Ben van plan om mijn crankstel te vervangen door een compact. Daarvoor heb ik een bracketsleutel nodig die voor zover ik kan zien niet meer te koop is. Degene die ik al had past ook niet. Heeft iemand een sleutel te koop of te leen?
Nog een vraag: is er in de loop der jaren verschil in schroefdraad geweest in de cups? M.a.w.; past Campagnolo Centaur altijd op een fiets uit 2005 of 2006?
Vind het ook een beetje lullig om dan naar de fietsenmaker te gaan vragen of hij het even los wil maken en verder alles zelf te doen.
Gr.
6-punts bracketsleutel voor Campa uit 2005-6.
-
- Forum-lid
"Al je gelukkig wilt worden, moet je dingen doen waar je gelukkig van wordt" (J. Cruijff).
Schroefdraad is BSA of ITA. Afhankelijk van framefabrikant. Moet je wel weten i.v.m draairichting. Opletten dus.
-
- Forum-lid
Ik heb nu Campa Xenon erop.
"Al je gelukkig wilt worden, moet je dingen doen waar je gelukkig van wordt" (J. Cruijff).
-
- Forum-lid
Ik zal het even uitleggen; er zijn blijkbaar twee soorten schroefdraad. Jij bent blijkbaar niet een van hen, maar misschien zijn er bezoekers op dit forum die dan weten of dit past of niet.
Nou, zo zit het dus niet. Jij weet, of moet weten, welke schroefdraad jij in je frame hebt. Dat heeft niets met welk model van Campa ook te maken. Beetje eigenwijs is goed, maar.....
Welk merk frame heb je, hoe lang is de bottom bracket in mms? 70 of 68mm? 70= ITA 68=BSA
Welk merk frame heb je, hoe lang is de bottom bracket in mms? 70 of 68mm? 70= ITA 68=BSA
Plaats ff een fotootje van je bracket, dan wordt eea vast duidelijk. Ita of bsa inderdaad even na meten, of soms staat het er gewoon op (beiden zijn internationale "standaarden", en dus onafhankelijk van merk of groep)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties, hier ben ik wel even zoet mee.
Waarom zou de fietsenmaker het erg vinden om dat voor jou te doen voor een paar euro?
Ik weet niet of het je is opgevallen maar bij diezelfde fietsenmaker staat ook een rek met gereedschap dat verkocht wordt. Als hij jouw zou willen verhinderen om zelf aan je fiets te klussen zou dat rek er ook niet staan...
Ik weet niet of het je is opgevallen maar bij diezelfde fietsenmaker staat ook een rek met gereedschap dat verkocht wordt. Als hij jouw zou willen verhinderen om zelf aan je fiets te klussen zou dat rek er ook niet staan...
Campagnolo Ultra Dork