Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

maarten.schollaert
Forum-lid

maarten.schollaert 27 sep 2015 20:14

Niemand die hier een oplossing op weet?

Thx

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 sep 2015 20:21

Staat je rit niet als iets anders dan fietsen ? (Misschien linkje posten ?)

maartenschollaert
Forum-lid

maartenschollaert 28 sep 2015 08:01

Dit is de link naar de laatste rit. Ze staat gewoon op fietsen.
https://www.strava.com/activities/400567602

Wat raar is, als ik soms mijn rit verwijder, en dan manueel terugplaats, dan staan de bekers er wel op.
Maar dit lukt ook niet altijd.

Gewoon vreemd, dat je bij de upload de bekers zag, en enkele ogenblikken later zijn ze dan weer weg.

Ritsuke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Ritsuke 28 sep 2015 14:58

Al eens de verbinding met Strava verbroken en opnieuw verbonden? Werkte alleszins bij mij toen ik problemen had.

maartenschollaert
Forum-lid

maartenschollaert 29 sep 2015 08:57

Ik heb het gevonden, hoe ik het kan oplossen.
Als ik de rit op strava open, dan op bewerken klikken, dan daar op Prive zetten en bewaren.
Eigenlijk zet dan je bekers onzichtbaar.
Dan terug openen, bewerken en terug publiek zetten.
En het ist gefixed.
Toch bedankt voor de moeite.

TdeWolff
Forum-lid

TdeWolff 01 okt 2015 17:28

Gedurende het mtb'en maak ik op de edge 1000 gebruik van Strava segmenten. Ik loop hierbij echter tegen een probleem aan. Als ik op een route zit met draai en keer werk, waarbij je binnen een relatief kleine oppervlakte blijft, gebeurt het bij mij zeer vaak dat hij aangeeft dat ik van het segment af ben gegaan. Waardoor ik de rest van de route geen gebruik kan maken van de VP. Het segment waarbij dit voorkomt heb ik zelf aangemaakt, met hetzelfde toestel en instellingen. Dus in theorie zou dit dus gelijk aan elkaar moeten zijn. Zijn er meer die tegen dit probleem aanlopen, al dan niet op de mtb?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 okt 2015 18:22

TdeWolff schreef:Gedurende het mtb'en maak ik op de edge 1000 gebruik van Strava segmenten. Ik loop hierbij echter tegen een probleem aan. Als ik op een route zit met draai en keer werk, waarbij je binnen een relatief kleine oppervlakte blijft, gebeurt het bij mij zeer vaak dat hij aangeeft dat ik van het segment af ben gegaan. Waardoor ik de rest van de route geen gebruik kan maken van de VP. Het segment waarbij dit voorkomt heb ik zelf aangemaakt, met hetzelfde toestel en instellingen. Dus in theorie zou dit dus gelijk aan elkaar moeten zijn. Zijn er meer die tegen dit probleem aanlopen, al dan niet op de mtb?
Als het ook nog in een gebied is met veel bomen kan ik me dit probleem wel voorstellen.

TdeWolff
Forum-lid

TdeWolff 01 okt 2015 19:05

monsieurpinot schreef:Als het ook nog in een gebied is met veel bomen kan ik me dit probleem wel voorstellen.
Op de mtb, dus inderdaad midden in het bos. Daarbij wel Glonass aan en de interval op 1 seconde staan.

Net een support naar Garmin gestuurd in hoop dat ze het willen/kunnen oplossen. In theorie zou dit niet moeilijk moet zijn en zou het oplosbaar moet zijn door de afwijkingsmarge te verhogen.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 01 okt 2015 19:43

De Edge 1000 krijgt Connect IQ ondersteuning. Best geinig.

http://www8.garmin.com/support/download ... 9#Instruct

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 14 okt 2015 20:55

Als ik mijn Garmin wil synchroniseren dan kan ik de nieuwste kaartupdate krijgen alleen krijg ik dan op het einde een synchronisatie fout. Dit heeft volgens mij te maken met de ruimte.
Wordt de oude kaart dan niet herschreven of moet ik deze verwijderen en hoe te handelen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jbarelds
Forum-lid

jbarelds 03 nov 2015 19:04

LS,

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met de Garmin Edge 1000.

Op dit ogenblik gebruik ik een Garmin Edge 800.
Volgend jaar mei wil ik een bike-packing tocht op mijn racefiets doen waarbij ik dagelijk mijn resultaat wil uploaden naar Garmin connect en Strava. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om koersen te laden via Garmin connect. Ik neem geen PC mee dus dat is geen optie.

Concrete vragen:
1. Kun je met de Garmin Edge 1000 icm je telefoon gereden ritten uploaden naar Garmin Connect?

2. Kun je met de Garmin Edge 1000 icm je telefoon koersen downloaden en op de Garmin zetten?

3. Wat is de algemene indruk van de Garmin 1000? Ik begreep dat hij in het begin nogal buggy was (bluetooth verbinding valt telkens weg) en nogal eens spontaan reboot.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
En
Met vriendelijke groet,
Johan Barelds

hanske0007
Forum-lid

hanske0007 05 nov 2015 11:52

hoe een kaart bij een profiel selecteren op garmin edge 1000?
als ik met profiel atb de topokaart selecteer en met profiel race de garmin fietskaart en daarna weer naar profiel atb ga staat hier weer de garmin fietskaart geselcteerd.
dus edge 1000 houd kaarten niet vast per profiel?

Plaats reactie