Gelukkig, hoef ik niet naar een ander merk op zoekpeter1981 schreef:
Had al z`n vermoeden dat S gewoon leverbaar zou blijven voor de meeste modellen want ik met m`n 1.81 hang tussen M en M/L in en er zijn zat mensen die kleiner dan mij zijn
Giant
Mvg Martijn
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
Is dat ook zo voor de TCR Advanced SL (2016) ?
peter1981 schreef:ok duidelijk
Beter dus toch eigenlijk maar een M
Wat betreft dat maatje S heb ik ik het even nagekeken
De Propel is wel nog leverbaar in S alleen niet in elke modelvariant
De TCR in de meeste model varianten is gewoon leverbaar in S en ene zelfs in XS
En defy heb ik niet naar gekeken want werd gestoord door klanten en daarna niet meer aan gedacht
Had al z`n vermoeden dat S gewoon leverbaar zou blijven voor de meeste modellen want ik met m`n 1.81 hang tussen M en M/L in en er zijn zat mensen die kleiner dan mij zijn
De info komt trouwens uit het bestel programma voor Giant dealers sommige duren nog wel enkele weken voordat ze leverbaar zijn maar als er een leverweek bijstaat dan komen ze dus ook , diverse modellen waren al leverbaar in S ook andere maten al volop leverbaar bij Giant voor modeljaar 2016
Dit is al eens anders geweest zeg maar
-
- Forum-lid
Ik rij sinds begin van dit jaar een Giant Propel. Al vanaf het begin heb ik problemen ondervonden met de Aero remmen. Nu komen er ook problemen met mijn wielset. Ik probeer via Giant hierover te communiceren echter totaal geen reactie. Ze ontkennen de klachten en doen alles af met algemene praat.
In mijn directe omgeving rijden er 4 gelijke Propels en allemaal hebben we problemen met onze remmen en wielen. Wie herkent dit verhaal????
In mijn directe omgeving rijden er 4 gelijke Propels en allemaal hebben we problemen met onze remmen en wielen. Wie herkent dit verhaal????
- Sha Kokken
- Forum-lid
Kan je aangeven wat voor problemen je bedoelt? Misschien ook een paar foto's erbij om het inzichtelijk te maken. Nu is namelijk totaal niet helder wat je bedoelt.
Daarnaast moet je je richten tot degene die jou de fiets heeft geleverd. Was dat direct bij Giant of via een FM?
Succes
Daarnaast moet je je richten tot degene die jou de fiets heeft geleverd. Was dat direct bij Giant of via een FM?
Succes
Ik rijd ook sinds dit jaar de Propel, en inmiddels al 4000km erop staan.
Ik vind de remmen enorm goed vergeleken bij mijn vorige Giant Composite 1 LTD 2014.
Graag hoor ik wat voor problemen je ondervind.
Ik vind de remmen enorm goed vergeleken bij mijn vorige Giant Composite 1 LTD 2014.
Graag hoor ik wat voor problemen je ondervind.
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat je niet de geeigende weg volgt communiceren met Giant doe je via de verkopende partij / Dealer, Giant is niet ingericht op mailwisselingen met klanten.Ik rij sinds begin van dit jaar een Giant Propel. Al vanaf het begin heb ik problemen ondervonden met de Aero remmen. Nu komen er ook problemen met mijn wielset. Ik probeer via Giant hierover te communiceren echter totaal geen reactie. Ze ontkennen de klachten en doen alles af met algemene praat.
Doe je dat wel en krijg je antwoord dan wordt inderdaad alles ontkend en antwoorden zijn idd afkomstig van weinig terzakekundig personeel.
Heb ooit eens een ontwerp gestuurd ter verbetering van de eerste stubby (die af fabriek standaard kraakte). I.p.v. een zinnig antwoord werd alles ontkend (onze mechaniciën weten van niets....). twee jaar later lag er iets dat heel veel op de verzonden suggestie leek......
Er is sinds twee jaar helemaal niets meer mis met de Giant remmen. In tegendeel ze remmen inmiddels beter dan bijv. Sram remhoeven en zitten minimaal op ultegra nivo of beter.
Vereiste is dat je goed kunt sleutelen (dit zijn geen remmen die een leek "eventjes" afstelt).
Zelfde geld eigenlijk met de wielen, de betere wielen komen van Dt en als er slr/of slr1 op staat zijn ze in ieder geval een stuk strakker dan de wielen van Shimano (van de C serie is de helft pas echt slecht).
Sinds twee jaar worden de Giant remmen door fourier gemaakt, heb je nog garantie dan kun je om vervanging vragen (moet je wel een redelijk nieuw duurder model bezitten).
Wil je dat niet dan klik je op ebay en bestel je een setje Fourier voor propel in Honk kong ben je tussen de 100 en 200 Euro kwijt en heb je meteen topremmen...
-
- Forum-lid
rij zelf een instappertje Defy5 maar ik had ook problemen met mijn achterwiel. tot 2 maal toe de spaken losgeschoten.andriesfrank schreef:Ik rij sinds begin van dit jaar een Giant Propel. Al vanaf het begin heb ik problemen ondervonden met de Aero remmen. Nu komen er ook problemen met mijn wielset. Ik probeer via Giant hierover te communiceren echter totaal geen reactie. Ze ontkennen de klachten en doen alles af met algemene praat.
de FM schoot gelijk te hulp. kreeg een nieuw achterwiel zonder ellende. begreep van de FM dat Giant zijn wieken wat slapjes gespannen aflevert. kreeg de tip om na 3 a 4 honderd km even langs te komen om de spaken te laten aandraaien.
Service door de dealer dus top.
-
- Forum-lid
Mijn menging is dat als je op beurzen staat en daar wel met consumenten spreekt je ook indien er klachten zijn je open moet staan. De achterremkabel had continu contact met de achterband. Het achterwiel wordt inmiddels vervangen nadat er spaken zijn uitgebroken uit de velg. Het aankoopbedrag was ca 5100 €. Mag je toch wel wat service voor verwachten.
-
- Forum-lid HC
Daar is de goede monteur voor nodig. De veer van de eerste remmen was te slap en daar had de verkoper een oplossing voor moeten geven (= service).De achterremkabel had continu contact met de achterband.
Gebroken spaken moeten binnen de garantietermijn gewoon worden vervangen door de verkoper.
Wat had je verwacht als je op een beurs dergelijke problemen aankaart? dat de medewerker je verteld dat je mechaniciën een bijspijkercursus nodig heeft (ik geef toe dat ook op beurzen het kennisnivo niet top is, stel eens een vraag op de specialized stand dan merk je pas echt wat merkoverschatting inhoudt.
Ik heb niet veel kennis op het gebied van geometrie maar met mijn 1.91 zit de Advanced SL isp (2013) perfect.icemus schreef:ik overweeg een TCR advanced SL ISP aan te schaffen maar twijfel over welke maat, L of XL? binnenbeenlengte van 92 cm en 1.91m groot. Ben bang dat de bovenbuis van een XL te groot is?
Gek van de weg, de MTB en het gravel
nielsh schreef:Ik heb niet veel kennis op het gebied van geometrie maar met mijn 1.91 zit de Advanced SL isp (2013) perfect.icemus schreef:ik overweeg een TCR advanced SL ISP aan te schaffen maar twijfel over welke maat, L of XL? binnenbeenlengte van 92 cm en 1.91m groot. Ben bang dat de bovenbuis van een XL te groot is?
welke maat heb jij dan?