullen minimaal zijn, en het huidige frame is ook niets mis mee, dus kan je als het prijsverschil gering is beter nu voor Dura Ace gaan i.p.v. later te upgraden.
Frame wijzigingen zullen minimaal zijn, en het huidige frame is ook niets mis mee, dus kan je als het prijsverschil gering is beter nu voor Dura Ace gaan i.p.v. later te upgraden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!