Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
stockie
- Forum-lid
stockie
07 jun 2010 10:27
MrT schreef:Stockie schreef:
Aangezien de assen halverwege 'in' de fiets elkaar ontmoeten, kan je daar onmogelijk nog aan om er een tandwiel op te bevestigen (binnendiameter lagers = 30mm diameter as = 30mm. Daar past geen tandwiel (met grotere diameter) tussen mijne heren.
Ik ken het systeem onvoldoende, heb zelf namelijk shimano, maar is het niet mogelijk om de assen in een rader te laten aansluiten. Dus rader er van tevoren in, dan van 2 kanten precies in het rader steken.
Of is er in het bracket geen ruimte?
Overigens ben ik van mening dat Cancellara het niet gebruikt heeft.
Daar kan ik ook niet helemaal op antwoorden. Naar mijn mening zou het in ieder geval erg veel prutswerk worden. (met grote kans op het niet deftig werken van het bracket (speling)).
Stockie
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
07 jun 2010 11:03
Maar zoals DC zegt: een 'mooie' geïntegreerde 'oplossing' zou misschien wel kunnen.
-
stockie
- Forum-lid
stockie
07 jun 2010 11:11
Dat lijkt mij bijna niet mogelijk.
Als het in de crank zit moet men ofwel zelf gaan sleutelen aan SRM crank, ofwel moet men de hulp van SRM zelf gaan inroepen (nog een partij erbij)
Als het weggemoffeld zou zijn in de achternaaf, wat helemaal onmogelijk is, is het hetzelfde verhaal (Zipp betrokken)
Stockie
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
08 jun 2010 14:34
Juist een emailtje gekregen, maar kan youtube niet bekijken op het werk.
"" Een nieuw filmpje van een Vlaamse amateur-filmer gooit olie op het vuur van de motor-theorie
In een fase van de Ronde van Vlaanderen is te zien op amateurbeelden, en buiten het zicht van de officiële camara's, hoe Cancellara, helemaal vooraan in een uitgedund peloton in geen 5 seconden van fiets wisselt en nog weet aan te sluiten in de staart van datzelfde pelotonnetje. Dit is zeer grondig voorbereid en de mechanieker van Saxo die gewoon voor de toeschouwers stond geposteerd, kijkt wat achterdochtig. Een nooit gezien manoeuver. In het veldrijden mag het niet, in het wegrennen vreemd genoeg nog wel. Cancallara's pitstop intikken op Youtube en dan maakt u er zelf maar uit op wat de bedoeling hiervan kan zijn"".
-
stockie
- Forum-lid
stockie
08 jun 2010 14:39
De bedoeling? De intussen herstelde fiets terug geven aan Fabian. Natuurlijk wil je hier zo weinig mogelijk tijd mee verliezen in de finale van de RVV. Gewoon via het oortje afspreken waar de wissel gaat plaatsvinden. Fabian kent het parcours toch op zijn duimpje.
Stockie
-
flem
- Forum-lid
flem
08 jun 2010 15:08
Argument over diameter zitbuis gaat niet op.
Diameter van de zitbuis van deze fiets is bij het bracket veel groter groter dan de 27.2 bovenaan.
Zoals hier te zien is:
http://www.cyclingnews.com/features/pho ... ank/114072
Een SRM systeem lijkt me wel een probleem.
Zat dat systeem ook op de fiets na de fietswissel?
-
stockie
- Forum-lid
stockie
08 jun 2010 15:38
De de diameter bij het bracket mag van mijn part 30cm zijn. Als die bovenaan (de enige kant waarlangs het motortje in de zitbuis kan geplaatst worden) 27mm is, zal je het er nooit inkrijgen.
Het SRM-systeem zat op de fiets na de wissel. (hij wisselde immers 2 keer, en finishte op zijn fiets waarmee hij van start ging. Hij reed slechts een aantal kilometers op de reservefiets terwijl de mechanicien de andere fiets hersteld)
Hier is de SRM crank te zien:
SRM
goed kijken op 2:43 2:44 (nota bene het dubieuze moment) dan zie je dat het een SRM crank is.
Stockie
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
08 jun 2010 16:50
Misschien is het er wel van onderaf ingestoken? of zat het in de schuine buis.
Je kan dat er prima prefab inzetten.
-
stockie
- Forum-lid
stockie
08 jun 2010 17:04
dat is niet mogelijk.
Het bottom bracket zit vast aan de schuine buis (en zitbuis), dus het kan niet achteraf ingeschoven worden.
Het Specialized frame is monocoque. Dus, de voorste driehoek is in 1 stuk gemaakt. Bij het molden van het frame met er aan de binnenkant van de buizen druk gezet worden zodat de carbonlagen tegen elkaar worden gedrukt (en het geen losse lappen over elkaar zijn). Deze druk kan gegeven worden door bijvoorbeeld een binnenkern in een lichtgewicht schuim, of een 'ballon' die wordt opgeblazen en achteraf eventueel kan worden verwijderd. Er zijn intussen waarschijnlijk nog andere technieken, maar de kern van het verhaal is dus, je kan het er niet prefab inwerken (naar mijn mening althans)
Stockie
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
08 jun 2010 17:33
Gelukkig, het bewijs is gevonden!
Klik!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
09 jun 2010 00:25
mrcoffee schreef:Gelukkig, het bewijs is gevonden!
Klik!
Geweldig!
-
pwaverijn
- Forum-lid
pwaverijn
09 jun 2010 02:15
jasperr schreef:mrcoffee schreef:Gelukkig, het bewijs is gevonden!
Klik!
Geweldig!
maar FC reed toch in een rood truitje?
accepteren kun je leren!