@ Rico8,
Heb je het binnenblad al gemonteerd? Ik zit met dezelfde situatie ( wil ook een 39t binnenblad op mijn compact). Begreep dat met de bladen van Stronglight je ook het buitenblad meot vevangen en de bladboutjes ( Alles dus...) En met de TA Nerius je alleen de bladboutjes en het binnenblad hoeft te vervangen?
Een carbon campa record crankset fixen
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 30 jan 2012 18:10
@Bianchista: ik heb de fiets nog niet, dus nog niets gemonteerd.
Wel zojuist die bladboutjes gekocht, maar ik snap nog niet helemaal hoe ik dat ga fixen. Bij de langere bout zit geen moertje, dus ik me af hoe ik hem dan vastzet. Draai je die in de crankarm?
Als ik vandaag nog f tijd heb, rij ik ff langs mn dealer om de oplossing te vragen.
Wel zojuist die bladboutjes gekocht, maar ik snap nog niet helemaal hoe ik dat ga fixen. Bij de langere bout zit geen moertje, dus ik me af hoe ik hem dan vastzet. Draai je die in de crankarm?
Als ik vandaag nog f tijd heb, rij ik ff langs mn dealer om de oplossing te vragen.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
ja, en het ringetje komt tussen de twee bladen.rico8 schreef: Bij de langere bout zit geen moertje, dus ik me af hoe ik hem dan vastzet. Draai je die in de crankarm?
Je hebt een speciaal sleuteltje van ca. 5 euro nodig (koop wel de goede: met een rond middenstukje) of een hele dunne schroevendraaier voor de moertjes die aan de achterkant zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 30 jan 2012 18:10
Welk speciaal sleuteltje is dat? Torx, of weer wat anders? Heeft iemand anders een linkje hoe dat er uit ziet/ waar te bestellen is ?
TA en Stronglight hebben tegenwoording ook baldboutjes voor Campagnolo. Laatst nog een setje gekocht voor €8,- Eindelijk een normaal bedrag voor die simpele boutjes... Daarnaast gewoon zwart dus niet de kermis kleuren van Token of KCNC.
Hallo,
ik heb een vraag: de alu bus van mijn Quasar carbon crankstel is ovaal (ik heb een Van Tuyl 340 crosser). Eruit draaien kan dus niet.
Ik weet nu niet of en hoe ik deze bus uit de carbon arm kan krijgen.
Of kan de bus gewoon laten zitten en gaatje(s) boren aan de zijkant van de crankarm, en epoxy lijm erin laten lopen?
Nog andere/betere suggesties? Alvast bedankt!
ik heb een vraag: de alu bus van mijn Quasar carbon crankstel is ovaal (ik heb een Van Tuyl 340 crosser). Eruit draaien kan dus niet.
Ik weet nu niet of en hoe ik deze bus uit de carbon arm kan krijgen.
Of kan de bus gewoon laten zitten en gaatje(s) boren aan de zijkant van de crankarm, en epoxy lijm erin laten lopen?
Nog andere/betere suggesties? Alvast bedankt!
- bjaslagter
- Forum-lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
- Locatie: Groningen
Het enige verschil is dat die bus ovaal is? Je kan dan toch zelf wel verzinnen hoe 'ie er uit moet?
- Bout er in draaien, op de bout tikken met hamer
- Draadeind er door draaien, kan je met twee handen wrikken.
- Met bus en al in de oven, de lijm komt met bus ook wel los.
- etc.
Gaatjes boren en lijm er in laten lopen lijkt me een lapmiddel, maar creatief bedacht.
- Bout er in draaien, op de bout tikken met hamer
- Draadeind er door draaien, kan je met twee handen wrikken.
- Met bus en al in de oven, de lijm komt met bus ook wel los.
- etc.
Gaatjes boren en lijm er in laten lopen lijkt me een lapmiddel, maar creatief bedacht.
Volg mijn blog op http://despijkeruitwildervank.wordpress.com/
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan met een fsa k-force light crank. Zou ik dat ook op deze manier kunnen oplossen?ericpeters schreef:Ik heb een chorus op mijn winterfiets zitten met hetzelfde probleem aan de kettingzijde. Bij mij kwam de bus los toen ik een pedaan wilde demonteren wat vast was gaan zitten.
Maar bij mij zat die bus er wel ingedraaid, er zat dus draad in de carbon en ook op de bus ik hoefde dus ook niets te centreren. ik heb het daarom schoongemaakt en met gewone seconde lijm vast gezet (niet uit de ruimtevaart maar uit de doe kado doos). Ik voelde me daar wel wat onzeker over maar inmiddels heeft de fiets er weer 2 winters opzitten.
Zie mijn PB. Ja, gaatjes boren en lijm er in spuiten (beter dan er in laten lopen) zou ik ook aanraden. En beter goede 2-componenten epoxy dan secondenlijm. Maar verder is de truuk hetzelfde.
NOOIT in de oven leggen. Carbon hangt aan elkaar van dezelfde lijm als waar je bus met in het crankstel vast zit. Dus als je na een behandeling in de oven de bus er opeens wel uit kunt krijgen, dan is de lijm in je carbon matrix ook naar de haaien (en is je crank dus enkeltje prullenbak...)
Grts
MDA
NOOIT in de oven leggen. Carbon hangt aan elkaar van dezelfde lijm als waar je bus met in het crankstel vast zit. Dus als je na een behandeling in de oven de bus er opeens wel uit kunt krijgen, dan is de lijm in je carbon matrix ook naar de haaien (en is je crank dus enkeltje prullenbak...)
Grts
MDA