Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

zorba
Forum-lid

zorba 26 jul 2010 00:09

Iemand tips tegen de afkickverschijnselen? Wtf moet ik nou toch weer elke middag gaan doen? ;)
Do not CROSS the road!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 26 jul 2010 01:58

simen schreef:met 2 sterke benen. (Wat is Cassani stil!!)

Weer iemand die het niet snapt. Cassani heeft niets gezegd over Cancelara: een item van Cassani over een fiets met hulpmotor is door derden in een youtube filmpje gekoppeld aan suggestieve beelden over Cancellara.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bingohome
Forum-lid

bingohome 26 jul 2010 02:40

Jammer dat de sterkste klimmer de bolletjestrui, en de sterkste sprinter de groene trui niet heeft gewonnen...
Wat dat betreft mogen ze van mij de regels wel aanpassen, al zou ik niet weten hoe...

Maar ik heb wel genoten van deze tour. En voorzie een klein zwart gat morgen...
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

eelcoz

eelcoz 26 jul 2010 10:11

@simen: Wat betekent 'statische en dynamische spanning'? Heb werkelijk geen idee.

moustache
Forum-lid

moustache 26 jul 2010 10:19

Bingohome schreef:Jammer dat de sterkste klimmer de bolletjestrui, en de sterkste sprinter de groene trui niet heeft gewonnen...
Wat dat betreft mogen ze van mij de regels wel aanpassen, al zou ik niet weten hoe...

Maar ik heb wel genoten van deze tour. En voorzie een klein zwart gat morgen...

De regels aanpassen voor de bollentrui is lastig maar voor de groene is het simpel. Geen tussensprints meer. Alleen punten op de meet.

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 26 jul 2010 10:42

waarom denken veel mensen dat de groene trui de trui is voor de sprinters( oke sprinters winnen die trui altijd) maar het is gewoon een puntentrui en die punten moet je verzamelen dus dan moet je ook een tussensprint doen, als het vershil dan klein is dan gaan sprinters er ook wat voor doen en dan krijg je juist wat meer spektakel in de koers
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 11:35

thomwittendorp schreef:waarom denken veel mensen dat de groene trui de trui is voor de sprinters( oke sprinters winnen die trui altijd) maar het is gewoon een puntentrui en die punten moet je verzamelen dus dan moet je ook een tussensprint doen, als het vershil dan klein is dan gaan sprinters er ook wat voor doen en dan krijg je juist wat meer spektakel in de koers

Veelwinnaar van de puntentrui in de Giro was Johan vander Velde. Veelkunner en vooral goed klimmer maar allebehalve ene sprinter.

Wat ik niet begrijp is waarom het klaarblijkelijk onaantrekkelijk is voor klassementsrenners om zich te mengen in de strijd voor het punten- of bergklassement. Die leveren ook genoeg publiciteit en geld op. Zou eigenlijk gelijkwaardig of beter moeten zijn als een top 10 klassering maar dat is wss toch anders ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 26 jul 2010 11:38

In deze discussie vind ik het zeker noemenswaardig om het besluit tot afschaffen van de bonificatieseconden ter discussie te stellen. Door het afschaffen hiervan is er minder 'strijd' onder de niet klassementsrenners in de eerste weken. En gedurende de tour kunnen de tussensprints voor de ontsnapte renners de tour nog interessanter maken. Daarbij is het 'laten winnen' op bv een slotklim in het heetst van de strijd (Tourmalet) ineens niet meer zo gewoon.

eelcoz

eelcoz 26 jul 2010 11:40

mrcoffee schreef: Wat ik niet begrijp is waarom het klaarblijkelijk onaantrekkelijk is voor klassementsrenners om zich te mengen in de strijd voor het punten- of bergklassement. Die leveren ook genoeg publiciteit en geld op. Zou eigenlijk gelijkwaardig of beter moeten zijn als een top 10 klassering maar dat is wss toch anders ;)

Wat het bergklassement betreft heb ik soms het idee dat dit iets van de laatste jaren is. Om eerlijk te zijn kan ik niet zo even de winnaars van de bergtrui van de afgelopen jaren opnoemen, maar in de jaren '90 had je bijv. renners als Chiappucci, Virenque en Rominger. Zij deden in het klassement ook om de bovenste plaatsen mee.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 26 jul 2010 11:50

+ robbie mc ewen - eerlijke interviews en tweets, volharding ... en een wheelie bij de aankomst op de top van de tourmalet
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 26 jul 2010 12:04

Misschien moeten ze voor de bergtrui de punten voor 2e, 3e en 4e categorie cols afschaffen en nog meer punten geven voor een aankomst bergop
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 12:25

lancev7 schreef:In deze discussie vind ik het zeker noemenswaardig om het besluit tot afschaffen van de bonificatieseconden ter discussie te stellen. Door het afschaffen hiervan is er minder 'strijd' onder de niet klassementsrenners in de eerste weken. En gedurende de tour kunnen de tussensprints voor de ontsnapte renners de tour nog interessanter maken. Daarbij is het 'laten winnen' op bv een slotklim in het heetst van de strijd (Tourmalet) ineens niet meer zo gewoon.

Mee eens! Boni's moeten weer terug. Je ziet ook in de Giro dat de strijd mooier maakt. Contador had Schleck echt geen kadootje gegeven op de Tourmalet als dat gelijk tijdwinst op had geleverd in de vorm van bonificatie seconden.
Misschien ook weer Boni's onderweg bij de tussensprintes?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie