Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite Qubo Power Mag Smart

jooordiii
Forum-lid

jooordiii 16 sep 2015 22:18

Weerstand hoeft van mij niet perse automatisch geregeld worden, als er aangegeven zou worden naar welke stand ik de trainer zelf moet zetten is dit ook geen probleem. Ik zit er aan te denken de TACX te kopen en dan via de tv maar een etappe op te zetten en dan op de gok maar zwaarder te schakelen. Het is voor mij nog een gok of dit blijf doen en daarom vind ik €300 euro teveel geld.

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 19 sep 2015 10:33

Ik heb zelf ook een "domme" trainer (een Kurt Kinetic Rock&Roll). Om toch etappes te kunnen fietsen gebruik ik wat software die ik zelf gemaakt heb. Daarmee kun je allerlei zogenaamde Real Life Videos (oudere van Tacx, nieuwe van reallifevideo.de, bikelabvideo.it en gratis van cyclingrlv.com) afspelen.

Je kunt de software gebruiken in combinatie met ANT+ sensoren (vermogen, snelheid, hartslag) als je een ANT+ dongle hebt, maar je kunt de software ook instellen op een vast vermogen. Uiteraard heb je dan geen feedback op wat je doet, maar het levert wel wat afleiding op ten opzichte van het staren naar een muur.

Misschien leuk om eens te proberen? De software is gratis en je kunt het hier downloaden https://ibooij.github.io/big-ring/

jooordiii
Forum-lid

jooordiii 19 sep 2015 14:52

vincent75 schreef:Als je de weerstand automatisch wil laten regelen en niet wil vastzitten aan software van je trainer heb je FE-C nodig. Er zijn een aantal trainers die dit hebben o.a. een Tacx Vortex Smart, Elite Qubo Digital SmartB+.
Bedankt dat begrijp ik. Deze vind ik te duur, zeker omdat ik net begonnen ben met fietsen.
Ik neig nu naar de Tacx 2600 van de Decathlon (http://www.decathlon.nl/tacx-blue-motio ... 15768.html). Als ik een soort gelijk pakket zelf probeer samen te stellen, met een andere iets beter fietstrainer gaat de prijs gauw naar de €300 euro.

jooordiii
Forum-lid

jooordiii 21 sep 2015 16:10

Besloten binnenkort inderdaad de Tacx Blue Motion bij Decathlon aan te schaffen aangezien de real life video's van Tacx toch aangeven op welke stand je de trainer moet zetten.

jooordiii
Forum-lid

jooordiii 26 sep 2015 12:43

Vandaag bij de koopjesdag van futurumshop het Tacx T2625 pakket voor €80 euro opgepikt. Buitenband is besteld, dus van de week maar is uitproberen!

Plaats reactie